Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Kuinka automaattiset tauot toimii?” versioiden välillä

Rivi 34: Rivi 34:
 
'''3)''' Kalenterissa on ennestään tauko klo 9.00. <br>
 
'''3)''' Kalenterissa on ennestään tauko klo 9.00. <br>
 
*60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.
 
*60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.
'''4)''' Kalenterissa on joko vuoro kiinni tai toimipisteen aukioloaika kiinni klo 9.00<br>
+
'''4)''' Kalenterissa on joko vuoro tai toimipisteen aukioloaika kiinni klo 9.00<br>
 
* 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.<br><br>
 
* 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.<br><br>

Versio 16. lokakuuta 2023 kello 10.47

Huom: Sisältää uusia toimintoja alkaen Ajas Touchin esijulkaisuversiosta Beta-profiileille 10/2023.

Ajas-järjestelmässä voi asettaa varauksen perään automaattisen tauon kolmella tavalla.

  • Toimipistekohtainen automaattinen tauko
    • Koskee koko toimipistettä ja sen kaikkia palveluja ja työntekijöitä
    • Voi valita koskeeko se vain nettivarauksia (Asiakasnäkymä) vai myös hallinnan kautta tehtyjä varauksia (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch)
    • Asetetaan kohdassa: Ylläpito - Asetukset - Ajanvarauksen asetukset -valitse toimipiste - Yhteiset asetukset. OHJE...
  • Työntekijäkohtainen automaattinen tauko (Beta-profiileille, alkaen 10/2023)
    • Koskee vain kyseistä työntekijää, kaikissa niissä toimipisteissä mihin hänet on liitetty ja kaikkia palveluja, joihin hänet on liitetty
    • Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
    • Asetuksella voi ohittaa toimipistekohtaisen automaattisen tauon. Asetus toimii vain, jos toimipisteessä on jokin automaattinen tauko.
    • Asetetaan työntekijän Käyttäjäprofiilissa....OHJE.
    • Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä.
  • Palvelukohtainen automaattinen tauko (Beta-profiileille, alkaen 10/2023)
    • Koskee yhtä palvelu - työntekijä - toimipiste -liitosta
    • Taukoja voidaan asettaa niin moneen liitoskohtaan kuin halutaan
    • Koskee sekä Asiakasnäkymää että Ajas Touchia
    • Asetuksella voi ohittaa sekä toimipistekohtaisen että työntekijäkohtaisen automaattisen tauon
    • Asetetaan Palvelu-lomakkeella. OHJE...
    • Toiminto on Beta-asteella (mutta ei vaadi Ajas Touchin Beta-versiota).
    • Toiminto edellyttää Nettivaraus 6 -version asiakasnäkymän käytön. Toiminto ei ole tuettu Nettivaraus 5:ssä.

Kaikissa vaihtoehdoissa automaattiset tauot käyttäytyvät oletuksena samalla tavalla.

Esimerkki: Automaattinen tauko 10 min. on asetettu toimipisteeseen Espoo, valinnalla (Asiakasnäkymä ja Ajas Touch). Työntekijä- tai palvelukohtaisia ohituksia ei ole.

Auto-tauko-esimerkit.jpg

1) Sekä hallinnan että nettivarauksen kautta tehtyihin varauksiin tulee automaattisesti 10 min tauko perään.
2) Kalenterissa on ennestään asiakasvaraus klo 9.00.

  • Nettivaraus ei tarjoa tähän kohtaan aikaa 60 min. palveluun, koska sen perään ei mahdu taukoa.
  • Hallinnan kautta tähän pystyy tekemään varauksen 60 min mittaiseen palveluun.

3) Kalenterissa on ennestään tauko klo 9.00.

  • 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.

4) Kalenterissa on joko vuoro tai toimipisteen aukioloaika kiinni klo 9.00

  • 60 min. palvelun voi varata sekä hallinnan että nettivarauksen kautta.