Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Kuitin lähettäminen sähköpostilla” versioiden välillä

(Kuitin lähettäminen sähköpostilla)
(Kuitin lähettäminen sähköpostilla)
 
(2 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 9: Rivi 9:
 
[[Tiedosto:Kuitti-sahkopostilla1.jpg|none]]
 
[[Tiedosto:Kuitti-sahkopostilla1.jpg|none]]
 
<br>
 
<br>
'''1)''' Jos käynti on maksettu '''pikamaksuna''', avaa maksu Käyntilomakkeella olevasta maksusuorituksen "Näytä" -napista.<br>
+
'''1)''' Jos käynti on maksettu '''pikamaksuna''', avaa maksu Käyntilomakkeella olevasta maksusuorituksen "Näytä" -napista.<br><br>
  
 
[[Tiedosto:Kuitti-sahkopostilla2.jpg|none]]
 
[[Tiedosto:Kuitti-sahkopostilla2.jpg|none]]
 
<br>
 
<br>
  
'''2)''' Kirjekuori-ikoni osoittaa sitä, että lasku on lähettämätön. <br>
+
'''2)''' Jos kuitin lähettäminen sähköpostilla on mahdollista, kirjekuori-ikoni ilmestyy näkyviin. Jos kirjekuorta ei näy:<br>
 +
*Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai
 +
*Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia.
 +
<br>
 +
 
 +
[[Tiedosto:Kuitti-sahkopostilla3.jpg|none]]
 +
<br>
 +
 
 +
'''3)''' Jos maksu on suoritettu suoraan kassalla ilman käyntiä, Kassa-lomakkeelle pitää valita asiakas.<br><br>
 +
 
 +
Kuitti lähetetään painamalla kirjekuori-ikonia. Onnistuneesta lähetyksestä näkyy ilmoitus: "Kuitti lähetetty asiakkaalle". <br>
 +
Asiakas saa kuitin sähköpostiin PDF-liitetiedostona.
 +
<br>

Nykyinen versio 17. toukokuuta 2019 kello 07.33

Kuitin lähettäminen sähköpostilla

Kuitin voi lähettää suoraan asiakkaan sähköpostiin. Jotta tämä onnistuisi:

  • Asiakkaan sähköpostiosoite on löydyttävä asiakaskortilta.
  • Oman sähköpostinpalveluntarjoajan sähköpostiasetukset on lisättävä järjestelmään. Katso myös ohje: Sähköpostiasetukset.



Kuitti-sahkopostilla1.jpg


1) Jos käynti on maksettu pikamaksuna, avaa maksu Käyntilomakkeella olevasta maksusuorituksen "Näytä" -napista.

Kuitti-sahkopostilla2.jpg


2) Jos kuitin lähettäminen sähköpostilla on mahdollista, kirjekuori-ikoni ilmestyy näkyviin. Jos kirjekuorta ei näy:

  • Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai
  • Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia.


Kuitti-sahkopostilla3.jpg


3) Jos maksu on suoritettu suoraan kassalla ilman käyntiä, Kassa-lomakkeelle pitää valita asiakas.

Kuitti lähetetään painamalla kirjekuori-ikonia. Onnistuneesta lähetyksestä näkyy ilmoitus: "Kuitti lähetetty asiakkaalle".
Asiakas saa kuitin sähköpostiin PDF-liitetiedostona.