Ero sivun ”Miten haen asiakasta?” versioiden välillä
(→Pikahaku kaikissa näkymissä) |
(→Pikahaku kaikissa näkymissä) |
||
Rivi 24: | Rivi 24: | ||
[[Tiedosto:Asiakkaan-haku2.jpg]]<br><br> | [[Tiedosto:Asiakkaan-haku2.jpg]]<br><br> | ||
− | '''1)''' | + | '''1)''' Klikkaa "Valitse asiakas"<br> |
− | '''2)''' | + | '''2)''' Aloita kirjoittamaan asiakkaan nimeä.<br> |
− | '''3)''' | + | '''3)''' Järjestelmä ehdottaa asiakkaita, joiden nimestä hakutermi löytyy. Valitse oikea asiakas.<br> |
− | '''4)''' | + | '''4)''' Jos asiakasta ei löydy ollenkaan, hänellä ei vielä ole asiakaskorttia. Voit klikata tätä '''+''' -merkkiä ja "Uusi asiakas" -lomake avautuu. Voit nyt luoda uuden asiakkaan järjestelmään.<br><br> |
[[Tiedosto:Asiakkaan-haku3.jpg]]<br><br> | [[Tiedosto:Asiakkaan-haku3.jpg]]<br><br> |
Versio 4. heinäkuuta 2019 kello 14.57
Asiakkaan haku perustiedoilla
- Asiakkaat-sivun yläosassa on hakukenttä, missä lukee "Hae tuloksista kirjoittamalla hakutermi". Tähän kenttään voi kirjoittaa kaikkia asiakkaan perustietoihin liittyviä hakuja, kuten nimi, osoite tai puhelin. Kaikkia sisältöjä, mitä Asiakkaat-sivun sarakkeissa näkyy voi hakea.
- Asiakkaita voi hakea myös henkilötunnuksella, vaikka HeTu:a varten ei olekaan listassa näkyvää saraketta.
Edistyneet asiakkaan hakutoiminnot
Asiakkaat-sivun Toiminnot-painikkeen alta löytyy asiakashaun Edistyneet toiminnot. Tässä näkymässä asiakkaita voi hakea seuraavilla tavoilla:
- Haku asiakkaan lisätiedoista
- Haku asiakasryhmän avulla
- Näytä asiakkaat, joilla on laskuttamattomia tapahtumia
- Näytä poistetut asiakkaat
Katso kuvalliset esimerkit täältä: Edistyneet asiakkaan hakutoiminnot
Pikahaku kaikissa näkymissä
Ajas Touchin oikeassa yläkulmassa on Valitse asiakas -toiminto. Voit suorittaa asiakkaan pikahaun täällä ollessasi millä hyvänsä sivulla. Kun asiakas tätä kautta valitaan, järjestelmä ehdottaa häntä oletuksena kaikilla avattavilla lomakkeilla.
1) Klikkaa "Valitse asiakas"
2) Aloita kirjoittamaan asiakkaan nimeä.
3) Järjestelmä ehdottaa asiakkaita, joiden nimestä hakutermi löytyy. Valitse oikea asiakas.
4) Jos asiakasta ei löydy ollenkaan, hänellä ei vielä ole asiakaskorttia. Voit klikata tätä + -merkkiä ja "Uusi asiakas" -lomake avautuu. Voit nyt luoda uuden asiakkaan järjestelmään.
- Vastaavia pikahakuja löytyy kaikilta asiakkaaseen liittyviltä lomakkeilta, kuten Varaus, Käynti, Lasku, Maksu ja Lahjakortti.