Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Markkinointiluvan käyttö viestinnässä” versioiden välillä

(Markkinointilupa -toimintojen käyttöönotto)
(Markkinointilupa -toimintojen käyttöönotto)
Rivi 8: Rivi 8:
  
  
[[Tiedosto:Nv6-markkinointilupa-valinnat.jpg]]<br><br>
+
[[Tiedosto:Nv6-markkinointilupa-valinnat.jpg|600px]]<br><br>
  
  

Versio 5. elokuuta 2020 kello 13.16

HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.

Markkinointilupa -toimintojen käyttöönotto

  • Lupaa markkinoinviestien lähettämiseen voidaan kysyä Asiakasnäkymän eli nettivarauksen varauslomakkeen lopussa. Markkinointilupa -kysymys tulee näkyviin asetuksella.
    • Avaa: Ylläpito -> Asetukset -> Yhteiset asetukset -> Asiakasnäkymän asetukset -> kohta Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut. Katso myös ohje: Yhteiset varausasetukset
  • Kun asetus otetaan käyttöön, se samalla luo järjestelmään uuden lisätietotyypin (Markkinointiluvan tyyppi) sekä oletuksena kaksi siihen kuuluvaa otsikkoa: "Sähköpostilla" ja "Tekstiviestillä". Markkinointiluvan tilannetta seurataan ja hallinnoidaan näiden lisätietokenttien avulla.


Nv6-markkinointilupa-valinnat.jpg


      • NV5: kaikki Markkinointiluvan tyypit näkyvät varauslomakkeen lopussa.
        • Pystyt myös lisäämään omia vaihtoehtoja Asiakkaan lisätietokentät -näkymässä (Asiakkaat -> Muokkaa lisätietokenttiä). Aseta lisätietotyypiksi Markkinointiluvan tyyppi.
      • NV6: Valintaruudut tulevat näkyviin varauslomakkeen loppuun sen mukaan, mitä tietoja asiakas on täyttänyt.
        • Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla.
  • Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan Asiakkaan lisätiedot.
    • Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "Kyllä", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen.
    • Jos Sisältö-sarake on tyhjä, ei asiakas ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen.

Lisatietokentat Tekstiviestilla Sahkopostilla.jpg

  • Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella.
    • Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.


Voimassa olevat markkinointiluvat

  • Ohjeet voimassaolevien markkinointilupien tarkistamiseen löydät täältä: Haku asiakkaan lisätiedoista (havainnollistava kuva otsikon yläpuolella).

Markkinointiviestin lähettäminen

  • Ohjeet markkinointiviestien tekemiseen löydät täältä: Viestipohjan lisäys.
  • Ohjeet markkinointiviestin lähettämiseen massapostina löydät täältä: Tee massapostitus sähköpostilla.
    • HUOM. Massapostitus-toiminto on vielä testausvaiheessa ja se ei toimi moitteettomasti. Lisäksi massapostitus vaatii ulkopuolisen sähköpostipalvelun tai -välittäjän.

Tällä hetkellä varmin tapa lähettää markkinointiviestejä:

  1. Tee asiakashaku.
  2. Paina Toiminnot -> Vie sähköpostiosoitteet CSV-tiedostoon.
  3. Avaa CSV - Kopioi koko sarake, missä sähköpostiosoitteita on
  4. Siirrä osoitteet omassa sähköpostissasi kirjoittamasi markkinointiviestin vastaanottajat kenttään
  5. Kirjoita viesti ja lähetä.