Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(Varaukset muissa toimipisteissä)
(Varaukset muissa toimipisteissä)
Rivi 259: Rivi 259:
 
*Kun sinulla on esijulkaisuversio käytössäsi, voit nähdä varausnäkymän uuden ominaisuuden.<br><br>
 
*Kun sinulla on esijulkaisuversio käytössäsi, voit nähdä varausnäkymän uuden ominaisuuden.<br><br>
  
*Ohjeet toimipisteiden lisäämiseen: [[Toimipisteet#Toimipisteen_lis.C3.A4ys|Toimipisteen lisäys]] ja työntekijöiden toimipisteisiin liittämiseen: [[Työntekijät#Ty.C3.B6ntekij.C3.A4n_liitt.C3.A4minen_toimipisteeseen|Työntekijän liittäminen toimipisteeseen]]<br><br>
+
*Ohjeet toimipisteiden lisäämiseen: [[Toimipisteet]] ja työntekijöiden toimipisteisiin liittämiseen: [[Työntekijät#Ty.C3.B6ntekij.C3.A4n_liitt.C3.A4minen_toimipisteeseen|Työntekijän liittäminen toimipisteeseen]]<br><br>
  
 
'''Päällekkäisten varausten salliminen'''
 
'''Päällekkäisten varausten salliminen'''

Versio 7. toukokuuta 2020 kello 13.37


Poistettiin lääkärilomakkeelta

Vanhat potilaskertomukset ja vanhat SV 120 -lomakkeet

  • Potilaskertomukset, jotka on tehty ennen 15.11.2019 ja jotka oli liitetty käyntiin toimivat kuten ennenkin ellei niitä muokata. Tekstiin aikanaan lisätty ICD-koodi tulostuu edelleen vanhan käynnin SV 120-lomakkeelle.
  • Jos vanhaa potilaskertomusta on tarve muokata, myös ICD-koodit on haettava uudelleen. Tämän jälkeen ne tulostuu muokatusta potilaskertomuksesta uuden ohjeen mukaan.
  • Alla olevassa kuvassa on esimerkki siitä, miltä vanha potilaskertomus näyttää.

Icd-koodin-lisaaminen3.jpg


1) Potilaskertomuksen päivämäärä (vanha).
2) Vaikka tekstikenttiin on lisätty ICD-koodeja, yksikään niistä ei näy valittuna. Tätä ei tarvitse muuttaa.
3) Vanhasta käynnistä tulostettaessa, SV 120 -lomakkeelle tulostuu tälle lomakkeelle ylimmäksi lisätty koodi, vanhan toimintatavan mukaisesti.

Integrointi nettisivuille

Vanha sisältö:
Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä. Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "OMA_TUNNUS" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:

  • Tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiin heti Ajas-tilauksen tekemisen jälkeen
  • Ajas Touchin Asetukset -sivulta, Ulkoasun asetukset -välilehdeltä kohdasta Liitä asiakasnäkymä kotisivuillesi. Katso myös Ulkoasun asetukset.


Asiakasnäkymän integrointi kotisivuillenne. Esimerkki sivu: | Demo ajanvaraus

<div id="ajas-ajanvaraus"></div>
<script type="text/javascript" src="https://nettivaraus5.ajas.fi/iframe.php?lid=OMA_TUNNUS"></script>

Asiakasnäkymän linkin lisääminen kotisivuillenne:

 
<a href="https://nettivaraus5.ajas.fi/ajanvaraus.php?lid=OMA_TUNNUS" target="_blank">Ajanvaraus</a>





Tapahtumaloki - UKK - kuvat

Tähän tulee parempi otsikko.

Ajanvarauksen asetus: Automaattiset muistutukset pitää olla kytketty asentoon Kyllä.


Tapahtumaloki1.jpg

Tapahtumaloki2.jpg

Tapahtumaloki3.jpg

Laskuista

Mieti sopiva otsikko.

Case:

  • Allu Asiakas, 2 käyntiä 30.9. ja 1.10., Yritysmaksaja maksaa 70%, Maksaa itse 30 %, Maksaa itse jälkilaskutuksen kautta koontilaskulla.
  • Essi Asiakas, 2 käyntiä 30.9. ja 1.10., Yritysmaksaja maksaa 70%, Maksaa itse 30 %, Maksaa itse kassalla.


