Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Miten vastaanoton (respa) monen käyttäjän kirjautuminen samaan koneeseen kannattaa järjestää?” versioiden välillä

 
(10 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
Ajas-ohjelman käyttöön suositellaan, että kaikilla saman tilin käyttäjillä on omat kirjautumistunnukset ja yksilöllinen sähköpostiosoite.<br>
+
 
 +
Ajas-ohjelman käyttöön suositellaan, että kaikilla saman tilin käyttäjillä on omat kirjautumistunnukset ja yksilöllinen sähköpostiosoite. Syitä tälle ovat esimerkiksi:<br>
  
 
*Monet järjestelmän toiminnot keräävät lokitietoja käyttäjistä. Lokeja lisätään koko ajan toimintoihin, joissa niitä ei vielä ole ollut. Lokeista selviää mm:
 
*Monet järjestelmän toiminnot keräävät lokitietoja käyttäjistä. Lokeja lisätään koko ajan toimintoihin, joissa niitä ei vielä ole ollut. Lokeista selviää mm:
 
**Kuka varauksen on lisännyt, muokannut tai poistanut?  
 
**Kuka varauksen on lisännyt, muokannut tai poistanut?  
**Kuka asiakaskorttia on muokannut?
+
**Kuka on muokannut käyntiä tai asiakaskorttia ?
**Kuka asiakastietoja ja mitä tietoja on katsellut ja milloin? Asiakkaan GDPR-tulosteeseen voi Ajas Touchin Esijulkaisuversiosta 11/2022 alkaen tulostaa myös katselutiedot.
+
**Kuka on katsellut asiakkaan tietoja, mitä tietoja ja milloin? Asiakkaan GDPR-tulosteeseen voi Ajas Touchin Esijulkaisuversiosta 11/2022 alkaen tulostaa itse myös varausten, käyntien, asiakaskortin ja potilaskertomuksen katselutiedot.
  
 
*Unohtuiko salasana -toimintoa voi käyttää vain, jos omassa työntekijäprofiilissa on yksilöllinen sähköpostiosoite.
 
*Unohtuiko salasana -toimintoa voi käyttää vain, jos omassa työntekijäprofiilissa on yksilöllinen sähköpostiosoite.
 +
<br>
  
 
Jos toimipisteessä on vastaanotto / respa ja vastaanotossa työskentelee päivän aikaan useita eri työntekijöitä, myös samanaikaisesti, miten kirjautumistunnusten jatkuva vaihtaminen sujuu helpoiten?<br><br>
 
Jos toimipisteessä on vastaanotto / respa ja vastaanotossa työskentelee päivän aikaan useita eri työntekijöitä, myös samanaikaisesti, miten kirjautumistunnusten jatkuva vaihtaminen sujuu helpoiten?<br><br>
 +
 +
'''Vaihda käyttäjää + Salasana tai PIN-koodi'''<br><br>
 +
 +
Nopein tapa käyttäjän vaihdolle on suorittaa "Vaihda käyttäjää" -toiminto.<br>
 +
 +
1) Kun olet kirjautumassa koneelle, jota joku muu on käyttänyt:<br>
 +
* Paina kirjautuneen käyttäjän nimen alla: Vaihda käyttäjää
 +
* Valitse oma käyttäjänimesi listasta
 +
* Syötä salasana tai PIN-koodi.
 +
 +
Katso ohje täältä: [[Touch_kirjautumisen_ohje#Vaihda_k.C3.A4ytt.C3.A4j.C3.A4.C3.A4|Vaihda käyttäjää + Salasana tai PIN]]<br><br>
 +
 +
2) Kun olet poistumassa respasta ja joku muu tulee tilallesi:<br>
 +
* Paina kirjautuneen käyttäjän nimen alla: Vaihda käyttäjää. Tämä toiminto lukitsee oman kirjautumisesi.
 +
 +
Katso ohje täältä: [[Touch_kirjautumisen_ohje#Istunnon_lukitseminen_Vaihda_k.C3.A4ytt.C3.A4j.C3.A4.C3.A4_-toiminnolla|Istunnon lukitseminen Vaihda käyttäjää -toiminnolla]]<br><br>

Nykyinen versio 31. tammikuuta 2023 kello 09.28

Ajas-ohjelman käyttöön suositellaan, että kaikilla saman tilin käyttäjillä on omat kirjautumistunnukset ja yksilöllinen sähköpostiosoite. Syitä tälle ovat esimerkiksi:

  • Monet järjestelmän toiminnot keräävät lokitietoja käyttäjistä. Lokeja lisätään koko ajan toimintoihin, joissa niitä ei vielä ole ollut. Lokeista selviää mm:
    • Kuka varauksen on lisännyt, muokannut tai poistanut?
    • Kuka on muokannut käyntiä tai asiakaskorttia ?
    • Kuka on katsellut asiakkaan tietoja, mitä tietoja ja milloin? Asiakkaan GDPR-tulosteeseen voi Ajas Touchin Esijulkaisuversiosta 11/2022 alkaen tulostaa itse myös varausten, käyntien, asiakaskortin ja potilaskertomuksen katselutiedot.
  • Unohtuiko salasana -toimintoa voi käyttää vain, jos omassa työntekijäprofiilissa on yksilöllinen sähköpostiosoite.


Jos toimipisteessä on vastaanotto / respa ja vastaanotossa työskentelee päivän aikaan useita eri työntekijöitä, myös samanaikaisesti, miten kirjautumistunnusten jatkuva vaihtaminen sujuu helpoiten?

Vaihda käyttäjää + Salasana tai PIN-koodi

Nopein tapa käyttäjän vaihdolle on suorittaa "Vaihda käyttäjää" -toiminto.

1) Kun olet kirjautumassa koneelle, jota joku muu on käyttänyt:

  • Paina kirjautuneen käyttäjän nimen alla: Vaihda käyttäjää
  • Valitse oma käyttäjänimesi listasta
  • Syötä salasana tai PIN-koodi.

Katso ohje täältä: Vaihda käyttäjää + Salasana tai PIN

2) Kun olet poistumassa respasta ja joku muu tulee tilallesi:

  • Paina kirjautuneen käyttäjän nimen alla: Vaihda käyttäjää. Tämä toiminto lukitsee oman kirjautumisesi.

Katso ohje täältä: Istunnon lukitseminen Vaihda käyttäjää -toiminnolla