Ero sivun ”Asiakkaan käyttölokien käsittelijän rooli” versioiden välillä
Rivi 27: | Rivi 27: | ||
'''7)''' Jos haun kohteena on tietty työntekijä, hänen rekisteröintinumero kannattaa merkitä tähän haun rajaamiseksi. Rekisteröintinumero on Sote-ammatikortin etupuolella näkyvä 11-merkkinen numero. <br> | '''7)''' Jos haun kohteena on tietty työntekijä, hänen rekisteröintinumero kannattaa merkitä tähän haun rajaamiseksi. Rekisteröintinumero on Sote-ammatikortin etupuolella näkyvä 11-merkkinen numero. <br> | ||
'''8)''' Haun voi tehdä myös Palvelutapahtumatunnuksella. <br> | '''8)''' Haun voi tehdä myös Palvelutapahtumatunnuksella. <br> | ||
− | '''9)''' <br> | + | '''9)''' Näytä tekniset tapahtumat -rasti on hyvä laittaa päälle. Se antaa lokiin enemmän tietoa tapahtumien kulusta.<br> |
− | '''10)''' | + | '''10)''' Potilastiedot: Jos kohteeksi valitaan mikä muu vaihtoehto kuin "Älä näytä potilastietoja" , haulle on annettava selkeä perustelu potilastietojen katselulle. Tekemästäsi hausta jää myös lokitiedot, jotka saattaavat näkyä potilaalle Omakannassa. Potilaiden henkilötunnuksia tai muita tietoja ei kannata käyttää harjoitteluun. <br> |
Versio 18. maaliskuuta 2024 kello 08.45
Ohje on tarkoitettu organisaatioille, jotka ovat tilanneet ERA-käyttöliittymään rajallisen Ylläpitäjän roolin. Sopimus voidaan tehdä organisaatio-liittyjien kanssa, ja sopimuksen voi pyytää allekirjoitettavaksi asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu (at) ajas.fi
Ylläpitäjän rooli on lisätty käyttäjälle, jolla on myös ammattioikeuksiin perustuvat käyttöoikeudet Kannassa.
- Valitaan kirjautumistavaksi: Ylläpitäjä
Toimialueena on : "Asiakas Oy" : Asiakkaan käyttölokien käsittelijä
Asiakkaan käyttölokien käsittelijä -roolissa avautuvassa näkymässä on seuraavia toimintoja:
1) Käyttöloki. Lokitietojen tarkastelu tapahtuu tällä välilehdellä.
2) Tilastot. Tällä välilehdellä voi tehdä useita erilaisia tilastollisia hakuja organisaation Kanta-tapahtumien kappalemääristä.
3) Ladattavat materiaalit, kuten käyttöohjeet.
Tarkastellaksesi Käyttölokia, paina "Hae".
1) Valitse haun alkamispäivä.
2) Valitse haun päättymispäivä. Jos haku on liian laaja, järjestelmä ilmoittaa että tapahtumia on liian paljon, jotta kaikki voidaan näyttää.
3) Hakua on mahdollista rajata Tapahtumakategorioittain. Laajimman yleiskuvan käyttäjän tekemistä toimista saa, jos kategoriaa ei valita ollenkaan.
Esimerkki: Käyttäjä on katsellut potilaan tietoja arkistossa. Lokista voi nähdä tapahtumaketjun palvelutapahtuman avaamisesta sen sulkemiseen. Vaikka sen, onko potilaalle kirjattu myös merkintä, jolloin kyse on mahdollisesti ollut hoitotilanteesta.
4) Järjestelmä on "Eneroc".
5) Asiakas on oman organisaatiosi nimi.
6) Jos organisaatiolla on Kannassa useampi toimipiste, haun voi tehdä toimipisteittäin.
7) Jos haun kohteena on tietty työntekijä, hänen rekisteröintinumero kannattaa merkitä tähän haun rajaamiseksi. Rekisteröintinumero on Sote-ammatikortin etupuolella näkyvä 11-merkkinen numero.
8) Haun voi tehdä myös Palvelutapahtumatunnuksella.
9) Näytä tekniset tapahtumat -rasti on hyvä laittaa päälle. Se antaa lokiin enemmän tietoa tapahtumien kulusta.
10) Potilastiedot: Jos kohteeksi valitaan mikä muu vaihtoehto kuin "Älä näytä potilastietoja" , haulle on annettava selkeä perustelu potilastietojen katselulle. Tekemästäsi hausta jää myös lokitiedot, jotka saattaavat näkyä potilaalle Omakannassa. Potilaiden henkilötunnuksia tai muita tietoja ei kannata käyttää harjoitteluun.