Ero sivun ”Toimipisteet” versioiden välillä
(→Aukioloaikojen muuttaminen) |
(→Aukioloaikojen muuttaminen) |
||
Rivi 10: | Rivi 10: | ||
<br> | <br> | ||
*"Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia:<br> | *"Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia:<br> | ||
− | * Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan | + | * Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen ei ole sama asia kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan. |
<br> | <br> | ||
[[Tiedosto:Toimipiste_asetukset.jpg|none]] | [[Tiedosto:Toimipiste_asetukset.jpg|none]] |
Versio 9. toukokuuta 2018 kello 14.00
Aukioloaikojen muuttaminen
- Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
- Muuttaaksesi toimipisteen aukioloaikoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.
- Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
- "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia:
- Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen ei ole sama asia kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.
Uusi toimipiste nettivarauksessa
- Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
- Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
- Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
- Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
- Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
- Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
- Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
- Varattava aika (kuukausia) tai Varattava aika (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
- Varaukset työryhmään kuulumattomille -asetus = Kyllä.
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.
- Tähän liittyvät ajanvarauksen asetukset
- Varausasetukset - Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia).
- Varausasetukset - Varaukset työvuoroihin kuulumattomille.