Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?” versioiden välillä

Rivi 8: Rivi 8:
 
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi. <br>
 
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi. <br>
 
*'''Huom:''' Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
 
*'''Huom:''' Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
 +
 +
[[Tiedosto:Peruutuslinkki3-nv6.jpg|600px]]<br><br>
 +
  
 
'''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br>
 
'''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br>
Rivi 20: Rivi 23:
 
*Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?
 
*Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?
 
<br>
 
<br>
[[Tiedosto:Peruutuslinkki3-nv6.jpg|600px]]<br><br>
 

Versio 3. helmikuuta 2023 kello 16.23

Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.

  • Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,

Html-viesti2.jpg

  • Tekstivieteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan koodilla: {url_peruutus}

Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus

Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.

  • Huom: Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.

Peruutuslinkki3-nv6.jpg


Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.

Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:

  • Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
  • Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
  • Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
  • Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.

Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:

  • Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?