Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(KU 206 -suorakorvaushakemuslomakkeen tulostaminen)
Rivi 1: Rivi 1:
  
 +
{| class="wikitable" style="width: 100%;"
 +
!colspan="2" style="height:60px;" |'''Varausasetukset'''
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia)'''
 +
| style="height:50px; width:75%; text-align:left;" |Asiakasnäkymässä varaukset on sallittu X kuukautta eteenpäin nykyhetkestä. Lukumäärä tarkoittaa kokonaisia kalenterikuukausia. Valitkaa vaihtoehtoisesti 30 vuorokautta, jos varattavissa oleva aika halutaan aina olevan kuukauden verran eteenpäin.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia)'''
 +
|Asiakasnäkymässä varaukset on sallittu X vuorokautta eteenpäin nykyhetkestä.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Estä varaukset lähellä nykyhetkeä'''
 +
|Estä varaukset, jotka ovat lähempänä nykyhetkeä, kuin asetuksella säädetty aika. (minuutteina).
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Paluuosoite varauksen jälkeen'''
 +
|Osoite, johon asiakas ohjataan onnistuneen varauksen jälkeen. Osoitteen on oltava täydellinen eli sen pitää sisältää osoitteen alkuosa http:// tai https://. Esimerkiksi http://onnistunutvaraus.fi
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Työvuorot ohittavat aukiolot'''
 +
|Työvuorot ohittavat toimipisteen aukiolojen määritykset. Vuoroja voidaan avata myös silloin, kun toimipiste on kiinni. Vaikuttaa sekä asiakas- että hallitanäkymään. (Osittain tuettu)
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varauksen peruutuksen esto (h)'''
 +
|Estä varauksen peruutus asiakasnäkymästä, jos aikaa varaukseen on vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varauksen peruutuksen esto (min)'''
 +
|Estä varauksen peruutus asiakasnäkymästä, jos aikaa varaukseen on vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo minuutteina.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varaukset työvuoroihin kuulumattomille'''
 +
|Salli varaukset asiakaspalvelijoille, jotka eivät käytä työvuoroja, toimipisteen aukiolojen mukaisesti. Vaikuttaa sekä asiakas- että hallintanäkymään.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varausyksikkö'''
 +
|Varattavissa olevat ajat asettuvat X minuutin välein alkaen toimipisteen aukiolon alkamishetkestä. Suositus: 10 min tai 15 min. Huomioi lisäksi asiakasnäkymän Optimaalisen täytön asetus kohdassa Käyttäytyminen.
 +
|-
 +
|}
  
===KU 206 -suorakorvaushakemuslomakkeen tulostaminen===
 
  
'''Huom''': Seuraava ohje koskee käyntejä, jotka on tehty 31.1.2019 (iltapäivä) jälkeen Ajas Touchin Esijulkaisuversiossa. Myös esivalmistelut liittyen toimenpiteisiin, toimenpide-palvelu -liitokseen ja asiakkaan lähetteeseen on tehty [[Psykoterapian_toimialaversio|Psykoterapian toimialaversio]] -ohjeen mukaisesti.  <br>
+
{| class="wikitable" style="width: 100%;"
<br>
+
!colspan="2" style="height:60px;" |'''Asiakkaan kirjautuminen ja tiedot'''
Jos Kelan suorakorvauksia on käytetty Ajas Touchin aikaisemmissa versioissa, ne eivät tulostu tämän prosessin mukaisesti.
+
|-
<br><br>
+
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Pakolliset kentät'''
 
+
| style="height:50px; width:75%; text-align:left;" |Kentät, jotka asiakkaan tulee täyttää tehdessään varauksen.
[[Kuva:Suorakorvaukset.jpg]] <br>
+
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Tulevat varaukset (kpl)'''
 +
|Asiakkaalla voi olla enintään asetuksen salliman määrän verran tulevia varauksia.
 +
|-
 +
|}
  
*Järjestelmän kautta tehdyt ja tallennetut suorakorvaushakemukset näkyvät Suorakorvaukset -listassa. Valitse päävalikosta Muut -> Suorakorvaukset.<br>
 
  
'''1)''' Uusi suorakorvaushakemus aloitetaan klikkaamalla "Lisää uusi".<br>
 
'''2)''' Vanhoja suorakorvaushakemuksia voi rajallisesti muokata avaamalla lomakkeen.<br><br>
 
  
 +
{| class="wikitable" style="width: 100%;"
 +
!colspan="2" style="height:60px;" |'''Hyväksynnät'''
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Automaattinen vahvistus (h)'''
 +
| style="height:50px; width:75%; text-align:left;" |Vahvistamaton varaus hyväksytään automaattisesti, jos siihen on aikaa vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina. Jos Varausten vahvistaminen ei ole käytössä, tätä asetusta ei tarvitse muuttaa.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varausehtojen hyväksyminen'''
 +
|Vaadi varausehtojen hyväksyminen ennen onnistunutta asiakasvarauksesta.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varausehtojen osoite'''
 +
|URL-osoite, jossa asiakkaalle näytettävät varausehdot sijaitsevat.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Varausten vahvistaminen'''
 +
|Asiakkaan netissä tekemä varaus on vahvistettu vasta, kun asiakaspalvelija vahvistaa sen erikseen.
 +
|-
 +
|}
  
[[Kuva:Uusi-suorakorvaushakemus-ku206.jpg]] <br>
 
  
*Uusi suorakorvaushakemus <br>
+
{| class="wikitable" style="width: 100%;"
 +
!colspan="2" style="height:60px;" |'''Käyttäytyminen'''
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Asiakaspalvelijoiden järjestys'''
 +
| style="height:50px; width:75%; text-align:left;" |Asiakaspalvelijat järjestetään tämän asetuksen mukaiseen järjestykseen asiakkaiden varausnäkymässä.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Asiakaspalvelijoiden nimen muoto'''
 +
|Muoto jossa asiakaspalveljoiden nimet näytetään asiakkaiden varausnäkymässä.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus'''
 +
|Estä hallinnasta luotujen varausten peruutus asiakkaan varausnäkymästä.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Estä varausten peruutus'''
 +
|Estä kokonaan varausten peruutukset asiakkaan varausnäkymästä.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Optimaalinen varausnäkymän täyttö'''
 +
|Varausnäkymä pyritään täyttämään siten että tyhjiä välejä ei jäisi varausten väliin.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Pakollinen lisätietokenttä'''
 +
|Lisätietokenttä on pakollinen kenttä asiakkaiden varausnäkymässä.
 +
|-
 +
|}
  
'''1)''' Lomake SV 132 on valittu oletuksena. Vaihda tämä olemaan KU 206. <br>
 
  
 +
{| class="wikitable" style="width: 100%;"
 +
!colspan="2" style="height:60px;" |'''Ulkoasu'''
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Ohjeteksti asiakkaille'''
 +
| style="height:50px; width:75%; text-align:left;" |Asiakkaiden varausnäkymän yläosassa näytettävä ohjeteksti.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Oletusnäkymä'''
 +
|Asiakkaan varausnäkymän oletustyyppi.
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Viikkonäkymä alkaa maanantaista'''
 +
|Jos tämä asetus on päällä, viikkonäkymä näytetään aina väliltä ma-su. Jos tämä asetus on pois päältä, viikkonäkymä alkaa nykyisestä päivästä.
 +
|-
 +
|}
  
Osa lomakkeen tiedoista esitäyttyy seuraavasti:
 
  
'''2a - 2h)''' Nämä tiedot tulostuvat toimipisteen laskutusasetuksista. Katso myös ohje: [[Asetukset#Laskutusasetukset|Laskutusasetukset]] <br>
 
Jos työntekijä on liitetty useampaan kuin yhteen toimipisteeseen, tiedot tulostuvat sen toimipisteen laskutusasetuksista, jonka työntekijä on omassa Käyttäjäprofiilissa valinnut Oletustoimipisteeksi. Käyttäjäprofiili -> Käyttäytyminen -laatikko.<br>
 
'''3a - 3b)''' Tilityksen laatijan nimi ja puhelinnumero tulostuvat kirjautuneen työntekijä työntekijäkortilta.<br>
 
'''4)''' "Lisää odottavat tapahtumat" -painike tuo järjestelmässä olevat odottavat tapahtumat lomakkeelle. <br>
 
*Viitenumerona voi käyttää joko omaa viitenumeroa Kelaan lähetettäville laskuille, jos se on aina sama, tai lisätä sen lomakkeelle, kun lasku on tehty. Toistaiseksi suorakorvauslomakkeella ei ole toimintoa, joka luo laskun ja poimii viitenumeron automaattisesti. Toiminnon lisääminen on kehityslistalla. <br>
 
  
 +
{| class="wikitable" style="width: 100%;"
 +
!colspan="2" style="height:60px;" |'''Yhteiset asetukset'''
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Automaattinen tauko'''
 +
| style="height:50px; width:75%; text-align:left;" |Asiakkaan tekemän varauksen jälkeen lisätään työntekijälle automaattisesti tauko, jonka pituus on tämän asetuksen mukainen (minuuteissa).
 +
|-
 +
| style="height:50px; width:25%; text-align:left;" |'''Järjestelmät, joissa automaattinen tauko varauksen jälkeen'''
 +
|Järjestelmät, joissa lisätään automaattinen tauko varauksen jälkeen. Lisättävän tauon pituus on määritelty asetuksessa 'Automaattinen tauko'.
 +
|-
  
 +
|}
  
 
<br>
 
<br>
[[Kuva:Uusi-suorakorvaushakemus-tapahtumat-ku206.jpg]] <br>
 
 
*Odottavat tapahtumat on listattu hakemukseen. Tässä voit tarkistaa ovatko kaikki rivit opikein, ja haluatko lisätä ne tähän suorakorvaushakemukseen. <br>
 
*'''Vapauta''' -painikkeella tapahtuma voidaan pudottaa pois tästä tilitysraportista. Tapahtuma tulee kuitenkin uudelleen näkyviin seuraavan kerran, kun uutta suorakorvaushakemusta ollaan tekemässä.<br>
 
 
'''1)''' Tämä rivi on oikein. <br>
 
'''2)''' Tämä rivi näyttää olevan väärin. Asiakkaan henkilötunnus puuttuu. Päätämme vapauttaa tämän rivin. Suorakorvaushakemukseen jää 2 riviä.<br>
 
'''3)''' Tämä rivi on oikein.<br>
 
 
'''4)''' Kun "Tallenna" -painiketta klkataan, suorakorvaushakemus on valmis. Siihen lisätyt rivit eivät tulostu uudelleen uutta suorakorvaushakemusta lisättäessä paitsi, jos ne vielä tallennuksen jälkeen vapautetaan. Tallenna -napin viereen ilmestyy '''Tulosta''' -painike. <br><br>
 
 
[[Kuva:Uusi-suorakorvaushakemus-pdf-ku206.jpg]] <br>
 
 
*Suorakorvaushakemus tulostuu Kelan KU 206 -lomakkeelle. Lomakkeen alareunaan tulostuu vielä: Päiväys (lomakkeen tulostamisen päivämäärä), Tilityksen laatijan nimen selvennys (kirjautunut käyttäjä) ja Kustannukset yhteensä. <br>
 
*Lomake on muokattava, mutta PDF:ään tehdyt muokkaukset eivät päivitä järjestelmässä olevia tietoja. <br>
 
*Kela-lomakkeet ovat muokattavia PDF-lomakkeita. Niiden käyttö edellyttää virallisen Adobe Acrobat Reader DC -ohjelman asennusta tietokoneelle. https://get.adobe.com/fi/reader/<br>
 

