Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Nettivarauksessa on liian paljon varattavia aikoja. Mitä teen?” versioiden välillä

 
(4 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
Tähän voi olla monta syytä, mutta tavallisesti kyse on siitä, että toimipisteellä on laajat aukioloajat ja työntekijä ei kuulu työvuorojärjestelmään. <br>
+
Tähän voi olla monta syytä, mutta tavallisesti kyse on siitä, että 1) toimipisteellä on laajat aukioloajat ja 2) työntekijä ei käytä työvuoroja. <br>
*Jos työvuorojärjestelmä ei ole käytössä, kaikki toimipisteen aukioloaikojen mukaiset ajat ovat varattavissa.<br>
+
*Jos työvuorojärjestelmä ei ole käytössä, varattavissa olevat ajat määräytyvät toimipisteen aukioloaikojen mukaan. Tämä on helpoin tapa silloin, jos viikonpäivien työajat ovat samanlaisia viikosta toiseen. <br>
*Työvuorojärjestelmän voi ottaa käyttöön avaamalla työntekijän (Ylläpito -> Työntekijät -> Avaa) ja muuttamalla "käytä työvuoroja" asentoon "Kyllä".
+
**-> Lyhennä aukioloaikoja kunkin viikonpäivän kohdalla erikseen (Ylläpito -> Toimipisteet -> Avaa toimipiste -> Aukioloajat-välilehti).<br>
*Tämän jälkeen vuoroja avataan halutunlaisesti Varausnäkymän välilehdellä "Vuorot".
+
*Jos työajat vaihtelevat viikosta toiseen, työvuoroilla voidaan avata vain ne ajat kalenterista, jolloin ollaan töissä. Kaikki muut ajat ovat kiinni, vaikka toimipisteen aukioloajat ovat laajat. <br>
 +
**-> Ota työvuorot käyttöön joko tekemällä ensimmäisen vuoron (Varausnäkymä: Vuorot-välilehti) tai asettamalla työntekijä-lomakkeella asetuksen: Käytä työvuoroja -> Kyllä.<br>
  
  
Rivi 8: Rivi 9:
 
[[Ajas_Nettivaraus#Varattavien_aikojen_n.C3.A4kyminen_asiakkaalle|Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle]]<br>
 
[[Ajas_Nettivaraus#Varattavien_aikojen_n.C3.A4kyminen_asiakkaalle|Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle]]<br>
 
<br>
 
<br>
 +
 +
Katso ohjeet työvuorojen asettamisesta <br>
 +
[[Varausnäkymä#Vuorot_-n.C3.A4kym.C3.A4|Vuorot -näkymä]]<br>
  
 
<br>
 
<br>
Avainsanat: nettivaraus, varattavat ajat<br>
+
Avainsanat: nettivaraus, varattavat ajat, vuorot, aukiolot<br>

Nykyinen versio 16. huhtikuuta 2019 kello 14.13

Tähän voi olla monta syytä, mutta tavallisesti kyse on siitä, että 1) toimipisteellä on laajat aukioloajat ja 2) työntekijä ei käytä työvuoroja.

  • Jos työvuorojärjestelmä ei ole käytössä, varattavissa olevat ajat määräytyvät toimipisteen aukioloaikojen mukaan. Tämä on helpoin tapa silloin, jos viikonpäivien työajat ovat samanlaisia viikosta toiseen.
    • -> Lyhennä aukioloaikoja kunkin viikonpäivän kohdalla erikseen (Ylläpito -> Toimipisteet -> Avaa toimipiste -> Aukioloajat-välilehti).
  • Jos työajat vaihtelevat viikosta toiseen, työvuoroilla voidaan avata vain ne ajat kalenterista, jolloin ollaan töissä. Kaikki muut ajat ovat kiinni, vaikka toimipisteen aukioloajat ovat laajat.
    • -> Ota työvuorot käyttöön joko tekemällä ensimmäisen vuoron (Varausnäkymä: Vuorot-välilehti) tai asettamalla työntekijä-lomakkeella asetuksen: Käytä työvuoroja -> Kyllä.


Katso koko lista asetuksista, jotka vaikuttavat varattavien aikojen näkymiseen nettivarauksessa
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle

Katso ohjeet työvuorojen asettamisesta
Vuorot -näkymä


Avainsanat: nettivaraus, varattavat ajat, vuorot, aukiolot