Ero sivun ”Asiakkaat” versioiden välillä
(→Asiakkaan lisäys) |
(→Asiakaskortin lisätoiminnot) |
||
Rivi 31: | Rivi 31: | ||
<br> | <br> | ||
[[Tiedosto:asiakas3.jpg|600px|none]] | [[Tiedosto:asiakas3.jpg|600px|none]] | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | *"Asiakkaan lahjakortit" -osiosta voidaan tarkastella asiakkaalle kirjattujen lahjakorttien tietoja. Lahjakortin myyminen asiakkaalle tapahtuu alempaa "Toiminnot"-osiosta tai Lahjakortit-välilehdeltä. Lisää tietoa lahjakorteista löydät [[Muut#Lahjakortin lisäys|tästä.]] | ||
+ | <br> | ||
+ | [[Tiedosto:asiakas4.jpg|600px|none]] | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | *"Potilaskertomus"-osio löytyy vain Ajas Touchin lääkäreille tarkoitetusta versiosta. Tästä osiosta voidaan lisätä vastaanottokäyntejä ja tarkistella niiden tietoja. | ||
+ | <br> | ||
+ | [[Tiedosto:asiakas5.jpg|600px|none]] | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | *"Liitä tiedostoja" - osiosta voidaan liittää asiakkaaseen liittyviä tiedostoja. Huomaa, että ennen tämän toiminnon käyttämistä, tulee tiedostopalvelu ottaa käyttöön. Vasemmalla puolella olevalla "Lähetä tiedostoja..." -painikkeella voidaan tallentaa järjestelmään uusi tiedosto ja oikealla olevalla "Valitse tiedosto..." -painikkeella voidaan etsiä järjestelmään aikaisemmin tallennettu tiedosto ja liittää se kyseisen asiakkaan asiakaskorttiin. Lisää ohjeita tiedostopalveluun ja sen käyttöön ottamiseen liittyen löydät [[Tiedostot#Tiedostot|tästä.]] | ||
+ | <br> | ||
+ | [[Tiedosto:asiakas6.jpg|600px|none]] | ||
<br> | <br> | ||
Versio 16. marraskuuta 2017 kello 13.14
Sisällysluettelo
Asiakkaan lisäys
- Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.
- Asiakaskorttiin kannattaa lisätä heti luontivaiheessa asiakkaan perustiedot kuten nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja osoitetiedot.
- Asiakaskortista löytyy perustietojen lisäksi paljon eri toimintoja ja ominaisuuksia, joista tarkemmat ohjeet alempana.
Asiakaskortti
Asiakaskortin lisätoiminnot
- Asiakaskortin lisätoiminnoissa on erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä osioita. Niihin voidaan esimerkiksi tallentaa erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
- "Asiakkaan historia" -osiosta voidaan tarkistella asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa ja avata näiden tapahtumien tiedot tarkempaa tarkastelua varten.
- "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.
- "Asiakkaan lahjakortit" -osiosta voidaan tarkastella asiakkaalle kirjattujen lahjakorttien tietoja. Lahjakortin myyminen asiakkaalle tapahtuu alempaa "Toiminnot"-osiosta tai Lahjakortit-välilehdeltä. Lisää tietoa lahjakorteista löydät tästä.
- "Potilaskertomus"-osio löytyy vain Ajas Touchin lääkäreille tarkoitetusta versiosta. Tästä osiosta voidaan lisätä vastaanottokäyntejä ja tarkistella niiden tietoja.
- "Liitä tiedostoja" - osiosta voidaan liittää asiakkaaseen liittyviä tiedostoja. Huomaa, että ennen tämän toiminnon käyttämistä, tulee tiedostopalvelu ottaa käyttöön. Vasemmalla puolella olevalla "Lähetä tiedostoja..." -painikkeella voidaan tallentaa järjestelmään uusi tiedosto ja oikealla olevalla "Valitse tiedosto..." -painikkeella voidaan etsiä järjestelmään aikaisemmin tallennettu tiedosto ja liittää se kyseisen asiakkaan asiakaskorttiin. Lisää ohjeita tiedostopalveluun ja sen käyttöön ottamiseen liittyen löydät tästä.
Yritysasiakkaan lisäys
- Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.