Ero sivun ”Ajas Nettivaraus” versioiden välillä
(→Internet-ajanvarauksen käyttöönotto) |
(→Internet-ajanvarauksen käyttöönotto) |
||
Rivi 29: | Rivi 29: | ||
'''Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle'''<br> | '''Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle'''<br> | ||
Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset : | Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset : | ||
− | + | *Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake). | |
− | + | *Toimipisteeseen on liitetty työntekijä. | |
− | + | **Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake). | |
− | + | *Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake). | |
− | + | *Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti. | |
− | + | **Varattava aika (kuukausia) tai Varattava aika (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja. | |
− | + | **Varaukset työryhmään kuulumattomille -asetus = Kyllä. | |
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä. | Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä. | ||
Katso myös [[Toimipisteet#Uusi toimipiste nettivarauksessa|Uusi toimipiste nettivarauksessa]]. | Katso myös [[Toimipisteet#Uusi toimipiste nettivarauksessa|Uusi toimipiste nettivarauksessa]]. |
Versio 15. tammikuuta 2018 kello 10.56
Internet-ajanvarauksen käyttöönotto
Integrointi nettisivuille
Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä. Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "OMA_TUNNUS" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:
- Tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiin heti Ajas-tilauksen tekemisen jälkeen
- Ajas Touchin Asetukset -sivulta, Ulkoasun asetukset -välilehdeltä kohdasta Liitä asiakasnäkymä kotisivuillesi. Katso myös Ulkoasun asetukset.
Asiakasnäkymän integrointi kotisivuillenne. Esimerkki sivu: | Demo ajanvaraus
<div id="ajas-ajanvaraus"></div> <script type="text/javascript" src="https://nettivaraus5.ajas.fi/iframe.php?lid=OMA_TUNNUS"></script>
Asiakasnäkymän linkin lisääminen kotisivuillenne:
<a href="https://nettivaraus5.ajas.fi/ajanvaraus.php?lid=OMA_TUNNUS" target="_blank">Ajanvaraus</a>
Teeman valinta
Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo Asiakasnäkymän teeman valinta.
Luo oma teema
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle
Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
- Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
- Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
- Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
- Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
- Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
- Varattava aika (kuukausia) tai Varattava aika (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
- Varaukset työryhmään kuulumattomille -asetus = Kyllä.
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.
Katso myös Uusi toimipiste nettivarauksessa.