Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Laskujen vienti Netvisoriin)
(Laskujen vienti Netvisoriin)
Rivi 53: Rivi 53:
  
 
[[Tiedosto:Netvisor-laskulomake.jpg|none]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Netvisor-laskulomake.jpg|none]]<br><br>
 +
 +
'''1)''' Klikkaa "Toiminnot" -painikkeen alla "Lähetä lasku laskutuspalveluun".<br>
 +
'''2)''' Laskun tila muuttuu olemaan Lähetetty -> Kyllä.<br>
 +
'''3)''' Voit käyttää Lähetystapa -tietoja sisäiseen raportointiin. Valinta ei vaikuta siihen, miten lasku lähetetään.<br><br>
 +
Järjestelmä ilmoittaa onnistuneesta lähetyksestä.<br>
 +
<br>
  
 
[[Tiedosto:Netvisor-laskulista.jpg|none]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Netvisor-laskulista.jpg|none]]<br><br>
 +
 +
'''1)''' Valitse lasku, joka halutaan lähettää.<br>
 +
'''2)''' Voit myös valita kaikki laskut kerralla klikkaamalla tässä vihreästä ruududsta.<br>
 +
'''3)''' "Toiminnot valituille laskuille" -painikkeen alla klikkaa "Lähetä laskutuspalveluun".<br><br>
 +
Järjestelmä ilmoittaa onnistuneesta lähetyksestä.<br>
 +
 +
<br>
 +
  
 
[[Tiedosto:Netvisor-myyntilaskuluettelo.jpg|none]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Netvisor-myyntilaskuluettelo.jpg|none]]<br><br>

Versio 1. huhtikuuta 2019 kello 08.50

Laskutuspalvelun käyttöönotto - Netvisor

Rajapinnan käyttöönotto Netvisorissa


Netvisor1-kirjaudu.jpg

Kirjaudu Netvisor-ohjelman hallintaan. Kirjautumiseen voidaan tarvita pankkitunnuksia.


Netvisor2-kayttooikeudet.jpg


Vie hiiri yläpalkissa yrityksen nimen päälle ja valitse valikosta "Rajapintaresurssien käyttöoikeudet".


Netvisor-valmiit-integraatiot.jpg


Valitse "Valmiit integraatiot" ja kirjoita hakukenttään ajas. Valitse Ajas Oy / Ajas Touch.


Netvisor3-sallitut.jpg


Tarkista, että vaadittavat osiot ja resurssit on sallittu, eli ainakin Myynti- ja Tuotteet -osiossa kaikki on sallittu.


Netvisor4-ulkoinen-jarjestelma.jpg


Valitse samasta yläpalkin päävalikosta kohta "Ulkoisen järjestelmän tunnisteet".


Netvisor5-tunnukset.jpg


1) Tarkista, että "Ohjelmistorajapintapalvelun veloitus" on päällä.
2) Luo uusi rajapintakäyttäjä painamalla "Luo uusi rajapintatunnus" -painiketta.
3) Ota talteen kentät: "Käyttäjätunniste" ja...
4) ... "Avain".

Tunnusten syöttö Ajas Touchiin


Netvisor-laskutusasetukset.jpg

Avaa "Ylläpito" -> "Asetukset" -> "Laskutusasetukset". Netvisorin käyttöä varten tarvitaan normaalitietojen lisäksi seuraavaa. Katso myös ohje: Laskutusasetukset.

1) Valitse Toimipiste. Toistaiseksi asetukset on tehtävä toimipistekohtaisesti. Älä käytä valintaa "Kaikki toimipisteet".
2) Laskutuspalvelu: Valitse Netvisor.
3) Laskutusoalvelun käyttäjätunnus: Syötä äsken Netvisorissa luotu "Käyttäjätunniste".
4) Laskutuspalvelun salasana: Syötä äsken Netvisorissa luotu "Avain".
5) Tallenna asetukset ja klikkaa "Kokeile laskutuspalvelun asetuksia". Järjestelmä ilmoittaa asetusten olevan oikein.


Laskujen vienti Netvisoriin


Ajas Touchissa on tällä hetkellä tuki vain myyntilaskujen vientiin. Se voidaan tehdä kahdella tavalla.

  • Jos kyse on Henkilöasiakkaan laskusta, tarkista, että asiakaskortilla on asiakkaan Etunimi ja Sukunimi.
  • Jos kyse on Yritysasiakkaan laskusta, tarkista, että asiakaskortilla on Yrityksen nimi ja Y-tunnus.

Netvisor-laskulomake.jpg


1) Klikkaa "Toiminnot" -painikkeen alla "Lähetä lasku laskutuspalveluun".
2) Laskun tila muuttuu olemaan Lähetetty -> Kyllä.
3) Voit käyttää Lähetystapa -tietoja sisäiseen raportointiin. Valinta ei vaikuta siihen, miten lasku lähetetään.

Järjestelmä ilmoittaa onnistuneesta lähetyksestä.

Netvisor-laskulista.jpg


1) Valitse lasku, joka halutaan lähettää.
2) Voit myös valita kaikki laskut kerralla klikkaamalla tässä vihreästä ruududsta.
3) "Toiminnot valituille laskuille" -painikkeen alla klikkaa "Lähetä laskutuspalveluun".

Järjestelmä ilmoittaa onnistuneesta lähetyksestä.



Netvisor-myyntilaskuluettelo.jpg


Netvisor-myyntilaskuluettelo2.jpg


Netvisor-lasku.jpg


Laskutietojen tarkastelu ja mahdollinen muokkaus. Laskun käsittely tästä eteenpäin tapahtuu Netvisorin ohjeiden mukaan.













XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset