Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

Rivi 1: Rivi 1:
 +
=== Synkronointi Microsoft Exchangeen ===
 +
*Ajas -ohjelman varaustiedot voidaan synkronoida Office 365 -kalenteriin. 
 +
*Office 365 kalenteri on työntekijälle henkilökohtainen. Vain sen työntekijän varaukset synkronoituvat kalenteriin, jonka tietoihin kalenteri on liitetty.
 +
*Sekä yksisuuntainen että kaksisuuntainen synkronointi on mahdollista. 
 +
*Exchange -synkronointi on maksullinen lisäpalvelu, ja sen käyttöönotto edellyttää yhteydenottoa asiakaspalveluumme.
  
 +
<br>
  
 
[[Tiedosto:Ms-exchange-sync.jpg]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Ms-exchange-sync.jpg]]<br><br>
  
Synkronoinnin aktivoiminen<br>
+
'''Synkronoinnin aktivoiminen'''<br>
 
1. Avaa: Käyttäjäprofiili -> Kalenterin synkronointi -> Hallitse Exchange-synkronointia.<br>
 
1. Avaa: Käyttäjäprofiili -> Kalenterin synkronointi -> Hallitse Exchange-synkronointia.<br>
 
2. "Ota käyttöön Microsoft Exchange" -painike on aktiivinen (vihreä), kun käyttöönotto on mahdollista.<br>
 
2. "Ota käyttöön Microsoft Exchange" -painike on aktiivinen (vihreä), kun käyttöönotto on mahdollista.<br>
 
3. Syötä oman Office-tilin käyttäjätunnus ja salasana** ja paina Ota käyttöön Microsoft Exchange. Kun yhteys on saatu, näet vihreän tekstin "Synkronointi on aktiivinen".<br>
 
3. Syötä oman Office-tilin käyttäjätunnus ja salasana** ja paina Ota käyttöön Microsoft Exchange. Kun yhteys on saatu, näet vihreän tekstin "Synkronointi on aktiivinen".<br>
-> HUOM: tässä kohtaa teillä näkyi esitäytettynä jo sähköposti ja salasana. Nämä ovat tulostuneet siihen selaimen muistista. Ne eivät tulostu siihen valmiiksi Exchange- tai Ajas -ohjelmista. Salasana on todennäköisesti teidän sähköpostin salasana. Sen käyttö on mahdollista, mutta haittana on se, että joka kerta kun sähköpostin salasanaa vaihdetaan, myös synkronointi katkeaa. Jos salasana tuntuu väärältä, koittakaa syöttää siihen manuaalisesti oikea salasana. <br>
 
 
 
 
4. Odota. Alkusynkronointi voi kestää hyvinkin kauan riippuen siitä kuinka paljon tapahtumia järjestelmä käy läpi. Järjestelmä synkronoi vain tulevia tapahtumia.<br>
 
4. Odota. Alkusynkronointi voi kestää hyvinkin kauan riippuen siitä kuinka paljon tapahtumia järjestelmä käy läpi. Järjestelmä synkronoi vain tulevia tapahtumia.<br>
-> HUOM: Espoon mallin mukaisesti synkronointi on yksisuuntainen. Se tarkoittaa sitä, että Ajas Touchissa olevat varaukset synkronoituvat teidän Office-kalenteriin, mutta Office -kalenterin tiedot eivät siirry Ajas Touchiin. Teimme teille yhden testivarauksen, Ma 25.11. Klo 14 - 15.30. Tämä pitäisi tulla näkyviin teidän Office-kalenterissa. Kun näette sen kalenterissa, tiedätte että alkusynkronointi on tapahtunut ja järjestelmä toimii odotetusti.<br>
 
 
 
5. Käyttöönoton jälkeen synkronointi tapahtuu automaattisesti vain muutaman minuutin viiveellä.<br>
 
5. Käyttöönoton jälkeen synkronointi tapahtuu automaattisesti vain muutaman minuutin viiveellä.<br>
6. Jos synkronointi jostain syystä katkeaa, järjestelmä lähettää siitä ilmoituksen käyttäjän sähköpostiin. Käyttäjän on siinä tapauksessa syötettävä käyttäjätunnus ja salasana uudelleen ja painettava Ota käyttöön Microsoft Exchange.<br>
+
6. Jos synkronointi jostain syystä katkeaa, järjestelmä lähettää siitä ilmoituksen käyttäjän sähköpostiin. Käyttäjän on siinä tapauksessa syötettävä käyttäjätunnus ja salasana uudelleen ja painettava Ota käyttöön Microsoft Exchange.<br><br>
 
 
  
 
**Suositellaan käytettäväksi Sovelluskohtaista salasanaa. Käyttäjä voi luoda itselleen sovelluskohtaisen salasanan Office 365:n hallinnassa, jos yrityksen Office 365 ylläpitäjä on sen sallinut.<br>
 
**Suositellaan käytettäväksi Sovelluskohtaista salasanaa. Käyttäjä voi luoda itselleen sovelluskohtaisen salasanan Office 365:n hallinnassa, jos yrityksen Office 365 ylläpitäjä on sen sallinut.<br>

Versio 18. marraskuuta 2019 kello 14.08

Synkronointi Microsoft Exchangeen

  • Ajas -ohjelman varaustiedot voidaan synkronoida Office 365 -kalenteriin.
  • Office 365 kalenteri on työntekijälle henkilökohtainen. Vain sen työntekijän varaukset synkronoituvat kalenteriin, jonka tietoihin kalenteri on liitetty.
  • Sekä yksisuuntainen että kaksisuuntainen synkronointi on mahdollista.
  • Exchange -synkronointi on maksullinen lisäpalvelu, ja sen käyttöönotto edellyttää yhteydenottoa asiakaspalveluumme.


