Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Varattavissa olevat ajat hävisivät yhtäkkiä nettivarauksesta ja henkilön kohdalla näkyy "Ei vuorossa"” versioiden välillä

 
Rivi 8: Rivi 8:
 
'''2. Toinen todennäköinen syy''' on, että toimipisteen asetuksista ("Ylläpito"->"Asetukset"->"Ajanvarauksen asetukset" -> valitse toimipiste) on vahingossa otettu pois asetus "Varaukset työvuoroihin kuulumattomille" (eli siihen on valittu "Ei"). Tilanne korjataan valitsemalla "Kyllä" ja "Tallenna", mikäli henkilö ei käytä työvuoroja. Lisää ohjeita Vuoroista: [[Varausnäkymä#Ty.C3.B6vuorojen_k.C3.A4yt.C3.B6n_aloittaminen|Vuorot]] ja [[Ajas_Nettivaraus#Ajas_Nettivaraus|Ajas Nettivarauksen käyttöönotto]] . <br>  
 
'''2. Toinen todennäköinen syy''' on, että toimipisteen asetuksista ("Ylläpito"->"Asetukset"->"Ajanvarauksen asetukset" -> valitse toimipiste) on vahingossa otettu pois asetus "Varaukset työvuoroihin kuulumattomille" (eli siihen on valittu "Ei"). Tilanne korjataan valitsemalla "Kyllä" ja "Tallenna", mikäli henkilö ei käytä työvuoroja. Lisää ohjeita Vuoroista: [[Varausnäkymä#Ty.C3.B6vuorojen_k.C3.A4yt.C3.B6n_aloittaminen|Vuorot]] ja [[Ajas_Nettivaraus#Ajas_Nettivaraus|Ajas Nettivarauksen käyttöönotto]] . <br>  
 
<br>
 
<br>
[[Tiedosto:Varaukset tyovuoroihin kuulumattomille.png]] <br>
+
[[Tiedosto:Varaukset tyovuoroihin kuulumattomille.png|800px|none]] <br>
 +
Avainsanat: nettivaraus, varattavat ajat, vuorot, työvuorojärjestelmä<br>

Nykyinen versio 20. heinäkuuta 2023 kello 11.54

1. Yleisin syy vastaavaan tilanteeseen on, että käyttäjä on vahingossa mennyt Vuorot-välilehdelle ja maalannut yhden ajan. Tällöin käyttäjä liitetään työvuorojärjestelmään ja ajanvarauksen toimintamoodi muuttuu niin päin, että käyttäjä on oletuksena ei-varattavissa, kunnes ajat avataan uudelleen varattavaksi.

Tilanteen tunnistaa siitä, että menne kohtaan "Ylläpito" ->"Työntekijät"->valitse oikea työntekijä ja "avaa" -> Työntekijäkortti avautuu -> "Käytä työvuoroja" kohdassa on valittuna "Kyllä", ja sen saa korjattua valitsemalla "Ei" ja "Tallenna".

Kaytatyovuoroja.png

2. Toinen todennäköinen syy on, että toimipisteen asetuksista ("Ylläpito"->"Asetukset"->"Ajanvarauksen asetukset" -> valitse toimipiste) on vahingossa otettu pois asetus "Varaukset työvuoroihin kuulumattomille" (eli siihen on valittu "Ei"). Tilanne korjataan valitsemalla "Kyllä" ja "Tallenna", mikäli henkilö ei käytä työvuoroja. Lisää ohjeita Vuoroista: Vuorot ja Ajas Nettivarauksen käyttöönotto .

Varaukset tyovuoroihin kuulumattomille.png

Avainsanat: nettivaraus, varattavat ajat, vuorot, työvuorojärjestelmä