Ero sivun ”Markkinointiluvan käyttö viestinnässä” versioiden välillä
(→Markkinointilupa) |
(→Markkinointilupa) |
||
Rivi 16: | Rivi 16: | ||
***Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla. | ***Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla. | ||
*Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]]. | *Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]]. | ||
− | *Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella | + | **Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "'''Kyllä'''", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen. |
+ | **Jos Sisältö-sarake on '''tyhjä''', ei asiakas ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen. | ||
+ | |||
+ | [[Tiedosto:Lisatietokentat_Tekstiviestilla_Sahkopostilla.jpg]]<br><br> | ||
+ | |||
+ | *Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella. | ||
**Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia. | **Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia. | ||
− | + | <br> | |
===Voimassa olevat markkinointiluvat=== | ===Voimassa olevat markkinointiluvat=== |
Versio 22. toukokuuta 2020 kello 09.09
HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.
- Markkinointilupaa kysytään asiakkailta, jotta heille voidaan lähettää markkinointiviestejä. Hyväksyessään markkinointiviestit asiakkaalla tulee olla myös tiedossa, miten hän pystyy saamaan nimensä pois markkinointiviestilistalta.
Markkinointilupa
- Lupaa markkinoinviestien lähettämiseen kysytään Asiakasnäkymän eli nettivarauksen varauslomakkeen lopussa.
- Toiminnossa on eroja riippuen siitä, onko käytössä oleva versio NV5 vaiko NV6.
- Voit vaikuttaa markkinointiluparastien näkyvyyteen Yhteisissä asetuksissa: Ylläpito -> Asetukset -> Yhteiset asetukset -> Asiakasnäkymän asetukset -> kohta Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut. Lisää tietoja Yhteisistä asetuksista löydät täältä: Yhteiset asetukset
- Valittavat rastit tehdään kohdassa: Lisätietokentät.
- Markkinointilupaa koskevat lisätietokentät, joissa lisätietotyyppinä "Markkinointiluvan tyyppi".
- Lisätietokenttien otsikoiden tulee olla tarkalleen Lisätietokentät-ohjeen Asiakkaan lisätietokentät -kuvan otsikoiden mukaiset (eli esimerkiksi "Tekstiviestillä", "Sähköpostilla", "Kirjepostilla").
- Jos kirjoitat otsikoksi jotain muuta, kohta "Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut" katoaa Yhteisistä asetuksistasi ja asiakkaat lisätään automaattisesti markkinointiviestilistalle sen jälkeen, kun he ovat lähettäneet varauslomakkeen.
- NV5: kaikki lisäämäsi Markkinointiluvan tyypit näkyvät varauslomakkeen lopussa.
- NV6: Valintaruudut tulevat näkyviin varauslomakkeen loppuun sen mukaan, mitä tietoja asiakas on täyttänyt.
- Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla.
- Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan Asiakkaan lisätiedot.
- Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "Kyllä", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen.
- Jos Sisältö-sarake on tyhjä, ei asiakas ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen.
- Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella.
- Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.
Voimassa olevat markkinointiluvat
- Ohjeet voimassaolevien markkinointilupien tarkistamiseen löydät täältä: Haku asiakkaan lisätiedoista (havainnollistava kuva otsikon yläpuolella).
Markkinointiviestin lähettäminen
- Ohjeet markkinointiviestien tekemiseen löydät täältä: Viestipohjan lisäys.
- Ohjeet markkinointiviestin lähettämiseen massapostina löydät täältä: Tee massapostitus sähköpostilla.
- HUOM. Massapostitus-toiminto on vielä testausvaiheessa ja se ei toimi moitteettomasti. Lisäksi massapostitus vaatii ulkopuolisen sähköpostipalvelun tai -välittäjän.
Tällä hetkellä varmin tapa lähettää markkinointiviestejä:
- Tee asiakashaku.
- Paina Toiminnot -> Vie sähköpostiosoitteet CSV-tiedostoon.
- Avaa CSV - Kopioi koko sarake, missä sähköpostiosoitteita on
- Siirrä osoitteet omassa sähköpostissasi kirjoittamasi markkinointiviestin vastaanottajat kenttään
- Kirjoita viesti ja lähetä.