Loikkaa: valikkoon, hakuun

Miten näytän uudet palveluhinnat asiakasnäkymässä, jos hinnasto muuttuu vasta tulevana päivänä?

Versio hetkellä 16. joulukuuta 2022 kello 17.35 – tehnyt Ajaswiki (keskustelu | muokkaukset)

Tilanne: Palvelujeni hinnat muuttuvat 1.1.2023.

  • Haluan, että varaukset, jotka tehdään vuoden 2022 varattavissa oleviin aikoihin ovat vanhalla hinnalla ja
  • Haluan, että varaukset, jotka tehdään vuoden 2023 varattavissa oleviin aikoihin ovat uudella hinnalla

Tämän voi tehdä käyttämällä lisäpalvelua "Palvelun aikataulutus".
Lisätietoja toiminnosta ohjeessa: Palvelun aikataulutus

Esimerkki palvelun aikataulusta

Hinnanmuutos.jpg

Palvelu A:n hinta vuonna 2022 on 30 € ja 1.1.2023 alkaen 35 €.

Varaukseen tulee aina se hinta, mikä siinä on varaushetkellä ollut.

Vaihtoehto 1

Jos haluat käyttää vain yhtä ja samaa palvelua "Palvelu A" voit tehdä Palvelu A:lle 2 aikataulua Hinnan mukaan.

  • 31.12.2022 saakka hintaan 30 €
  • 1.1.2023 alkaen hintaan 35 €

Kun vuosi on vaihtunut, voit poistaa molemmat aikataulut ja muuttaa Palvelu A:n perushinnan olemaan 35 €.

Palvelu-a-aikataulu.jpg


Vaihtoehto 2

Jos haluat luoda 2 eri palvelua, "Palvelu A" ja "Palvelu A.1." voit tehdä molemmille aikataulun Saatavuuden mukaan.

  • Palvelu A - 31.12.2022 saakka hintaan 30 €
  • Palvelu A.1. - 1.1.2023 alkaen hintaan 35 €

Muista tarkistaa kaikki muut Ajanvarauksen ja Nettivaraus 6:n asetukset tavalliseen tapaan, kun käyteössä on useampi palvelu ja palveluliitos useammalle työntekijälle.

Kun vuosi on vaihtunut:

  • Vanhalla hinnalla olevan palvelun "Palvelu A" voi joko poistaa kokonaan tai muuttaa se olemaan "Näytä nettivarauksessa" - "Ei koskaan". Tai jos aikataulu saatavuuden mukaan jää voimaan päättyen 31.12.2022 ei tarvitse tehdä mitään.
  • Uudella hinnalla olevan palvelun aikataulu kannattaa poistaa kokonaan. Palvelun A.1. perushinta on 35 € ja se toimii vuoden vaihteen jälkeen normaalilla tavalla.

Palvelu-a-aikataulu2.jpg

Palvelu-a1-aikataulu.jpg