Ms-exchange-sync.jpg

Synkronoinnin aktivoiminen
1. Avaa: Käyttäjäprofiili -> Kalenterin synkronointi -> Hallitse Exchange-synkronointia.
2. "Ota käyttöön Microsoft Exchange" -painike on aktiivinen (vihreä), kun käyttöönotto on mahdollista.
3. Syötä oman Office-tilin käyttäjätunnus ja salasana** ja paina Ota käyttöön Microsoft Exchange. Kun yhteys on saatu, näet vihreän tekstin "Synkronointi on aktiivinen".
4. Odota. Alkusynkronointi voi kestää hyvinkin kauan riippuen siitä kuinka paljon tapahtumia järjestelmä käy läpi. Järjestelmä synkronoi vain tulevia tapahtumia.
5. Käyttöönoton jälkeen synkronointi tapahtuu automaattisesti vain muutaman minuutin viiveellä.
6. Jos synkronointi jostain syystä katkeaa, järjestelmä lähettää siitä ilmoituksen käyttäjän sähköpostiin. Käyttäjän on siinä tapauksessa syötettävä käyttäjätunnus ja salasana uudelleen ja painettava Ota käyttöön Microsoft Exchange.

    • Suositellaan käytettäväksi Sovelluskohtaista salasanaa. Käyttäjä voi luoda itselleen sovelluskohtaisen salasanan Office 365:n hallinnassa, jos yrityksen Office 365 ylläpitäjä on sen sallinut.


Tapahtumaloki - UKK - kuvat

Tähän tulee parempi otsikko.

Ajanvarauksen asetus: Automaattiset muistutukset pitää olla kytketty asentoon Kyllä.


Tapahtumaloki1.jpg

Tapahtumaloki2.jpg

Tapahtumaloki3.jpg

Ennakkomaksuominaisuus

Tästä tulee oma sivu. Millä otsikolla.

Ajas -järjestelmän asiakasnäkymään eli nettivaraukseen on mahdollista lisätä ennakkomaksuominaisuus, jolla varauksen voi maksaa tai on maksettava ennakkoon. Ennakkomaksuominaisuus voi olla siis valinnainen, jolloin asiakkaalle jää myös vaihtoehto "Maksa paikanpäällä" tai se voi olla vaadittu, jolloin varausta ei vahvisteta ellei maksua ole suoritettu.

Ennakkomaksuominaisuus on maksullinen lisäpalvelu.

Varausten-maksaminen-ennakkoon-asetukset-1.jpg

Palvelu-ennakkomaksu.jpg


Nv6-ennakkomaksu-valinta-1.jpg

Nv6-ennakkomaksu-pakollinen-1.jpg

Nv6-ennakkomaksu-checkout-1.jpg

Nv6-ennakkomaksu-lahjakortti-1.jpg


                          • NV5************************************

Varausten-maksaminen-ennakkoon-asiakasnakyma-vapaaehtoinen.jpg

Pakollinen-ennakkomaksu-verkko-lahjakortti-1.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon1-1.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon2.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon-kesken.jpg

Varaus-maksettu-ennakkoon-kesken2.jpg

Laskuista

Mieti sopiva otsikko.

Case:

  • Allu Asiakas, 2 käyntiä 30.9. ja 1.10., Yritysmaksaja maksaa 70%, Maksaa itse 30 %, Maksaa itse jälkilaskutuksen kautta koontilaskulla.
  • Essi Asiakas, 2 käyntiä 30.9. ja 1.10., Yritysmaksaja maksaa 70%, Maksaa itse 30 %, Maksaa itse kassalla.


Kysymykset:

Miksi Statusmerkinnät erilaiset? Merkintä viittaa asiakkaan oman maksettavan osuuden tilaan
Tiedosto:Vapautetut-kaynnit-lista.jpg

Miksi Statusmerkinnät erilaiset? Mietitään vielä
Tiedosto:Laskutetun-vapautettu-kaynti.jpg
Tiedosto:Kateisasiakkaan-vapautettu-kaynti.jpg


Kaynti-laskutusasiakas.jpg

Kaynti-kateisasiakas.jpg

Koontilasku-335-yritys.jpg

Koontilasku-336-asiakas.jpg

Maksut-asiakas.jpg


Koontilasku-335-yritys-vapautettu3009.jpg

Koontilasku-336-asiakas-vapautettu3009.jpg

Vapautetut-kaynnit-lista.jpg

Laskutetun-vapautettu-kaynti.jpg

Kateisasiakkaan-vapautettu-kaynti.jpg





Asiakkaat -toimintojen ohje-sivut: Asiakkaat

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset