Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asetukset” versioiden välillä

(Asiakasnäkymän teeman valinta)
(Ajanvarauksen asetukset)
Rivi 9: Rivi 9:
  
 
===Ajanvarauksen asetukset===
 
===Ajanvarauksen asetukset===
 +
 +
 +
*Ajanvarauksen asetuksista voidaan säätää erilaisia ajanvaraukseen liittyviä sääntöjä toimipaikkakohtaisesti.
 +
 +
 +
 +
{| class="wikitable"
 +
|-
 +
|'''Automaattinen tauko'''
 +
|Asiakkaan tekemän varauksen jälkeen lisätään työntekijälle automaattisesti tauko, jonka pituus on tämän asetuksen mukainen (minuuteissa).
 +
|-
 +
|'''Estä varaukset lähellä nykyhetkeä'''
 +
|Estä varaukset, jotka ovat lähempänä nykyhetkeä, kuin asetuksella säädetty aika. (minuutteina).
 +
|-
 +
|'''Paluuosoite varauksen jälkeen'''
 +
|Osoite, johon asiakas ohjataan onnistuneen varauksen jälkeen. Osoitteen on oltava täydellinen eli sen pitää sisältää osoitteen alkuosa http:// tai https://. Esimerkiksi http://onnistunutvaraus.fi
 +
|-
 +
|'''Työryhmät ohittavat aukiolot'''
 +
|
 +
|-
 +
|'''Varattava aika (kuukausia)'''
 +
|
 +
|-
 +
|'''Varattava aika (vuorokausia)'''
 +
|
 +
|-
 +
|'''Varauksen peruutuksen esto (h)'''
 +
|
 +
|-
 +
|'''Varauksen peruutuksen esto (min)'''
 +
|
 +
|-
 +
|'''Varaukset työryhmään kuulumattomille'''
 +
|
 +
|}
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
 +
Varausyksikkö
 +
 +
 +
<br>
  
 
=== Ilmoitukset ja muistutukset ===
 
=== Ilmoitukset ja muistutukset ===

Versio 20. lokakuuta 2017 kello 11.39

Asiakasnäkymän teeman valinta

  • Nettiajanvarauksen asiakasnäkymään on valittavissa erilaisia valmiita ulkoasuteemoja.
  • Asiakasnäkymässä voidaan käyttää viikko- tai päivänäkymää.
  • Asiakasnäkymää voidaan muokata käyttämällä omaa CSS-tyylitiedostoa tai tilaamalla räätälöinnin.




Ajanvarauksen asetukset

  • Ajanvarauksen asetuksista voidaan säätää erilaisia ajanvaraukseen liittyviä sääntöjä toimipaikkakohtaisesti.


Automaattinen tauko Asiakkaan tekemän varauksen jälkeen lisätään työntekijälle automaattisesti tauko, jonka pituus on tämän asetuksen mukainen (minuuteissa).
Estä varaukset lähellä nykyhetkeä Estä varaukset, jotka ovat lähempänä nykyhetkeä, kuin asetuksella säädetty aika. (minuutteina).
Paluuosoite varauksen jälkeen Osoite, johon asiakas ohjataan onnistuneen varauksen jälkeen. Osoitteen on oltava täydellinen eli sen pitää sisältää osoitteen alkuosa http:// tai https://. Esimerkiksi http://onnistunutvaraus.fi
Työryhmät ohittavat aukiolot
Varattava aika (kuukausia)
Varattava aika (vuorokausia)
Varauksen peruutuksen esto (h)
Varauksen peruutuksen esto (min)
Varaukset työryhmään kuulumattomille




Varausyksikkö



Ilmoitukset ja muistutukset

  • Automaattisten ilmoitusten ja muistutusten säätely sijaitsee Asetusten "Ajanvarauksen asetukset" -välilehden alla.
  • Tästä osiosta voidaan säädellä:
    • Asiakasvarausten ilmoitusten kohde ja tyyppi (toimipisteelle tai asiakaspalvelijalle sähköpostiin ja/tai tekstiviestillä.)
    • Sähköpostimuistutusten aloitus- ja lopetuskellonajat
    • Sähköpostimuistutusten lähettäjän nimi
    • Tekstiviestimuistutusten aloitus- ja lopetuskellonajat
    • Tekstiviestimuistutusten lähettäjän nimi
    • Tekstiviestimuistutusten lähettäjän valinta (toimipiste, asiakaspalvelija tai muu)
Asetukset ilmoitukset.png


Laskutusasetukset

  • Laskutusasetukset-välilehdeltä voit säätää toimipistekohtaisesti laskuun kirjattavan:
    • Osoitteen
    • Postinumeron
    • Postitoimipaikan
    • Sähköpostiosoitteen
    • Viivästyskoron
    • Y-tunnuksen
    • Yrityksen BIC:n eli pankin tunnisteen
    • Yrityksen laskulla näytettävän nimen
    • Yrityksen tilinumeron (IBAN)


Asetukset laskutusasetukset.png


Viestipohjien käyttöönotto

  • Automaattisten vahvistus- ja muistutusviestien käyttöönotto tapahtuu Asetusten Viestipohjat-välilehdeltä.
  • Vahvistus- ja muistutusviestit voidaan asettaa aktiivisiksi toimipistekohtaisesti sekä sähköpostin, että tekstiviestien kautta.
  • Lisätietoja viesteissä käytettävistä mahdollisista kentistä saa avaamalla "Lyhennysten selitteet" -listan.
Asetukset viestipohjat.png