Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Estetyt asiakaspalvelijat” versioiden välillä

(Luo Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä)
(Eston luominen asiakaskortille)
 
(10 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 3: Rivi 3:
 
* Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
 
* Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
 
* Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
 
* Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
*Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) eneroc.com.
+
*Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi.
  
 
Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti: <br>
 
Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti: <br>
Rivi 11: Rivi 11:
 
Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Lis.C3.A4tietokent.C3.A4t|Lisätietokentät]].<br><br>
 
Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: [[Asiakkaat#Lis.C3.A4tietokent.C3.A4t|Lisätietokentät]].<br><br>
  
[[Tiedosto:Lisatieto-estetyt.jpg]]<br><br>
+
[[Tiedosto:Lisatieto-estetyt.jpg|700px]]<br><br>
  
'''2)''' Tarkista halutun työntekijän id-numero.<br>
+
'''1)''' Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.<br>
*Pystyt näkemään työntekijän id-numeron, kun sinulla on "muokkaa työntekijää" lomake auki, id-numero on URL:n viimeinen numero.
+
'''2)''' Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".<br>
 +
'''3)''' Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".<br><br>
 +
 
 +
==Etsi asiakaspalvelijan ID-numero==
 +
 
 +
Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:
 +
* Avaa asiakaspalvelijan työntekijä -kortti. ID-numero on URL:n viimeinen numero. Tässä esimerkissä työntekijän ID-numero on 3.
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_työntekijä_id.jpg|800px]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_työntekijä_id.jpg|800px]]<br><br>
  
'''3)''' Valitse halutun asiakkaan asiakaskortti asiakaslistalta.<br>
+
==Eston luominen asiakaskortille==
'''4)''' Valitse aikaisemmin lisätty lisätietokenttä.<br>
+
 
*Ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen asiakaskortille: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
 
'''5)''' Sarakkeeseen "Sisältö" lisää halutun työntekijän id-numero.<br>
 
*Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron.
 
*Muista tallentaa muutokset.
 
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakaskortti.jpg|800px]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakaskortti.jpg|800px]]<br><br>
  
*Valitulla asiakkaalla asiakasnäkymässä näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.
+
* Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.<br>
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]]
+
* Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
 +
* Lisää sarakkeeseen "Sisältö" estettävän asiakaspalvelijan ID-numero. Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän ID-numeron. Muista tallentaa lomake.<br>
 +
 
 +
 
 +
Kun asiakas seuraavan kerran kirjautuu asiakasnäkymään, hänelle näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.
 +
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]]<br><br>

Nykyinen versio 25. kesäkuuta 2020 kello 09.44

Joskus asiakaspalvelija saattaa joutua tilanteeseen, jossa hän kokee häirintää tai sopimatonta käyttäytymistä jonkun tietyn asiakkaan kohdalla.

  • Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
  • Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
  • Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi.

Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti:

Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä

Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.

Lisatieto-estetyt.jpg

1) Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.
2) Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".
3) Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".

Etsi asiakaspalvelijan ID-numero

Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:

  • Avaa asiakaspalvelijan työntekijä -kortti. ID-numero on URL:n viimeinen numero. Tässä esimerkissä työntekijän ID-numero on 3.

Estetyt - työntekijä id.jpg

Eston luominen asiakaskortille

Estetyt - asiakaskortti.jpg

  • Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.
  • Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: Asiakkaan lisätiedot.
  • Lisää sarakkeeseen "Sisältö" estettävän asiakaspalvelijan ID-numero. Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän ID-numeron. Muista tallentaa lomake.


Kun asiakas seuraavan kerran kirjautuu asiakasnäkymään, hänelle näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja. Estetyt - asiakasnäkymä.jpg