Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Toimipisteet” versioiden välillä

Rivi 1: Rivi 1:
 
*Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.  
 
*Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.  
*Muuttaaksesi toimipisteen tietoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.
+
*Voit tehdä muutoksia toimipisteisiisi menemällä "Ylläpito" -> "Toimipisteet".
 
<br>
 
<br>
 +
 +
===Lisää uusi toimipiste===
 +
*Voit lisätä uuden toimipisteen painamalla Toimipisteet-sivulla painiketta "Lisää toimipiste".<br><br>
 +
 +
[[Tiedosto:Lisaa_toimipiste.png|1000px]]
 +
<br>
 +
*Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä. Lisätietoja välilehtien sisällöstä löydät tältä sivulta.
 +
*Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta tallentaaksesi uuden toimipisteen.
 +
<br>
 +
[[Tiedosto:Lisaa_toimipiste2.png]]
 +
<br><br>
 +
 +
*Voit tarkastella luotuja toimipisteitä myöhemmin avaamalla toimipisteen kansionkuvasta.
 +
<br><br>
 
[[Tiedosto:Avaa_toimipiste.png|1000px]]
 
[[Tiedosto:Avaa_toimipiste.png|1000px]]
<br>
+
 
 
=== Toimipisteen perustiedot ===
 
=== Toimipisteen perustiedot ===
 
*Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti. <br>
 
*Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti. <br>
Rivi 12: Rivi 26:
  
 
*Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
 
*Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
 +
*Voit kopioida edellisen päivän aukioloajat seuraavalle päivälle painamalla sinisestä nuolesta.
  
 
[[Tiedosto:Toimipisteet_aukioloajat.png]]
 
[[Tiedosto:Toimipisteet_aukioloajat.png]]
Rivi 19: Rivi 34:
 
=== Asetukset-välilehti ===
 
=== Asetukset-välilehti ===
 
*"Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.<br>
 
*"Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.<br>
* Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.<br>
+
* Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Jos poistat toimipisteen ja haluat palauttaa sen, katso ohje: [[Toimipisteet#Toimipisteen_palauttaminen|Toimipisteen palauttaminen]]<br>
 
*Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.<br>  
 
*Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.<br>  
 
<br>
 
<br>
Rivi 33: Rivi 48:
 
[[Tiedosto:Toimipisteet_sijainti.png]]
 
[[Tiedosto:Toimipisteet_sijainti.png]]
 
<br><br>
 
<br><br>
===Uuden toimipisteen lisääminen===
 
*Voit lisätä uuden toimipisteen painamalla Toimipisteet-sivulla painiketta "Lisää toimipiste".<br><br>
 
  
[[Tiedosto:Lisaa_toimipiste.png]]
 
<br>
 
*Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä.
 
*Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta.
 
<br>
 
[[Tiedosto:Lisaa_toimipiste2.png]]
 
<br><br>
 
 
=== Uusi toimipiste nettivarauksessa ===
 
=== Uusi toimipiste nettivarauksessa ===
 
*Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.  
 
*Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.  
Rivi 62: Rivi 68:
 
{{#ev:youtube|8OU1NPplBfg|800}}
 
{{#ev:youtube|8OU1NPplBfg|800}}
 
<br>
 
<br>
 +
 +
===Toimipisteen palauttaminen===
 +
*Jos olet poistanut toimipisteen ja haluat palauttaa sen siirrää "Näytä poistetut"-liukukytkin asentoon "Kyllä".<br>
 +
[[Tiedosto:Toimipisteet_nayta_poistetut.png]]
 +
*Valitse tämän jälkeen haluamasi toimipiste painamalla Avaa-sarakkeen kansiokuvaketta.
 +
*Paina Palauta toimipiste -painiketta avautuneessa ikkunassa.<br>
 +
[[Tiedosto:Palauta_toimipiste.png]]

Versio 7. toukokuuta 2020 kello 13.51

  • Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
  • Voit tehdä muutoksia toimipisteisiisi menemällä "Ylläpito" -> "Toimipisteet".


Lisää uusi toimipiste

  • Voit lisätä uuden toimipisteen painamalla Toimipisteet-sivulla painiketta "Lisää toimipiste".

Lisaa toimipiste.png

  • Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä. Lisätietoja välilehtien sisällöstä löydät tältä sivulta.
  • Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta tallentaaksesi uuden toimipisteen.


Lisaa toimipiste2.png

  • Voit tarkastella luotuja toimipisteitä myöhemmin avaamalla toimipisteen kansionkuvasta.



Avaa toimipiste.png

Toimipisteen perustiedot

  • Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti.
  • "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on: {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus

Toimipisteet perustiedot.png

Aukioloaikojen muuttaminen

  • Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
  • Voit kopioida edellisen päivän aukioloajat seuraavalle päivälle painamalla sinisestä nuolesta.

Toimipisteet aukioloajat.png


Asetukset-välilehti

  • "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.
  • Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Jos poistat toimipisteen ja haluat palauttaa sen, katso ohje: Toimipisteen palauttaminen
  • Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.


Toimipisteet asetukset.png

Sijainti-välilehti

  • "Sijainti"-välilehdellä näkee toimipisteen sijainnin kartalla.
  • Voit etsiä oikean sijainnin joko raahaamalla karttaa tai painamalla välilehden vasemmasta alareunasta "Search for address" ja kirjoittamalla tarkan osoitteen sinne.
  • Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.
  • Asettamiesi tietojen perusteella asiakkaat voivat nähdä toimipisteesi sijainnin kartalla asiakasnäkymässään.

Toimipisteet sijainti.png

Uusi toimipiste nettivarauksessa

  • Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
  • Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
    • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
    • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
      • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
    • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
    • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
      • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
      • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät edellisestä huolimatta näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle



Toimipisteen palauttaminen

  • Jos olet poistanut toimipisteen ja haluat palauttaa sen siirrää "Näytä poistetut"-liukukytkin asentoon "Kyllä".

Toimipisteet nayta poistetut.png

  • Valitse tämän jälkeen haluamasi toimipiste painamalla Avaa-sarakkeen kansiokuvaketta.
  • Paina Palauta toimipiste -painiketta avautuneessa ikkunassa.

Palauta toimipiste.png