Kysymykset:

Miksi Statusmerkinnät erilaiset? Merkintä viittaa asiakkaan oman maksettavan osuuden tilaan
Tiedosto:Vapautetut-kaynnit-lista.jpg

Miksi Statusmerkinnät erilaiset? Mietitään vielä
Tiedosto:Laskutetun-vapautettu-kaynti.jpg
Tiedosto:Kateisasiakkaan-vapautettu-kaynti.jpg


Kaynti-laskutusasiakas.jpg

Kaynti-kateisasiakas.jpg

Koontilasku-335-yritys.jpg

Koontilasku-336-asiakas.jpg

Maksut-asiakas.jpg


Koontilasku-335-yritys-vapautettu3009.jpg

Koontilasku-336-asiakas-vapautettu3009.jpg

Vapautetut-kaynnit-lista.jpg

Laskutetun-vapautettu-kaynti.jpg

Kateisasiakkaan-vapautettu-kaynti.jpg





Asiakkaat -toimintojen ohje-sivut: Asiakkaat

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Recall-varaus

  • Asiakkaalle voi tehdä varauksen, jolla hänet kutsutaan uusintakäynnille vaikkapa 12 kk kuluttua.
  • Varauksen vahvistuviestin lähettäminen tapahtuu joko automatisoidusti, heti varauksen teon jälkeen tai manuaalisesti, tarkastellen vaikkapa viikottain tai kuukausittain seuraavan kuun kalenterissa olevia recall-varauksia.
  • Varausmuistutukset lähtevät samalla tavalla kuin normaalivarauksissa, eli varausasetusten määrittelemällä tavalla.
  • Recall-varaus poikkeaa normaalivarauksista jonkin verran. Sen käytön päävaiheet ovat:
  1. Asiakaspalvelija tekee varauksen Ajas Touchissa ja merkitsee varauksen olevan Vahvistamaton recall-varaus.
  2. Varauksesta lähtee asiakkaalle varausvahvistus asiakaspalvelijan valitsemalla tavalla.
  3. Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi itse vahvistaa asiakaspalvelijan tekemän recall-varauksen.
  4. Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen.



Recall-varaus1.jpg

Recall-varauksen tekeminen varausnäkymässä
1) Oikea-klikkaus varauksen päällä avaa toimintoja. Rastita kohta: "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Tähtimerkki ilmestyy varauksen päälle. Tähtimerkkiä käytetään myös näkymän kahdessa muussa lisätoiminnossa. Hiiren vieminen merkin päälle näyttää mitkä vaihtoehdot on rastitettu päälle.


Recall-varaus2.jpg


Recall-varauksen tekeminen varauslomakkeella
1) Klikkaa kynän kuvaa varauslomakkeen yläosassa ja rastita kohta "Vahvistamaton recall-varaus".
2) Kun rasti on asetettu paikalleen, sama teksti näkyy nyt varauslomakkeen yläosassa.
3) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksen tekemisestä/muutoksesta vahvistusviesti asiakkaalle. Huom: Jos haluat, että asiakas vahvistaa varauksen itse asiakasnäkymässä, hän tarvitsee vahvistusviestin ja siinä olevan varausnumeron.
4) Voit valita ja hallita manuaalisesti lähetetäänkö varauksesta muistutusviesti asiakkaalle toimipisteen ajanvarauksen asetusten mukaisesti.


Recall-varaus3.jpg


Jos nettivaraus on käytössä, asiakas voi vahvistaa recall-varauksen asiakasnäkymässä, kohdassa Omat varaukset. Varaus haetaan varauskoodilla, jonka hän on saanut varausvahvistuksessa. Jos kirjautuminen on käytössä, varausta voi hakea myös nimellä.
Huom: NV5 Asiakasnäkymä on päivitettävä uusimpaan versioon. Ottakaa tarvittaessa yhteyttä asiakaspalveluun.

1) Varaus vahvistetaan klikkaamalla "Vahvista recall-varaus".
2) Asiakas voi myös peruuttaa varauksen.
3) Varauksen peruutusta varten asiakkaan on syötettävä oma sukunumi tähän kenttään.

Jos nettivarausta ei ole käytössä, asiakaspalvelija poistaa Ajas Touchissa varauksen "Vahvistamaton recall-varaus" -statuksen ottamalla rastin pois.

Recall-varauksen viestit

  1. Vahvistus varauksen teon yhteydessä.
  2. Vahvistus myöhemmin valittuna ajankohtana.
  3. Muistutusviestit




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Asiakasnäkymän asetukset
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen nettivarauksen asiakasnäkymään
Yrityksen nimi Nettivarauksen asiakasnäkymässä näkyvä nimi
Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut Näyttää tai piilottaa tektiviesti- ja sähköpostimarkkinoinnin lupavalinnan nettivarauksessa


Vahvistukset ja muistutukset
Liitä iCalendar tiedosto asiakkaan sähköpostiviestiin iCalendar tiedosto mahdollistaa helpon tavan, jolla asiakkaat voivat lisätä tulevan varauksen tiedot suoraan ilmoituksesta omaan kalenterisovellukseensa
Varauksen oletusmuistutukset ja -vahvistukset Muistutuksen ja vahvistuksen oletus lähetystapa, kun uusi varaus luodaan varauslomakkeella


