Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Toimipisteet” versioiden välillä

(Uusi toimipiste nettivarauksessa)
Rivi 1: Rivi 1:
=== Aukioloaikojen muuttaminen ===
 
 
*Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.  
 
*Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.  
*Muuttaaksesi toimipisteen aukioloaikoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.
+
*Muuttaaksesi toimipisteen tietoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.
 
<br>
 
<br>
[[Tiedosto:Toimipiste_aukioloajat1.jpg|none|1000px]]
+
[[Tiedosto:Avaa_toimipiste.png|1000px]]
 
<br>
 
<br>
 +
=== Toimipisteen perustiedot ===
 +
*Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti. <br>
 +
* "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on:  {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: [[Asetukset#Viestipohjien muokkaus|Viestipohjien muokkaus]]<br><br>
 +
[[Tiedosto:Toimipisteet_perustiedot.png]]
 +
 +
=== Aukioloaikojen muuttaminen ===
 +
 
*Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
 
*Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
  
[[Tiedosto:Aukioloajat.jpg|none]]
+
[[Tiedosto:Toimipisteet_aukioloajat.png]]
 
<br>
 
<br>
=== Toimipisteen perustiedot ===
 
*Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti. <br>
 
* "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on:  {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: [[Asetukset#Viestipohjien muokkaus|Viestipohjien muokkaus]]<br><br>
 
[[Tiedosto:Toimipiste_perustiedot.jpg|none]]
 
  
=== Asetukset -välilehti ===
+
 
 +
=== Asetukset-välilehti ===
 
*"Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.<br>
 
*"Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.<br>
 
* Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.<br>
 
* Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.<br>
*Sijainti -asetuksilla toimipiste voidaan asettaa kartalle, ja kartta näkyy joissakin nettivarauksen ulkoasuteemoistamme. Toimintoa voi jo käyttää, jos tietää oman toimipisteen osoitteen Latitudin ja Longitudin. Toiminto tulee kehittymään automaattisemmaksi myöhemmin.<br>  
+
*Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.<br>  
 
<br>
 
<br>
[[Tiedosto:Toimipiste_asetukset.jpg|none]]
+
[[Tiedosto:Toimipisteet_asetukset.png]]
 
<br>
 
<br>
  
 +
===Sijainti-välilehti===
 +
*"Sijainti"-välilehdellä näkee toimipisteen sijainnin kartalla.
 +
*Voit etsiä oikean sijainnin joko raahaamalla karttaa tai painamalla välilehden vasemmasta alareunasta "Search for address" ja kirjoittamalla tarkan osoitteen sinne.
 +
*Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.
 +
*Asettamiesi tietojen perusteella asiakkaat voivat nähdä toimipisteesi sijainnin kartalla asiakasnäkymässään.
 +
 +
[[Tiedosto:Toimipisteet_sijainti.png]]
 +
<br><br>
 +
===Uuden toimipisteen lisääminen===
 +
*Voit lisätä uuden toimipisteen painamalla Toimipisteet-sivulla painiketta "Lisää toimipiste".<br><br>
 +
 +
[[Tiedosto:Lisaa_toimipiste.png]]
 +
<br>
 +
*Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä.
 +
*Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta.
 +
<br>
 +
[[Tiedosto:Lisaa_toimipiste2.png]]
 +
<br><br>
 
=== Uusi toimipiste nettivarauksessa ===
 
=== Uusi toimipiste nettivarauksessa ===
 
*Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.  
 
*Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.  

Versio 7. toukokuuta 2020 kello 14.20

  • Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
  • Muuttaaksesi toimipisteen tietoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.


Avaa toimipiste.png

Toimipisteen perustiedot

  • Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti.
  • "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on: {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus

Toimipisteet perustiedot.png

Aukioloaikojen muuttaminen

  • Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.

Toimipisteet aukioloajat.png


Asetukset-välilehti

  • "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.
  • Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.
  • Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.


Toimipisteet asetukset.png

Sijainti-välilehti

  • "Sijainti"-välilehdellä näkee toimipisteen sijainnin kartalla.
  • Voit etsiä oikean sijainnin joko raahaamalla karttaa tai painamalla välilehden vasemmasta alareunasta "Search for address" ja kirjoittamalla tarkan osoitteen sinne.
  • Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.
  • Asettamiesi tietojen perusteella asiakkaat voivat nähdä toimipisteesi sijainnin kartalla asiakasnäkymässään.

Toimipisteet sijainti.png

Uuden toimipisteen lisääminen

  • Voit lisätä uuden toimipisteen painamalla Toimipisteet-sivulla painiketta "Lisää toimipiste".

Lisaa toimipiste.png

  • Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä.
  • Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta.


Lisaa toimipiste2.png

Uusi toimipiste nettivarauksessa

  • Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
  • Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
    • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
    • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
      • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
    • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
    • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
      • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
      • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät edellisestä huolimatta näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle