Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Estetyt asiakaspalvelijat” versioiden välillä

(Eston luominen asiakaskortille)
Rivi 25: Rivi 25:
 
==Eston luominen asiakaskortille==
 
==Eston luominen asiakaskortille==
  
'''3)''' Valitse halutun asiakkaan asiakaskortti asiakaslistalta.<br>
+
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakaskortti.jpg|800px]]<br><br>
'''4)''' Valitse aikaisemmin lisätty lisätietokenttä.<br>
+
 
*Ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen asiakaskortille: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
+
* Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.<br>
'''5)''' Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.<br>
+
* Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
 +
* Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.<br>
 
*Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron.
 
*Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron.
 
*Muista tallentaa muutokset.
 
*Muista tallentaa muutokset.
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakaskortti.jpg|800px]]<br><br>
+
 
  
 
*Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.
 
*Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]]
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]]

Versio 25. kesäkuuta 2020 kello 09.38

Joskus asiakaspalvelija saattaa joutua tilanteeseen, jossa hän kokee häirintää tai sopimatonta käyttäytymistä jonkun tietyn asiakkaan kohdalla.

  • Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
  • Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
  • Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) eneroc.com.

Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti:

Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä

Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.

Lisatieto-estetyt.jpg

1) Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.
2) Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".
3) Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".

Etsi asiakaspalvelijan ID-numero

Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:

  • Avaa asiakaspalvelijan työntekijä -kortti. ID-numero on URL:n viimeinen numero. Tässä esimerkissä työntekijän ID-numero on 3.

Estetyt - työntekijä id.jpg

Eston luominen asiakaskortille

Estetyt - asiakaskortti.jpg

  • Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.
  • Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: Asiakkaan lisätiedot.
  • Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.
  • Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron.
  • Muista tallentaa muutokset.


  • Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.

Estetyt - asiakasnäkymä.jpg