Nettivarauksessa on liian paljon varattavia aikoja. Mitä teen?
Versio hetkellä 16. huhtikuuta 2019 kello 14.13 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)
Tähän voi olla monta syytä, mutta tavallisesti kyse on siitä, että 1) toimipisteellä on laajat aukioloajat ja 2) työntekijä ei käytä työvuoroja.
- Jos työvuorojärjestelmä ei ole käytössä, varattavissa olevat ajat määräytyvät toimipisteen aukioloaikojen mukaan. Tämä on helpoin tapa silloin, jos viikonpäivien työajat ovat samanlaisia viikosta toiseen.
- -> Lyhennä aukioloaikoja kunkin viikonpäivän kohdalla erikseen (Ylläpito -> Toimipisteet -> Avaa toimipiste -> Aukioloajat-välilehti).
- -> Lyhennä aukioloaikoja kunkin viikonpäivän kohdalla erikseen (Ylläpito -> Toimipisteet -> Avaa toimipiste -> Aukioloajat-välilehti).
- Jos työajat vaihtelevat viikosta toiseen, työvuoroilla voidaan avata vain ne ajat kalenterista, jolloin ollaan töissä. Kaikki muut ajat ovat kiinni, vaikka toimipisteen aukioloajat ovat laajat.
- -> Ota työvuorot käyttöön joko tekemällä ensimmäisen vuoron (Varausnäkymä: Vuorot-välilehti) tai asettamalla työntekijä-lomakkeella asetuksen: Käytä työvuoroja -> Kyllä.
- -> Ota työvuorot käyttöön joko tekemällä ensimmäisen vuoron (Varausnäkymä: Vuorot-välilehti) tai asettamalla työntekijä-lomakkeella asetuksen: Käytä työvuoroja -> Kyllä.
Katso koko lista asetuksista, jotka vaikuttavat varattavien aikojen näkymiseen nettivarauksessa
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle
Katso ohjeet työvuorojen asettamisesta
Vuorot -näkymä
Avainsanat: nettivaraus, varattavat ajat, vuorot, aukiolot