Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Haku asiakaslistasta)
(Edistynyt haku asiakaslistasta)
Rivi 48: Rivi 48:
 
[[Tiedosto:Elainlaakari3.jpg]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Elainlaakari3.jpg]]<br><br>
  
'''1)''' <br>
+
'''1)''' Rajaamme ensin asiakashaun tyyppiin "Henkilöt". Listaan tulostuu silloin kaikki henkilöasiakkaat.<br>
'''2a)''' <br>
+
'''2a)''' Tässä esimerkissä hakua on rajattu lisäksi hakutermillä. <br>
'''2b)''' <br>
+
'''2b)''' Hakukriteereihin sopii yksi henkilöasiakas.<br>
'''3)''' <br><br>
+
'''3)''' Kohdassa "Lisätiedot" näkyy mihin eläinasiakkaisiin hänet on liitetty.<br><br>
  
  

Versio 20. elokuuta 2019 kello 10.09

Eläinlääkärin toimialaversio

Ajas Touchin eläinlääkärin toimialaversiossa eläimelle voi luoda oman asiakaskortin omistajan asiakaskortin lisäksi. Eläin ja Henkilö -asiakskortit voi linkittää toisiinsa.

Lisää asiakas

Lisää henkilöasiakas

Lisää henkilöasiakas eli eläimen omistaja luomalla hänelle asiakaskortti. Katso ohje: Asiakkaan lisäys

Lisää eläinasiakas

Lisää seuraavaksi eläimen asiakaskortti.

Elainlaakari1.jpg

Avaa uusi asiakaskortti kohdassa: Asiakkaat -> Lisää asiakas.

1) Valitse asiakastyypiksi "Eläin".
2) Liitä aikaisemmin tehty henkilöasiakkaan eli omistajan asiakaskortti eläimen asiakaskorttiin. Voit hakea korttia siten, että aloitat kirjoittamaan tyhjään kenttään omistajan nimeä. Järjestelmä ehdottaa valittavaksi sopivan nimisiä. Myöhemmin, kun käytät järjestemää, eläimen kortilta pääsee sujuvasti liikkumaan omistajan kortille painamalla omistajan nimen vieressä olevaa kansion kuvaa.
3) Täytä eläimen tiedot, kuten: Nimi, Virallinen nimi, Väri, Mikrosirunumero, Laji, Rotu, Rekisterinumero, Vakuutusyhtiö / numero.
4) Valitse eläimen sukupuoli ja kastruointitiedot (kyllä/ei).
5) Paina "Lisää asiakas".

Voit nyt tarkastella henkilöasiakkaan asiakaskorttia uudelleen.

Elainlaakari2.jpg

1) Eläimen omistajan nimi ja muut tiedot. Asiakastyyppi on "Henkilö".
2) Linkistä "Omistaa eläimet" avautuvassa näkymässä listautuvat kaikki ne eläimet, jotka eläimen asiakaskortilla on liitetty tähän henkilöasiakkaaseen.
3) Avaa eläimen asiakaskortti painamalla "Näytä".

Ajanvaraus, Käynnit, Laskutus

Ajas-ohjelman käyttö noudattaa tämän jälkeen yleisiä ohjeita tilatun paketin ominaisuuksien mukaan (Ajas Classic tai Ajas Pro). Varaukset ja käynnit tehdään henkilöasiakkaalle, ja jos ohjelman laskutusominaisuudet ovat käytössä, myös maksut suoritetaan normaaliprosessin mukaisesti.

Ajas Touchin ohjesivusto kokonaisuudessaan löytyy täältä: ohje.ajas.fi

Hae asiakasta

Haku asiakaslistasta

Elainlaakari5.jpg

Kun asiakkaan haku tehdään suoraan asiakaslistasta, hakutuloksissa näkyy sekä henkilö- että eläinasiakkaita.

1) Hakukentään on tässä esimerkissä kirjoitettu hakutermi "koi".
2) Hakuun osuu sekä eläin- että henkilöasiakkaita. Asiakastyypin tunnistaa ikonista.
3) Painamalla "Toiminnot" -> "Edistyneet toiminnot" haun voi tehdä edistyneellä tavalla.

Edistynyt haku asiakaslistasta

Elainlaakari3.jpg

1) Rajaamme ensin asiakashaun tyyppiin "Henkilöt". Listaan tulostuu silloin kaikki henkilöasiakkaat.
2a) Tässä esimerkissä hakua on rajattu lisäksi hakutermillä.
2b) Hakukriteereihin sopii yksi henkilöasiakas.
3) Kohdassa "Lisätiedot" näkyy mihin eläinasiakkaisiin hänet on liitetty.


Elainlaakari4.jpg

1)
2a)
2b)
3)









Asiakkaat -toimintojen ohje-sivut: Asiakkaat

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset