Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Recall varaus)
(Recall varaus)
Rivi 1: Rivi 1:
  
===Recall varaus===
+
===Recall-varaus===
  
 
*Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
 
*Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
 
*Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
 
*Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
*Recall varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen tekemisen päävaiheet ovat:
+
*Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
#Asiakaspalvelija tekee varauksen kalenteriin Ajas Touchissa ja merkitsee sen olevan Vahvistamaton recall varaus.
+
#Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
#Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla. Varausvahvistukseen sisältyy Varauskoodi.
+
#Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.  
 +
#Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan  tekemän recall-varauksen.
 +
#Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.
 +
  
  

Versio 7. maaliskuuta 2019 kello 16.26

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.




Maksu-poistaminen.jpg

Esimerkki myyntitapahtumasta:
1) Maksu on ensin suoritettu käteisellä (Maksu #410).
2) Maksu on poistettu klikkaamalla Poista-nappia (Maksu #411).
3) Maksu on suoritettu uudelleen luottokortilla (Maksu #412).

Maksu-poistaminen2.jpg


Maksut-listassa vastaavat maksut näkyvät seuraavasti:
1) Käteismaksu, joka on hyvitetty #410.
2) Käteismaksun hyvitys #411.
3) Luottokorttimaksu #412.
4) Kaikki 3 maksua liittyvät samaan myyntitapahtumaan ja niillä on sama Myyntitapahtuman numero: 778.
5) Yksilölliset maksun numerot näkyvät tässä sarakkeessa.
6) Toisiinsa liittyvien tapahtumien etsiminen Maksut-listasta helpottuu, kun käytetään hakusuodattimia: Aikaväli, Toimipiste ja Asiakaspalvelija sekä eri maksutavat.


Maksu-poistaminen3.jpg


Tässä esimerkissä koko Myyntitapahtuma, kuten käynti on poistettu. Jos käyntiin liittyy maksuja, käynnin poistaminen poistaa myös maksut.
1) Poistetun myyntitapahtuman numero näkyy suluissa: (782).
2) Voit tarkastella mistä myyntitapahtumasta oli kyse avaamalla sen Avaa-painikkeesta.


Laskun poistaminen?


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset