Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asetukset” versioiden välillä

(Viestipohjien käyttöönotto)
(Ulkoasun asetukset)
Rivi 4: Rivi 4:
 
*Voit myös tuoda asiakasnäkymään oman teemasi CSS-tiedostona klikkaamalla "Lähetä tiedostoja" -painiketta. Lisää ohjeistusta asiakasnäkymän teemasta alempana.
 
*Voit myös tuoda asiakasnäkymään oman teemasi CSS-tiedostona klikkaamalla "Lähetä tiedostoja" -painiketta. Lisää ohjeistusta asiakasnäkymän teemasta alempana.
 
*Asiakasnäkymän saat myös upotettua kotisivullesi Iframe-elementtinä. Voit kopioida laatikossa olevan HTML-koodin paikkaan, johon sen kotisivullasi haluat.
 
*Asiakasnäkymän saat myös upotettua kotisivullesi Iframe-elementtinä. Voit kopioida laatikossa olevan HTML-koodin paikkaan, johon sen kotisivullasi haluat.
 +
*Ulkoasun asetukset vaikuttavat yleisesti koko järjestelmään toimipaikasta riippumatta.
 
<br>
 
<br>
 
[[Tiedosto:asetukset_ulkoasu.png|1000px|none]]
 
[[Tiedosto:asetukset_ulkoasu.png|1000px|none]]

Versio 3. marraskuuta 2017 kello 15.06

Ulkoasun asetukset

  • Ulkoasun asetukset -välilehdeltä voidaan asettaa asiakasnäkymään erilaisia teemoja. Valmiita teemoja Ajas-touch:ssa on oletuksen lisäksi Punainen, Kompakti, Kirkas ja Forest.
  • Voit myös tuoda asiakasnäkymään oman teemasi CSS-tiedostona klikkaamalla "Lähetä tiedostoja" -painiketta. Lisää ohjeistusta asiakasnäkymän teemasta alempana.
  • Asiakasnäkymän saat myös upotettua kotisivullesi Iframe-elementtinä. Voit kopioida laatikossa olevan HTML-koodin paikkaan, johon sen kotisivullasi haluat.
  • Ulkoasun asetukset vaikuttavat yleisesti koko järjestelmään toimipaikasta riippumatta.


Asetukset ulkoasu.png

Asiakasnäkymän teeman valinta

  • Nettiajanvarauksen asiakasnäkymään on valittavissa erilaisia valmiita ulkoasuteemoja.
  • Asiakasnäkymässä voidaan käyttää viikko- tai päivänäkymää.
  • Asiakasnäkymää voidaan muokata käyttämällä omaa CSS-tyylitiedostoa tai tilaamalla räätälöinnin.



Ajanvarauksen asetukset

  • Ajanvarauksen asetuksista voidaan säätää erilaisia ajanvaraukseen liittyviä sääntöjä toimipaikkakohtaisesti.
  • Alla oleviin taulukoihin on listattu eri asetuskategoriat, yksittäisten asetusten nimet ja niihin liittyvät selitteet.
Varausasetukset
Automaattinen tauko Asiakkaan tekemän varauksen jälkeen lisätään työntekijälle automaattisesti tauko, jonka pituus on tämän asetuksen mukainen (minuuteissa).
Estä varaukset lähellä nykyhetkeä Estä varaukset, jotka ovat lähempänä nykyhetkeä, kuin asetuksella säädetty aika. (minuutteina).
Paluuosoite varauksen jälkeen Osoite, johon asiakas ohjataan onnistuneen varauksen jälkeen. Osoitteen on oltava täydellinen eli sen pitää sisältää osoitteen alkuosa http:// tai https://. Esimerkiksi http://onnistunutvaraus.fi
Työvuorot ohittavat aukiolot Työvuorot ohittavat toimipisteen aukiolojen määritykset. Vuoroja voidaan avata myös silloin, kun toimipiste on kiinni. Vaikuttaa sekä asiakas- että hallitanäkymään. (Osittain tuettu)
Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) Asiakasnäkymässä varaukset on sallittu X kuukautta eteenpäin nykyhetkestä. Lukumäärä tarkoittaa kokonaisia kalenterikuukausia. Valitkaa vaihtoehtoisesti 30 vuorokautta, jos varattavissa oleva aika halutaan aina olevan kuukauden verran eteenpäin.
Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) Asiakasnäkymässä varaukset on sallittu X vuorokautta eteenpäin nykyhetkestä.
Varauksen peruutuksen esto (h) Estä varauksen peruutus asiakasnäkymästä, jos aikaa varaukseen on vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina.
Varauksen peruutuksen esto (min) Estä varauksen peruutus asiakasnäkymästä, jos aikaa varaukseen on vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo minuutteina.
Varaukset työvuoroihin kuulumattomille Salli varaukset asiakaspalvelijoille, jotka eivät käytä työvuoroja, toimipisteen aukiolojen mukaisesti. Vaikuttaa sekä asiakas- että hallintanäkymään.
Varausyksikkö Varattavissa olevat ajat asettuvat X minuutin välein alkaen toimipisteen aukiolon alkamishetkestä. Suositus: 10 min tai 15 min. Huomioi lisäksi asiakasnäkymän Optimaalisen täytön asetus kohdassa Käyttäytyminen.


