Ero sivun ”Luonnoksena tallennettujen merkintöjen massavienti Kantaan” versioiden välillä
(→Massaviennin käyttöönotto) |
(→Massaviennin käyttöönotto) |
||
Rivi 72: | Rivi 72: | ||
[[Tiedosto:Kanta-massavienti8.jpg|800px]]<br><br> | [[Tiedosto:Kanta-massavienti8.jpg|800px]]<br><br> | ||
− | |||
− |
Versio 7. marraskuuta 2022 kello 13.13
Huom: Uusia toimintoja marraskuussa 2022 julkaistussa Ajas Touchin esijoukaisuversiossa.
Ajas Touchissa on nyt mahdollista suorittaa useamman luonnoksena tallennetun potilasmerkinnän vienti massatoiminolla Kantaan. Siitä on erityisesti hyötyä silloin, jos syystä tai toisesta joudut tallentamaan potilasmerkinnät ensin luonnoksena Ajas Touchiin, ja vasta päivän päätteeksi tms. viet merkinnät Kantaan:
- Sote-kortti unohtunut kotiin
- Kanta-palvelussa on häiriö
- Liikut mobiililaitteen kanssa, josta ei saa yhetyttä Kantaan
Perinteisellä tavalla toimien Kanta-kirjautumisen jälkeen jokainen potilas avataan ensin Kannassa, luodaan palvelutapahtuma, ja tehdään merkintä, joka tallennetaan Kantaan.
Uudella tavalla toimien Kanta-kirjautumisen jälkeen järjestelmä näyttää ne potilasmerkinnät, jotka on tallennettu luonnoksena, ja voit valita kaikki ja tallentaa kaikki merkinnät yhdellä kertaa Kantaan.
Pakollisten tietojen esitäyttö Potilaskertomukseen
Jotta massavienti on mahdollinen, potilaskertomusluonnokseen on luonnosvaiheessa esitäytettävä pakolliset tiedot:
- Syy potilaan avaamiseen Kannassa (kaikki potilaat)
- Alaikäisen potilaan tietojen luovuttaminen huoltajalle (alaikäiset potilaat).
Alaikäisen potilaan tietojen luovuttaminen huoltajalle: näkyy vain, jos potilaan henkilötunnus on alaikäisen tunnus.
Syy potilaan avaamiseen Kannassa: voidaan valita jokaisella potilaskertomuslomakkeella erikseen, tai se voidaan esivalita potilaskertomuspohjassa oletuksena olemaan esim. Hoitotilanne, ja tarvittaessa vaihtaa potilaskertomuksessa.
Luonnoksen tallennus Kantaan Potilaskertomus-listasta
Massavienti toimii niin, että kun Kanta-kirjautuminen on aktiivisena, aikasemmin tehdyn luonnoksen voi tallentaa Kantaan ilman, että potilasta tai palvelutapahtumaa on itse avattava. Molemmat toki tarvitaan, mutta uuden toiminnon myötä on mahdollista antaa järjestelmän avata ne taustalla. Esimekki:
- Olet kirjautunut Kantaan, mutta potilasta ei ole avattu Kannassa.
- Aikaisemmin luonnoksena tekemäso merkinnät näkyvät nyt painikkeen "Vie Kantaan" kera.
- Jos luonnoksessa ei ole havaittu mitään puutteita, voit viedä kyseisen merkinnän Kantaan avaamatta asiakskorttia Kannassa.
- Merkinnälle luodaan Palvelutapahtuma automaattisesti, ja se luodaan samalle päivälle kuin merkinnän päivä on.
- Kantaan viennin ajaksi asiakaskorttilomake himmenee taustalla.
- Varoistusikoni kertoo siitä, että Kantaan vienti tulee antamaan virheilmoituksen, eli kaikki edellytykset eivät täyty: asiakkaalla ei ole kelvollista henkilötunnusta, Syy potilaan avaamiseksi Kannassa ei ole määritelty tai Alaikäisen potilaan tietojen luovuttaminen huoltajalle -valintaa ei ole määritelty.
- Jos painiketta painetaan siitä huolimatta, virheilmoitus tulee näkyviin.
Massaviennin käyttöönotto
KUVA PÄIVÄMÄÄRÄASETUKSESTA.
- Viennin tilaa voi seurata sivun alareunassa olevan edistymislaskurin avulla. Onnistunut vienti ilmoitetaan vihreäpohjaisella ilmoituksella.