Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Etusivu” versioiden välillä

(Työvuorot)
(Pikavarauksen tekeminen)
Rivi 30: Rivi 30:
 
{{#ev:youtube|FEXnG6BOxVY|800}}
 
{{#ev:youtube|FEXnG6BOxVY|800}}
 
<br>
 
<br>
; Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
 
:
 
 
; Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset
 
:
 
  
 
=== Toistuvan varauksen tekeminen ===
 
=== Toistuvan varauksen tekeminen ===

Versio 26. kesäkuuta 2017 kello 12.21

Tämä on Ajas-järjestelmän käyttöohjesivu

  • Ajas-tuotteiden myynti on osoitteessa Ajas

Lyhyt johdanto Ajas-tuotteisiin

  • Ajas-tuotteita voidaan käyttää seuraavilla tavoilla
    • Ajas Desktop -työpöytäsovellus
    • Ajas Touch -selainsovellus
    • Ajas Nettivaraus -asiakasvarausjärjestelmä

Tämä sivusto sisältää ohjeet Ajas Touch -selainjärjestelmään

Ohjeet

Työvuorot

  • Ajas -ohjelma tukee työvuorojen asettamista työntekijöille. Jos työvuorot ovat käytössä, aikojen varaus ei onnistu työvuorojen määräämän ajan ulkopuolelle.
  • Työntekijä liitetään työvuorojärjestelmään siten, että hänelle tehdään varausnäkymässä vuorot. Työntekijä -lomakkeella "Käytä työvuoroja" -valinta on nyt muuttunut olemaan "Kyllä".
  • Kun vuorot on luotu ensimmäisen kerran, työntekijä voidaan poistaa tai liittää työvuorojärjestelmään Työntekijä -lomakkeen "Käytä työvuoroja" -valinnoilla.



Tähän liittyvät ajanvarauksen asetukset
Varausasetukset - Työryhmät ohittavat aukiolot (tulossa)

Pikavarauksen tekeminen

  • Ajas -ohjelma mahdollistaa pikavarausten tekemisen. Tämä on nopein tapa lisätä uusi varaus järjestelmään.
  • Klikkaa varausnäkymässä alkamisajan solua. Järjestelmä ehdottaa Asiakkaan ja Palvelun nimeä, kun aloitat kirjoittamaan ensimmäistä kirjainta.
  • "Aseta varauksen pituus valitun palvelun pituuden mukaiseksi" -valinta "Kyllä" varaa kalenterista yhtä pitkän ajan kun palvelun pituus on. Valinta "Ei" valitsee pituudeksi hiirellä maalatun pituuden.



Toistuvan varauksen tekeminen

  • Ajas-ohjelmassa on mahdollisuus asettaa säännöllisesti toistuvia varauksia. Varaus voidaan asettaa toistuvaksi päivittäin, viikottain tai kuukausittain.
  • Toistuvia varauksia luotaessa asetetaan päivämäärä mihin asti varaukset luodaan. Tämän jälkeen ohjelma luo seuraavin lisäehdoin kaikki varaukset kyseiseen päivään asti:
    • Luo ongelmattomat varaukset - Järjestelmä luo varaukset vain niihin kalenterin kohtiin, jotka ovat vapaana ja jota ei ole vuoroilla tai aukioloilla suljettu.
    • Luo kaikki varaukset - Järjestelmä luo kaikki varaukset. Kahdesta päällekkäisestä varauksesta molemmat näkyvät varausnäkymässä.
  • Kun toistuvaa varausta muokataan, muutokset voidaan asettaa koskemaan vain yhtä varausta, kaikkia sarjaan kuuluvia tulevia varauksia tai kaikkia sarjaan kuuluvia varauksia, tulevia ja menneitä.



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset

Asiakkaan tekemän varauksen vahvistaminen

  • Ajas -ohjelmassa voit valita miten nettivarauksesta tehdyt asiakasvaraukset vahvistetaan.
    • Automaattinen vahvistus - Asiakkaan tekemä varaus on automaattisesti vahvistettu.
    • Varausten vahvistaminen erikseen - Varaus on vahvistettu vasta sen jälkeen, kun asiakaspalvelija on sen erikseen vahvistanut.
  • Varausten vahvistaminen käy helposti Varauslista -näkymässä käyttämällä Lisätiedot -suodatinta ja Valittu -valintapainiketta. Vahvistamattomat varaukset voi vahvistaa joko yksitellen, valikoidusti tai kaikki kerralla.



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Hyväksynnät - Varausten vahvistaminen
Hyväksynnät - Automaattinen vahvistus
Tähän liittyvät viestipohjat
Varauksenne on vastaanotettu ja odottaa vahvistamista -viesti
Varauksenne on vahvistettu -viesti
Varauksenne on vastaanotettu ja vahvistettu -viesti


Työntekijän lisääminen

  • Uusi työntekijä luodaan Ajas -ohjelmassa Lisää työntekijä -painikkeen kautta. Työntekijä on liitettävä toimipisteeseen, jotta hänelle voidaan tehdä varauksia.
  • Työntekijä voidaan näyttää tai piilottaa nettivarauksesta.
  • Aikaisempien nettihallintaversioiden käyttäjät - Jos kaikki työntekijät eivät näy automaattisesti Työntekijät -listassa, klikkaa "Tuo työntekijöitä" ja valitse vanhat työntekijät, jotka haluat tuoda Ajas Touch -ohjelmaan.



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset

Google-kalenteriin synkronointi

  • Ajas -ohjelman varaustiedot voidaan synkronoida Google-kalenteriin. Toiminnon suhteen täytyy tietää seuraavat asiat:
    • Kalenterin synkronointien määrää on rajoitettu Googlen päässä tiettyyn määrään vuorokaudessa. Koska palvelu on todella suosittu, olemme joutuneet rajaamaan yhden käyttäjän alkusynkronoinnin 100 varaukseen/päivä. Näin ollen kalenterin käyttöönoton jälkeen yksittäisen työntekijän varaukset synkronoituvat yleensä vasta parin päivän kuluessa täydellisesti.
    • Google kalenteri on työntekijälle henkilökohtainen. Vain sen työntekijän varaukset synkronoituvat kalenteriin, jonka tietoihin kalenteri on liitetty, ei muiden työntekijöiden. Kaikkien yrityksen varausten ei kuulu automaattisesti siirtyä Google kalenteriin, mikäli työntekijöitä on useita.
    • Synkronointi on toistaiseksi vain yksisuuntainen, Ajas-ohjelman varaustiedoista Google-kalenteriin .



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset
Käyttäjäprofiili - Kalenterin synkronointi

Palvelun lisääminen

  • Ajas-ohjelmassa käytettävät palvelut (eli hinnaston tarjoamat palvelut) on lisättävä ennakkoon, sillä uusia palveluita ei voi tehdä ajanvarauksen luonnin yhteydessä.
  • Sama palvelu voidaan asettaa käytettäväksi joko kaikille tai valituille työntekijöille. Palvelulla on silloin kaikille käyttäjille mm. sama kesto ja hinta.



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset

Palvelun työntekijäkohtaiset asetukset



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset

Palvelujen järjestys ja luokitus



Tähän liittyvät toimipistekohtaiset asetukset
Tähän liittyvät käyttäjäkohtaiset asetukset