Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Estetyt asiakaspalvelijat” versioiden välillä

(Eston luominen asiakaskortille)
(Eston luominen asiakaskortille)
 
(Yhtä välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 3: Rivi 3:
 
* Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
 
* Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
 
* Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
 
* Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
*Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) eneroc.com.
+
*Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi.
  
 
Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti: <br>
 
Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti: <br>
Rivi 29: Rivi 29:
 
* Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.<br>
 
* Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.<br>
 
* Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
 
* Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
* Lisää sarakkeeseen "Sisältö" estettävän asiakaspalvelijan ID-numero. Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän id-numeron. Muista tallentaa lomake.<br>
+
* Lisää sarakkeeseen "Sisältö" estettävän asiakaspalvelijan ID-numero. Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän ID-numeron. Muista tallentaa lomake.<br>
  
  
 
Kun asiakas seuraavan kerran kirjautuu asiakasnäkymään, hänelle näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.
 
Kun asiakas seuraavan kerran kirjautuu asiakasnäkymään, hänelle näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja.
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Estetyt_-_asiakasnäkymä.jpg|800px]]<br><br>

Nykyinen versio 25. kesäkuuta 2020 kello 09.44

Joskus asiakaspalvelija saattaa joutua tilanteeseen, jossa hän kokee häirintää tai sopimatonta käyttäytymistä jonkun tietyn asiakkaan kohdalla.

  • Pystyt nyt estämään tiettyjä asiakkaita varaamasta aikoja tietyille asiakaspalvelijoille siten, että asiakasta estetään näkemästä kyseisen asiakaspalvelijan vapaita aikoja netissä.
  • Toiminto edellyttää, että asiakkaan pakollinen kirjautuminen on käytössä, ja että asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versio on käytössä.
  • Kyseessä on maksullinen lisäominaisuus. Jos kiinnostuit, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi.

Toiminto otetaan käyttöön seuraavasti:

Luo estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä

Järjestelmään luodaan uusi lisätietokenttä, jonka tyyppi on "Estetyt asiakaspalvelijat". Tämän tarvitsee tehdä vain kerran. Yleiset ohjeet lisätietokenttien lisäämiseen löydät täältä: Lisätietokentät.

Lisatieto-estetyt.jpg

1) Lisätietokentän otsikko asiakaskortilla. Tämän voi itse valita.
2) Lisätietotyyppi on valittava olemaan "Estetyt asiakaspalvelijat".
3) Paina lopuksi "Lisää lisätietokenttä".

Etsi asiakaspalvelijan ID-numero

Tulet tarvitsemaan estetyn asiakaspalvelijan ID-numeroa. Sen löytää seuraavasti:

  • Avaa asiakaspalvelijan työntekijä -kortti. ID-numero on URL:n viimeinen numero. Tässä esimerkissä työntekijän ID-numero on 3.

Estetyt - työntekijä id.jpg

Eston luominen asiakaskortille

Estetyt - asiakaskortti.jpg

  • Avaa halutun asiakkaan asiakaskortti.
  • Kohdassa "Asiakkaan lisätiedot" lisää uusi lisätietokenttä. Valitse aikaisemmin lisätty Estetyt asiakaspalvelijat -lisätietokenttä. Yleiset ohjeet löytyvät täältä: Asiakkaan lisätiedot.
  • Lisää sarakkeeseen "Sisältö" estettävän asiakaspalvelijan ID-numero. Pilkulla eroteltuna voit asettaa useamman työntekijän ID-numeron. Muista tallentaa lomake.


Kun asiakas seuraavan kerran kirjautuu asiakasnäkymään, hänelle näyttää nyt siltä, että valitulle työntekijälle ei ole vapaita aikoja. Estetyt - asiakasnäkymä.jpg