Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?” versioiden välillä

(Ak: Uusi sivu: xx)
 
 
(16 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 1: Rivi 1:
xx
+
Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän '''Nettivaraus 6''' -versiossa. <br>
 +
*Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,
 +
[[Tiedosto:Html-viesti2.jpg|500px]]<br><br>
 +
*Tekstiviesteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan sopivalla selitteellä ja koodilla: '''{url_peruutus}'''. Huomaathan, että yhden tekstiviestin pituus on 160 merkkiä, joten tekstiviestipohjien muokkaminen kannattaa aina itse testata. Pitkät tekstiviestit jakautuvat useammalle viestille ja vaikuttavat lähetettyjen viestien kpl-määrään.<br><br>
 +
 
 +
Katso myös ohje: [[Asetukset#Viestipohjien_muokkaus|Viestipohjien muokkaus]]<br><br>
 +
 
 +
Kun asiakas klikkaa Avaa varaus-painiketta tai tekstiviestin linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän "Omat varaukset" osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi. <br>
 +
*'''Huom:''' Avaa varaus -painike tai peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
 +
 
 +
[[Tiedosto:Peruutuslinkki3-nv6.jpg|600px]]<br><br>
 +
 
 +
 
 +
'''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br>
 +
Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:<br>
 +
 
 +
*Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
 +
*Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
 +
*Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
 +
*Estä varausten peruutus  - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.
 +
 
 +
'''Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä''', tarkista seuraavat:<br>
 +
*Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?
 +
<br>

Nykyinen versio 3. helmikuuta 2023 kello 16.30

Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.

  • Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,

Html-viesti2.jpg

  • Tekstiviesteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan sopivalla selitteellä ja koodilla: {url_peruutus}. Huomaathan, että yhden tekstiviestin pituus on 160 merkkiä, joten tekstiviestipohjien muokkaminen kannattaa aina itse testata. Pitkät tekstiviestit jakautuvat useammalle viestille ja vaikuttavat lähetettyjen viestien kpl-määrään.

Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus

Kun asiakas klikkaa Avaa varaus-painiketta tai tekstiviestin linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän "Omat varaukset" osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.

  • Huom: Avaa varaus -painike tai peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.

Peruutuslinkki3-nv6.jpg


Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.

Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:

  • Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
  • Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
  • Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
  • Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.

Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:

  • Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?