Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Vaihtoehto 2: Muokkaukset eri laskuun)
(Käynnistä tehty lasku)
Rivi 60: Rivi 60:
 
'''1)''' Laskujen luettelossa nämä kaksi laskua näkyvät seuraavasti. Valitse "Näytettävät laskut" -> Kaikki. <br>
 
'''1)''' Laskujen luettelossa nämä kaksi laskua näkyvät seuraavasti. Valitse "Näytettävät laskut" -> Kaikki. <br>
 
'''2)''' Lasku 310 on uusi lasku, missä on kaksi tapahtumaa. <br>
 
'''2)''' Lasku 310 on uusi lasku, missä on kaksi tapahtumaa. <br>
'''3)''' Lasku 309 on vanha poistettu lasku, jossa oli vain yksi tapahtuma. <br><br>
+
'''3)''' Lasku 309 on vanha poistettu lasku, jossa oli vain yksi tapahtuma. <br><br><br><br>
  
 
=====Vaihtoehto 2: Muokkaukset eri laskuun=====
 
=====Vaihtoehto 2: Muokkaukset eri laskuun=====

Versio 8. elokuuta 2019 kello 09.29

Tapahtuman lisääminen tallennettuun laskuun

Oletuksena lisämyynti asiakkaalle tapahtuu käynnin yhteydessä. Kun asiakkaan käynti laskutetaan tai kun hänelle luodaan lasku ilman käyntiä, kaikki myydyt palvelut tai tuotteet lisätään käynti- tai laskulomakkeelle tässä vaiheessa.
Joskus on tarpeen lisätä myyntitapahtumia jälkikäteen sellaiseen laskuun, joka on jo tallennettu. Alla on kuvattu miten sen voi tehdä.

Uusi lasku

Tässä esimerkissä lasku on luotu ilman käyntiä, toiminnolla "Lisää lasku".

Lasku-uusi1.jpg

1) Lasku on luotu ilman käyntiä, toiminnolla "Lisää lasku". Lasku on tallennettu, ja se on saanut laskun numeron.
2) Laskussa on yksi myyntitapahtuma, jonka summa on 50 €.
3) "Lisää lasku" -toiminnolla tehtyä laskua on mahdollista muokata suoraan. Esimerkissä lisäämme tapahtuman "Muu", määrittelemällä sen tähän kenttään ja painamme keltaista + -merkkiä, joka lisää tapahtuman laskuun.

Lasku-uusi2.jpg

1) Lisätty myyntitapahtuma näkyy nyt laskulla.
2) Loppusumma on muuttunut olemaan 58 €.
3) Lasku tallennetaan.
4) Laskun numero on sama kuin ennen muokkausta.

Käynnistä tehty lasku

Vaihtoehto 1: Muokkaukset samaan laskuun

Tässä esimerkissä lasku on tehty Käynti-lomakkeelta, "Laskuta" -toiminnolla.


Lasku-kaynti1.jpg

1) Lasku on luotu Käynti-lomakkeelta, toiminnolla "Laskuta". Lasku on tallennettu, ja se on saanut laskun numeron.
2) Laskussa on käynnin myyntitapahtuma, jonka summa on 55 €. Käynnistä tehtyä tapahtumaa ei pysty muokkaamaan lasku-lomakeella. Muokkaus on tehtävä käyntilomakkeella. Avaa käynti klikkaamalla kansion kuvaa.


Lasku-kaynti2.jpg

1) Käynnistä tehty lasku näkyy käyntilomakkeella. Avaa lasku klikkaamalla kansion kuvaa. Poista lasku (kts. seuraava kuva).
2) Täytä uuden lisättävän rivin tiedot tähän kenttään ja paina keltaista + -merkkiä.


Lasku-kaynti3.jpg

Poista lasku klikkaamalla "Poista".

Lasku-kaynti4.jpg

1) Käyntiin ei enää ole liitetty maksuja.
2) Uusi lisätty rivi/myyntitapahtuma näkyy tässä.
3) Uusi maksettava summa on 65 €.
4) Tallenna käynti.
5) Laskuta käynti.

Lasku-kaynti6.jpg

1) Uusi lasku on muodostunut, ja sillä on uusi laskun numero.
2) Laskuun on tulostunut molemmat tapahtumat, ja sen loppusumma on 65 €.


Lasku-kaynti5.jpg

1) Laskujen luettelossa nämä kaksi laskua näkyvät seuraavasti. Valitse "Näytettävät laskut" -> Kaikki.
2) Lasku 310 on uusi lasku, missä on kaksi tapahtumaa.
3) Lasku 309 on vanha poistettu lasku, jossa oli vain yksi tapahtuma.



Vaihtoehto 2: Muokkaukset eri laskuun

Tässä esimerkissä lasku on tehty Käynti-lomakkeelta, "Laskuta" -toiminnolla.

Lasku-kaynti7.jpg

1) text
2) text
3) text


Lasku-kaynti8.jpg

1) text
2) text
3) text





Asiakkaat -toimintojen ohje-sivut: Asiakkaat

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset