Miten näytän uudet palveluhinnat asiakasnäkymässä, jos hinnasto muuttuu vasta tulevana päivänä?
Tilanne: Palvelujeni hinnat muuttuvat 1.1.2023.
- Haluan, että varaukset, jotka tehdään vuoden 2022 varattavissa oleviin aikoihin ovat vanhalla hinnalla ja
- Haluan, että varaukset, jotka tehdään vuoden 2023 varattavissa oleviin aikoihin ovat uudella hinnalla
Tämän voi tehdä käyttämällä lisäpalvelua "Palvelun aikataulutus".
Lisätietoja toiminnosta ohjeessa: Palvelun aikataulutus
Esimerkki palvelun aikataulusta
Palvelu A:n hinta vuonna 2022 on 30 € ja 1.1.2023 alkaen 35 €.
Varaukseen tulee aina se hinta, mikä siinä on varaushetkellä ollut.
Vaihtoehto 1
Jos haluat käyttää vain yhtä ja samaa palvelua "Palvelu A" voit tehdä Palvelu A:lle 2 aikataulua Hinnan mukaan.
- 31.12.2022 saakka hintaan 30 €
- 1.1.2023 alkaen hintaan 35 €
Kun vuosi on vaihtunut, voit poistaa molemmat aikataulut ja muuttaa Palvelu A:n perushinnan olemaan 35 €.
Vaihtoehto 2
Jos haluat luoda 2 eri palvelua, "Palvelu A" ja "Palvelu A.1." voit tehdä molemmille aikataulun Saatavuuden mukaan.
- Palvelu A - 31.12.2022 saakka hintaan 30 €
- Palvelu A.1. - 1.1.2023 alkaen hintaan 35 €
Muista tarkistaa kaikki muut Ajanvarauksen ja Nettivaraus 6:n asetukset tavalliseen tapaan, kun käyteössä on useampi palvelu ja palveluliitos useammalle työntekijälle.
Kun vuosi on vaihtunut:
- Vanhalla hinnalla olevan palvelun "Palvelu A" voi joko poistaa kokonaan tai muuttaa se olemaan "Näytä nettivarauksessa" - "Ei koskaan". Tai jos aikataulu saatavuuden mukaan jää voimaan päättyen 31.12.2022 ei tarvitse tehdä mitään.
- Uudella hinnalla olevan palvelun aikataulu kannattaa poistaa kokonaan. Palvelun A.1. perushinta on 35 € ja se toimii vuoden vaihteen jälkeen normaalilla tavalla.