Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Toimipisteet” versioiden välillä

(Sijainti-välilehti)
(Poistetun toimipisteen palauttaminen)
 
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 43: Rivi 43:
 
*"Sijainti"-välilehdellä asetetaan toimipisteen sijainti kartalla. Karttatietoja voidaan hyödyntää esimerkiksi nettivarauksen asiakasnäkymässä.
 
*"Sijainti"-välilehdellä asetetaan toimipisteen sijainti kartalla. Karttatietoja voidaan hyödyntää esimerkiksi nettivarauksen asiakasnäkymässä.
 
*Jos toimipisteen osoite on jo tallennettu Perustiedot -välilehdellä täydellisessä muodossa (osoite, postinumero, toimipaikka), Sjainti-sivun kartta tavallisesti ehdottaa jo oikeaa karttasijaintia.  
 
*Jos toimipisteen osoite on jo tallennettu Perustiedot -välilehdellä täydellisessä muodossa (osoite, postinumero, toimipaikka), Sjainti-sivun kartta tavallisesti ehdottaa jo oikeaa karttasijaintia.  
 +
* Jos olet tyytyväinen sijaintiin, Tallenna sijainti ja Tallenna lomake.<br>
  
 +
*Sijaintia voi itsekin muokata tarpeen vaatiessa joko raahaamalla karttamerkkiä tai etsimällä uutta osoitetta.
 +
*Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.
  
*Voit etsiä oikean sijainnin joko raahaamalla karttaa tai painamalla välilehden vasemmasta alareunasta "Search for address" ja kirjoittamalla tarkan osoitteen sinne.
 
*Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.
 
*Asettamiesi tietojen perusteella asiakkaat voivat nähdä toimipisteesi sijainnin kartalla asiakasnäkymässään.
 
  
[[Tiedosto:Toimipisteen-sijainti.jpg]]
+
[[Tiedosto:Toimipisteen-sijainti.jpg|700px]]
 
<br><br>
 
<br><br>
  
Rivi 73: Rivi 73:
  
 
===Poistetun toimipisteen palauttaminen===
 
===Poistetun toimipisteen palauttaminen===
*Jos olet poistanut toimipisteen ja haluat palauttaa sen siirrää "Näytä poistetut"-liukukytkin asentoon "Kyllä".<br>
+
*Jos olet poistanut toimipisteen ja haluat palauttaa sen, siirrä "Näytä poistetut"-liukukytkin asentoon "Kyllä".<br>
 
[[Tiedosto:Toimipisteet_nayta_poistetut.png]]
 
[[Tiedosto:Toimipisteet_nayta_poistetut.png]]
 
*Valitse tämän jälkeen haluamasi toimipiste painamalla Avaa-sarakkeen kansiokuvaketta.
 
*Valitse tämän jälkeen haluamasi toimipiste painamalla Avaa-sarakkeen kansiokuvaketta.
 
*Paina Palauta toimipiste -painiketta avautuneessa ikkunassa.<br>
 
*Paina Palauta toimipiste -painiketta avautuneessa ikkunassa.<br>
 
[[Tiedosto:Palauta_toimipiste.png]]
 
[[Tiedosto:Palauta_toimipiste.png]]

Nykyinen versio 7. toukokuuta 2020 kello 14.51

  • Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
  • Voit tehdä muutoksia toimipisteisiisi avaamalla "Ylläpito" -> "Toimipisteet" -> "Avaa".


Lisää uusi toimipiste

  • Voit lisätä uuden toimipisteen Toimipisteet-sivulla painamalla "Lisää toimipiste".

Lisaa toimipiste.png

  • Täytä tämän jälkeen kaikki tarvittavat tiedot kaikilta välilehdiltä. Lisätietoja välilehtien sisällöstä löydät tältä sivulta.
  • Paina lopuksi vielä Lisää toimipiste -painiketta tallentaaksesi uuden toimipisteen.


Lisaa toimipiste2.png

  • Voit tarkastella luotuja toimipisteitä myöhemmin avaamalla toimipisteen kansionkuvasta.



Avaa toimipiste.png

Toimipisteen perustiedot

  • Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti.
  • "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on: {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus

Toimipisteet perustiedot.png

Aukioloaikojen muuttaminen

  • Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
  • Voit kopioida edellisen päivän aukioloajat seuraavalle päivälle painamalla sinisestä nuolesta.

Toimipisteet aukioloajat.png


Asetukset-välilehti

  • "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.
  • Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Jos poistat toimipisteen ja haluat palauttaa sen, katso ohje: Poistetun toimipisteen palauttaminen
  • Sijainti kertoo toimipisteen tarkan sijainnin.


Toimipisteet asetukset.png

Sijainti-välilehti

  • "Sijainti"-välilehdellä asetetaan toimipisteen sijainti kartalla. Karttatietoja voidaan hyödyntää esimerkiksi nettivarauksen asiakasnäkymässä.
  • Jos toimipisteen osoite on jo tallennettu Perustiedot -välilehdellä täydellisessä muodossa (osoite, postinumero, toimipaikka), Sjainti-sivun kartta tavallisesti ehdottaa jo oikeaa karttasijaintia.
  • Jos olet tyytyväinen sijaintiin, Tallenna sijainti ja Tallenna lomake.
  • Sijaintia voi itsekin muokata tarpeen vaatiessa joko raahaamalla karttamerkkiä tai etsimällä uutta osoitetta.
  • Sijainnin latitudi ja longitudi päivittyvät automaattisesti Asetukset-välilehdelle.


Toimipisteen-sijainti.jpg

Uusi toimipiste nettivarauksessa

  • Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
  • Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
    • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
    • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
      • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
    • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
    • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
      • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
      • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät edellisestä huolimatta näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle



Poistetun toimipisteen palauttaminen

  • Jos olet poistanut toimipisteen ja haluat palauttaa sen, siirrä "Näytä poistetut"-liukukytkin asentoon "Kyllä".

Toimipisteet nayta poistetut.png

  • Valitse tämän jälkeen haluamasi toimipiste painamalla Avaa-sarakkeen kansiokuvaketta.
  • Paina Palauta toimipiste -painiketta avautuneessa ikkunassa.

Palauta toimipiste.png