Ero sivun ”Muut” versioiden välillä
(→Tuotteen lisäys) |
(→Tuotteen lisäys) |
||
Rivi 33: | Rivi 33: | ||
[[Tiedosto:tuote_lisays2.png|600px|none]] | [[Tiedosto:tuote_lisays2.png|600px|none]] | ||
<br> | <br> | ||
+ | |||
+ | ===Tuotteiden varastot=== |
Versio 3. tammikuuta 2018 kello 15.09
Lahjakortin lisäys
- Asiakkaiden lahjakortit lisätään järjestelmään "Muut" -> "Lahjakortit" -välilehdeltä.
- Kun lahjakortti lisätään, valitaan ensin Kortin tyyppi, Vaihtoehtoina ovat euromääräiseen arvoon perustuva lahjakortti (Arvo) tai valitun palvelun palvelukertojen lukumäärään perustuva lahjakortti (Määrä).
- Lahjakortti voidaan tehdä valitulle asiakkaalle. Tällöin lahjakortti löytyy asiakkaan asiakaskortilta automaattisesti.
- Lahjakortti voidaan tehdä myös ilman asiakasliitäntää. Samaa lahjakorttia voi silloin käyttää useampi henkilö esimerkiksi useampi asiakas samasta yrityksestä. Asiakkaan on silloin tiedettävä Lahjakortin Lyhyt tunniste, jolla kortin voi hakea järjestelmästä maksuvälineeksi.
Lahjakortin lisääminen
Asiakas, jolle on liitetty lahjakortti
Tuotteen lisäys
- Ajas Asiakashallintaan voidaan lisätä tuotteita, joita voidaan käyttää käyntien yhteydessä laskutuksessa apuna, mikäli samalla halutaan myydä jokin tuote.
- Lisätäksesi järjestelmään tuotteen, valitse "Muut"-välilehti ja sen alta "Tuotteet". Keltainen "Lisää"-painike löytyy oikeasta yläkulmasta.
- Järjestelmässä voi olla kolmenlaisia tuotteita:
- Normaali tuote. Normaali tuotteella on oltava varastoa siinä toimipisteessä, missä sitä myydään.
- Normaali tuote (salli negatiivinen varasto). Kun negatiivinen varasto sallitaan, järjestelmä antaa myydä tuotetta, vaikka sillä ei ole varastoa.
- Aineeton tuote. Aineettomalla tuotteella ei tarvitse olla varastoa. Esimerkki aineettomasta tuotteesta on Lahjakortti.