Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Testisivu” versioiden välillä

(SV 132 -suorakorvaushakemuslomakkeen tulostaminen)
(SV 132 -suorakorvaushakemuslomakkeen tulostaminen)
Rivi 33: Rivi 33:
  
 
<br>
 
<br>
 +
[[Kuva:Uusi-suorakorvaushakemus-tapahtumat.jpg]] <br>
 +
 +
[[Kuva:Uusi-suorakorvaushakemus-pdf.jpg]] <br>

Versio 31. tammikuuta 2019 kello 16.00

SV 132 -suorakorvaushakemuslomakkeen tulostaminen

Huom: Seuraava ohje koskee käyntejä, jotka on tehty 31.1.2019 (iltapäivä) jälkeen Ajas Touchin Esijulkaisuversiossa.
Myös tätä aikaisemmin tai Ajas Touchin vakaassa versiossa tehtyjä käyntejä / niihin liittyviä Kela-korvauksia voi tulostaa tilityslomakkeelle, mutta niiden maksu- tai tilisiirtotietojen päivämääräksi tulostuu se päivä, jolloin käynti on luotu.

Huom: Jos Kelan suorakorvauksia on käytetty Ajas-järjestelmässä, Ajas Touch tai Ajas Desktop, ennen kun ne on tulostettu ja tallennettu tilitysraporttiin, tapahtumasta on silti muodostunut odottava suorakorvausrivi, ja se tulee aina uudelleen näkyviin uutta suorakorvauslomaketta tehtäessä. Tällaiset vanhat, Kelaan jo kertaalleen tilitetyt tapahtumat kannattaa yhden kerran tulostaa raporttiin (ilman, että raporttia lähetetään eteenpäin.)

Suorakorvaukset.jpg

  • Järjestelmän kautta tehdyt ja tallennetut suorakorvaushakemukset näkyvät Suorakorvaukset -listassa. Valitse päävalikosta Muut -> Suorakorvaukset.

1) Uusi suorakorvaushakemus aloitetaan klikkaamalla "Lisää uusi".
2) Vanhoja suorakorvaushakemuksia voi rajallisesti muokata avaamalla lomakkeen.


Uusi-suorakorvaushakemus.jpg

  • Uusi suorakorvaushakemus

1) Lomake SV 132 on valittu oletuksena. Psykoterapeutit voivat valita tilityslomakkeeksi myös KU 206 -lomakkeen.


Osa lomakkeen tiedoista esitäyttyy seuraavasti:

2a - 2e) Nämä tiedot tulostuvat toimipisteen laskutusasetuksista. Katso myös ohje: Laskutusasetukset
Jos työntekijä on liitetty useampaan kuin yhteen toimipisteeseen, tiedot tulostuvat sen toimipisteen laskutusasetuksista, jonka työntekijä on omassa Käyttäjäprofiilissa valinnut Oletustoimipisteeksi. Käyttäjäprofiili -> Käyttäytyminen -laatikko.
3) Tilityksen laatijan nimi ja puhelinnumero tulostuvat kirjautuneen työntekijä työntekijäkortilta.
4) Viitenumerona voi käyttää joko omaa viitenumeroa Kelaan lähetettäville laskuille, jos se on aina sama, tai lisätä sen lomakkeelle, kun lasku on tehty. Toistaiseksi suorakorvauslomakkeella ei ole toimintoa, joka luo laskun ja poimii viitenumeron automaattisesti. Toiminnon lisääminen on kehityslistalla.
5) "Lisää odottavat tapahtumat" -painike tuo järjestelmässä olevat odottavat tapahtumat lomakkeelle.
Huom: Yhteen Kelan SV 132 -lomakkeeseen mahtuu 34 riviä. Jos käsiteltäviä rivejä on enemmän, myös Ajas Touchin lomakkeella näkyy vain 34 riviä. Siinä tapauksessa voit käsitellä ensimmäiset 34 riviä, tallentaa ja tulostaa lomakkeen. Tee tämän jälkeen uusi suorakorvaushakemus, aloittamalla kohdasta "Lisää uusi".



Uusi-suorakorvaushakemus-tapahtumat.jpg

Uusi-suorakorvaushakemus-pdf.jpg