Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Toimenpiteen korvaus - Käynti)
(Toimenpiteen korvaus - Käynti)
Rivi 17: Rivi 17:
 
'''3a -3b)''' Molempien palveluiden Kela-korvaukset tulevat näkyviin tallentamisen jälkeen. <br>
 
'''3a -3b)''' Molempien palveluiden Kela-korvaukset tulevat näkyviin tallentamisen jälkeen. <br>
 
'''4)''' Tässä esimerkissä tallennetusta käynnistä on tehty seuraavaksi maksu.  Usein käynti merkitään maksetuksi vasta vastaanotossa, missä tallennettu käynti avataan ja maksu suoritetaan.  <br>
 
'''4)''' Tässä esimerkissä tallennetusta käynnistä on tehty seuraavaksi maksu.  Usein käynti merkitään maksetuksi vasta vastaanotossa, missä tallennettu käynti avataan ja maksu suoritetaan.  <br>
'''5)''' Seuraavaksi potilaalle tehdään potilaskertomus tai avataan jo tehty potilaskertomus. Avaa asiakaskortti asiakkaan nimen vieressä olevasta kansion kuvasta. <br>
+
'''5)''' Seuraavaksi siirrytään potilaskertomukseen - joko aloitetaan uusi potilaskertomus tai avataan jo aloitettu potilaskertomus. Avaa asiakaskortti asiakkaan nimen vieressä olevasta kansion kuvasta. <br>
  
 
<br>
 
<br>

Versio 12. huhtikuuta 2019 kello 15.40

Useampi korvattava toimenpide samassa käynnissä

Lääkärin vastaanotolla saatetaan tehdä toimenpiteitä, joista voi vähentää Kela-korvauksen. Samalle käynnille voi tulla useampi toimenpide/palvelu, joista vähennys tapahtuu. Ajas Touch tukee usean toimenpiteen käyttöä tietyin edellytyksin. Tärkeimmät niistä ovat:

  • Molemmat/kaikki toimenpiteisiin liitetyt palvelut lisätään Käynti-lomakkeeseen ennen käynnin tallennusta.
  • ICD-10 koodin kohdistaminen oikeaan palveluun on mahdollista, jos koodit asetetaan Potilaskertomukseen samassa järjestyksessä, kuin niitä vastaavat palvelut on lisätty käyntiin.


Toimenpiteen korvaus - Käynti


Monta-toimenpidetta2.jpg


1a) Käynnissä on ensin yksi palvelu, joka tavallisesti tulee suoraan varauksesta.
1b) Toinen palvelu lisätään Käynti-lomakkeelle ennen käynnin tallennusta.
2) Käynti tallennetaan painamalla "Tallenna".
3a -3b) Molempien palveluiden Kela-korvaukset tulevat näkyviin tallentamisen jälkeen.
4) Tässä esimerkissä tallennetusta käynnistä on tehty seuraavaksi maksu. Usein käynti merkitään maksetuksi vasta vastaanotossa, missä tallennettu käynti avataan ja maksu suoritetaan.
5) Seuraavaksi siirrytään potilaskertomukseen - joko aloitetaan uusi potilaskertomus tai avataan jo aloitettu potilaskertomus. Avaa asiakaskortti asiakkaan nimen vieressä olevasta kansion kuvasta.


ICD-10 koodin ja käyntiliitoksen tekeminen - Potilaskertomus


Monta-toimenpidetta3.jpg

1) x
2) x
3) x
4) x
5) x


SV 120-lomakkeen tulostus - Käynti


Monta-toimenpidetta5.jpg

1) x
2) x

SV 120-lomake - PDF


Monta-toimenpidetta4.jpg

1) x
2) x

SV 132-lomake - Suorakorvaukset


Monta-toimenpidetta1.jpg

1) x
2a) x
2b) x
3) x
4) x
5) x


SV 132-lomake - PDF


Monta-toimenpidetta6.jpg

1a) x
1b) x
2) x






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset