Ero sivun ”Asiakkaat” versioiden välillä
(→Asiakaskortti ja asiakkaan tiedot) |
(→Yritysasiakkaan lisäys) |
||
Rivi 19: | Rivi 19: | ||
===Yritysasiakkaan lisäys === | ===Yritysasiakkaan lisäys === | ||
+ | <br> | ||
*Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi. | *Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi. | ||
[[Tiedosto:asiakkaat_lisaa_asiakas3.png|none|800px|thumb]] | [[Tiedosto:asiakkaat_lisaa_asiakas3.png|none|800px|thumb]] |
Versio 14. marraskuuta 2017 kello 18.45
Asiakkaan lisäys
- Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.
- Asiakkaalle kannattaa syöttää heti perustiedot kuten nimi, puhelinnumero, sähköposti ja osoitetiedot asiakaskortin luontivaiheessa.
Asiakaskortti ja asiakkaan tiedot
- "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.
Yritysasiakkaan lisäys
- Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.