Ero sivun ”Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?” versioiden välillä
Rivi 8: | Rivi 8: | ||
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi. <br> | Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi. <br> | ||
*'''Huom:''' Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta. | *'''Huom:''' Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta. | ||
+ | |||
+ | [[Tiedosto:Peruutuslinkki3-nv6.jpg|600px]]<br><br> | ||
+ | |||
'''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br> | '''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br> | ||
Rivi 20: | Rivi 23: | ||
*Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan? | *Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan? | ||
<br> | <br> | ||
− |
Versio 3. helmikuuta 2023 kello 16.23
Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.
- Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,
- Tekstivieteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan koodilla: {url_peruutus}
Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.
- Huom: Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.
Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:
- Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
- Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.
Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:
- Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?