Asiakkaan kirjautuminen ja tiedot
Pakolliset kentät Kentät, jotka asiakkaan tulee täyttää tehdessään varauksen.
Asiakkaan kirjautuminen Vaadi asiakkaan kirjautuminen varausnäkymään.
Tulevat varaukset (kpl) Asiakkaalla voi olla enintään asetuksen salliman määrän verran tulevia varauksia.


Hyväksynnät
Automaattinen vahvistus (h) Vahvistamaton varaus hyväksytään automaattisesti, jos siihen on aikaa vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina. Jos Varausten vahvistaminen ei ole käytössä, tätä asetusta ei tarvitse muuttaa.
Varausehtojen hyväksyminen Vaadi varausehtojen hyväksyminen ennen onnistunutta asiakasvarauksesta.
Varausehtojen osoite URL-osoite, jossa asiakkaalle näytettävät varausehdot sijaitsevat.
Varausten vahvistaminen Asiakkaan netissä tekemä varaus on vahvistettu vasta, kun asiakaspalvelija vahvistaa sen erikseen.


Käyttäytyminen
Estä varausten peruutus Estä kokonaan varausten peruutukset asiakkaan varausnäkymästä.
Asiakaspalvelijoiden nimen muoto Muoto jossa asiakaspalveljoiden nimet näytetään asiakkaiden varausnäkymässä.
Asiakaspalvelijoiden järjestys Asiakaspalvelijat järjestetään tämän asetuksen mukaiseen järjestykseen asiakkaiden varausnäkymässä.
Optimaalinen varausnäkymän täyttö Varausnäkymä pyritään täyttämään siten että tyhjiä välejä ei jäisi varausten väliin.
Pakollinen lisätietokenttä Lisätietokenttä on pakollinen kenttä asiakkaiden varausnäkymässä.
Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus Estä hallinnasta luotujen varausten peruutus asiakkaan varausnäkymästä.


Ulkoasu
Oletusnäkymä Asiakkaan varausnäkymän oletustyyppi.
Viikkonäkymä alkaa maanantaista Jos tämä asetus on päällä, viikkonäkymä näytetään aina väliltä ma-su. Jos tämä asetus on pois päältä, viikkonäkymä alkaa nykyisestä päivästä.
Ohjeteksti Asiakkaiden varausnäkymässä näytettävä ohjeteksti.


Ilmoitukset ja muistutukset
Ilmoitus asiakasvarauksista, tyyppi Ilmoitukset yritykselle asiakkaan tekemästä varauksesta.
Ilmoitus asiakasvarauksista, kohde Ilmoitukset yritykselle asiakkaan tekemästä varauksesta.
Muistutusten lähetys Muistutukset lähetetään kun varaukseen on aikaa vähemmän kuin asetuksen määrittämä arvo tunteina.
Oletusmuistutus Oletuksena valittu muistutus asiakkaan varausnäkymässä.
Automaattiset muistutukset Muistutusviestit lähetetään automaattisesti.
Sähköpostimuistutusten aloitus (klo) Sähköpostitse lähetettävien muistutusviestien lähetys aloitetaan asetuksen määrittämänä ajankohtana.
Sähköpostimuistutusten lopetus (klo) Sähköpostitse lähetettävien muistutusviestien lähetys lopetetaan asetuksen määrittämänä ajankohtana.
Sähköpostimuistutusten lähettäjän nimi Sähköpostilla lähetettävien muistutusviestien lähettäjän nimi.
Tekstiviestimuistutusten aloitus (klo) Tekstiviestillä lähetettävien muistutusviestien lähetys aloitetaan asetuksen määrittämänä ajankohtana.
Tekstiviestimuistutusten lopetus (klo) Tekstiviestillä lähetettävien muistutusviestien lähetys lopetetaan asetuksen määrittämänä ajankohtana.
Tekstiviestimuistutusten lähettäjän valinta Tekstiviestillä lähetettävien muistutusviestien lähettäjän tyyppi.
Tekstiviestimuistutusten lähettäjän nimi Tekstiviestillä lähetettävien muistutusviestien lähettäjän nimi.


Laskutusasetukset

  • Laskutusasetukset-välilehdeltä voit säätää toimipistekohtaisesti laskuun kirjattavan:
    • Osoitteen
    • Postinumeron
    • Postitoimipaikan
    • Sähköpostiosoitteen
    • Viivästyskoron
    • Y-tunnuksen
    • Yrityksen BIC:n eli pankin tunnisteen
    • Yrityksen laskulla näytettävän nimen
    • Yrityksen tilinumeron (IBAN)


Asetukset laskutusasetukset.png


Viestipohjien käyttöönotto

  • Automaattisten vahvistus- ja muistutusviestien käyttöönotto tapahtuu Asetusten Viestipohjat-välilehdeltä.
  • Vahvistus- ja muistutusviestit voidaan asettaa aktiivisiksi toimipistekohtaisesti sekä sähköpostin, että tekstiviestien kautta.
  • Lisätietoja viesteissä käytettävistä mahdollisista kentistä saa avaamalla "Lyhennysten selitteet" -listan.


Asetukset viestipohjat.png

Yhteiset asetukset