Toimipisteet
Versio hetkellä 9. toukokuuta 2018 kello 14.38 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset) (→Asetukset -välilehti)
Sisällysluettelo
Aukioloaikojen muuttaminen
- Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
- Muuttaaksesi toimipisteen aukioloaikoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.
- Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
Toimipisteen perustiedot
- Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti.
- "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on: {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus
Asetukset -välilehti
- "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.
- Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.
- Sijainti -asetuksilla toimipiste voidaan asettaa kartalle, ja kartta näkyy joissakin nettivarauksen ulkoasuteemoistamme. Toimintoa voi jo käyttää, jos tietää oman toimipisteen osoitteen Latitudin ja Longitudin. Toiminto tulee kehittymään automaattisemmaksi myöhemmin.
Uusi toimipiste nettivarauksessa
- Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
- Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
- Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
- Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
- Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
- Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
- Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
- Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
- Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.
- Tähän liittyvät ajanvarauksen asetukset
- Varausasetukset - Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia).
- Varausasetukset - Varaukset työvuoroihin kuulumattomille.