Versio 19. helmikuuta 2019 kello 13.32

Varausasetukset
Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) Asiakasnäkymässä varaukset on sallittu X kuukautta eteenpäin nykyhetkestä. Lukumäärä tarkoittaa kokonaisia kalenterikuukausia. Valitkaa vaihtoehtoisesti 30 vuorokautta, jos varattavissa oleva aika halutaan aina olevan kuukauden verran eteenpäin.
Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) Asiakasnäkymässä varaukset on sallittu X vuorokautta eteenpäin nykyhetkestä.
Estä varaukset lähellä nykyhetkeä Estä varaukset, jotka ovat lähempänä nykyhetkeä, kuin asetuksella säädetty aika. (minuutteina).
Paluuosoite varauksen jälkeen Osoite, johon asiakas ohjataan onnistuneen varauksen jälkeen. Osoitteen on oltava täydellinen eli sen pitää sisältää osoitteen alkuosa http:// tai https://. Esimerkiksi http://onnistunutvaraus.fi
Työvuorot ohittavat aukiolot Työvuorot ohittavat toimipisteen aukiolojen määritykset. Vuoroja voidaan avata myös silloin, kun toimipiste on kiinni. Vaikuttaa sekä asiakas- että hallitanäkymään. (Osittain tuettu)
Varauksen peruutuksen esto (h) Estä varauksen peruutus asiakasnäkymästä, jos aikaa varaukseen on vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina.
Varauksen peruutuksen esto (min) Estä varauksen peruutus asiakasnäkymästä, jos aikaa varaukseen on vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo minuutteina.
Varaukset työvuoroihin kuulumattomille Salli varaukset asiakaspalvelijoille, jotka eivät käytä työvuoroja, toimipisteen aukiolojen mukaisesti. Vaikuttaa sekä asiakas- että hallintanäkymään.
Varausyksikkö Varattavissa olevat ajat asettuvat X minuutin välein alkaen toimipisteen aukiolon alkamishetkestä. Suositus: 10 min tai 15 min. Huomioi lisäksi asiakasnäkymän Optimaalisen täytön asetus kohdassa Käyttäytyminen.


Asiakkaan kirjautuminen ja tiedot
Pakolliset kentät Kentät, jotka asiakkaan tulee täyttää tehdessään varauksen.
Tulevat varaukset (kpl) Asiakkaalla voi olla enintään asetuksen salliman määrän verran tulevia varauksia.


Hyväksynnät
Automaattinen vahvistus (h) Vahvistamaton varaus hyväksytään automaattisesti, jos siihen on aikaa vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina. Jos Varausten vahvistaminen ei ole käytössä, tätä asetusta ei tarvitse muuttaa.
Varausehtojen hyväksyminen Vaadi varausehtojen hyväksyminen ennen onnistunutta asiakasvarauksesta.
Varausehtojen osoite URL-osoite, jossa asiakkaalle näytettävät varausehdot sijaitsevat.
Varausten vahvistaminen Asiakkaan netissä tekemä varaus on vahvistettu vasta, kun asiakaspalvelija vahvistaa sen erikseen.


Käyttäytyminen
Asiakaspalvelijoiden järjestys Asiakaspalvelijat järjestetään tämän asetuksen mukaiseen järjestykseen asiakkaiden varausnäkymässä.
Asiakaspalvelijoiden nimen muoto Muoto jossa asiakaspalveljoiden nimet näytetään asiakkaiden varausnäkymässä.
Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus Estä hallinnasta luotujen varausten peruutus asiakkaan varausnäkymästä.
Estä varausten peruutus Estä kokonaan varausten peruutukset asiakkaan varausnäkymästä.
Optimaalinen varausnäkymän täyttö Varausnäkymä pyritään täyttämään siten että tyhjiä välejä ei jäisi varausten väliin.
Pakollinen lisätietokenttä Lisätietokenttä on pakollinen kenttä asiakkaiden varausnäkymässä.


Ulkoasu
Ohjeteksti asiakkaille Asiakkaiden varausnäkymän yläosassa näytettävä ohjeteksti.
Oletusnäkymä Asiakkaan varausnäkymän oletustyyppi.
Viikkonäkymä alkaa maanantaista Jos tämä asetus on päällä, viikkonäkymä näytetään aina väliltä ma-su. Jos tämä asetus on pois päältä, viikkonäkymä alkaa nykyisestä päivästä.


Yhteiset asetukset
Automaattinen tauko Asiakkaan tekemän varauksen jälkeen lisätään työntekijälle automaattisesti tauko, jonka pituus on tämän asetuksen mukainen (minuuteissa).
Järjestelmät, joissa automaattinen tauko varauksen jälkeen Järjestelmät, joissa lisätään automaattinen tauko varauksen jälkeen. Lisättävän tauon pituus on määritelty asetuksessa 'Automaattinen tauko'.