Varausten maksaminen ennakkoon
Salli varausten maksaminen ennakkoon xx
Checkout Finland kauppiastunnus xx
Checkout Finland kauppiasvarmenne xx
Checkout Finland tarkistusosoite xx
Checkout Finland kuva xx
Checkout Finland onnistuneen maksun paluuosoite xx


Ajas Touch
Estä sellaisten varausten poisto, joille on luotu käynti Jos tämä asetus on päällä, varauksia, joille on luotu käynti, ei voi poistaa ennen kuin käynti on poistettu
Varaukseen on pakko valita asiakas ja palvelu Jos tämä asetus on päällä, varausta luotaessa on valittava palvelu ja asiakas
Aseta aina varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi Jos tämä asetus on päällä, varausten pituus määräytyy aina valitun palvelun pituuden mukaan. Varauksen pituutta ei voi muuttaa käsin.
Asiakaskortin pakolliset kentät Voit valita mitkä kentät on pakollisia täyttää, kun uusi asiakas lisätään hallinnan kautta.
Oletusnäkymä Näkymä, mikä avautuu ensimmäisenä kirjautumisen jälkeen.
Aseta myytyjen lahjakorttien asiakas automaattisesti Jos tämä asetus on päällä, kassalta tai käyntien yhteydessä myytyihin lahjakortteihin asetetaan automaattisesti käyntiin tai kassalomakkeelta valittu asiakas


Verkkokaupan tunnukset
Luo verkkokaupan käyttäjätunnukset Tämä toiminto luo ja näyttää verkkokaupan perustamiseen tarvittavat käyttäjätunnukset



1.5 Varausnäkymään

Varaukset muissa toimipisteissä


  • Uudesta esijulkaisuversiosta löytyy uudistus Varausnäkymän kalenterinäkymään. Pystyt nyt näkemään valitun työntekijän varaukset myös muissa kuin valitussa toimipisteessä. Ei valittuna olevien toimipisteiden varaukset näkyvät varausnäkymässä harmaalla. Toisen toimipisteen varauksesta selviää missä toimipisteessä varaus on, mihin kellonaikaan ja ketä on asiakkaana.
  • Uudistetun varausnäkymän hyödyt huomaat, jos sinulla on enemmän kuin yksi toimipiste ja työntekijäsi työskentelevät useammassa kuin yhdessä toimipisteessä.

Varaukset muissa toimipisteissa.png

Esijulkaisun käyttöönotto

  • Esijulkaisun saa käyttöönsä tällä hetkellä Beta-versiossa

  1. Saat Beta-version käyttöösi painamalla oikeasta yläkulmasta löytyvää nimeäsi. Valitse ilmestyvästä pudostusvalikosta "Käyttäjäprofiili".

  2. Mene sivun loppuun saakka kohtaan "Edistyneen käytön asetukset" ja paina Muokkaa-painiketta.

  3. Valitse tämän jälkeen järjestelmäversioksi alasvetovalikosta Beta ja paina valinnan jälkeen Tallenna-painiketta. Käyttäjäprofiiliisi tehdyt muutokset tallentuvat.

  4. Tämän jälkeen sivun vasempaan yläreunaan on ilmestynyt linkki "Esijulkaisu saatavilla". Paina "Kokeile tästä".

  5. Paina Kokeile esijulkaisuversiota -painiketta.

  6. Sinulla on nyt käytössäsi esijulkaisuversio. Jotkin toiminnot saattavat olla puutteellisia. Jos haluat antaa palautetta, ota yhteyttä asiakaspalvelu@eneroc.com.

  7. Jos haluat palata takaisin aikaisempaan versioosi, paina yläreunasta kohtaa "Klikkaa tästä palataksesi vakaaseen versioon" ja paina Vaihda takaisin vakaaseen versioon -painiketta.

  8. Esijulkaisuversion käyttämiseen palaaminen on edelleen mahdollista.

Varausnäkymän uuden ominaisuuden hyödyntäminen

  • Kun sinulla on esijulkaisuversio käytössäsi, voit nähdä varausnäkymän uuden ominaisuuden.

Päällekkäisten varausten salliminen

  • Aloittaessasi esijulkaisuversion käytön oletuksena on, että et pysty tekemään Varausnäkymässä päällekkäisiä varauksia samalle työntekijälle. Jos haluat muuttaa tätä valintaa, mene päävalikostaa kohtaan "Asetukset" -> "Ajanvarauksen asetukset".
  • Mene kohtaan "Hallintanäkymä".
  • Muuta "Salli päällekkäiset varaukset"-liukukytkin asentoon "Kyllä", jos haluat tehdä päällekkäisiä varauksia ja asentoon "Ei", jos et halua, että varausnäkymässä on mahdollista tehdä päällekkäisiä varauksia.
  • Tämä valinta vaikuttaa ainoastaan Ajas Touch Varausnäkymään. Asiakkaiden ei ole mahdollista tehdä päällekkäisiä varauksia asiakasnäkymässä.