Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Markkinointiluvan käyttö viestinnässä” versioiden välillä

(Markkinointilupa)
(Markkinointilupa)
Rivi 16: Rivi 16:
 
***Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla.
 
***Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla.
 
*Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
 
*Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]].
*Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella. Jos tällä kertaa hän ei anna lupaa, Arvo "Kyllä" poistuu. Lisätietoihin jää vain tyhjä otsikko. Asiakkaan vastatessa NV6-asiakasnäkymässä "Ei" näyttää Sisältö-sarake siltä kohtaa tyhjää.
+
**Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "'''Kyllä'''", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen.
 +
**Jos Sisältö-sarake on '''tyhjä''', ei asiakas ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen.
 +
 
 +
[[Tiedosto:Lisatietokentat_Tekstiviestilla_Sahkopostilla.jpg]]<br><br>
 +
 
 +
*Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella.
 
**Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.
 
**Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.
  
[[Tiedosto:Lisatietokentat_Tekstiviestilla_Sahkopostilla.jpg]]<br><br>
+
<br>
  
 
===Voimassa olevat markkinointiluvat===
 
===Voimassa olevat markkinointiluvat===

Versio 22. toukokuuta 2020 kello 09.09

HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.

  • Markkinointilupaa kysytään asiakkailta, jotta heille voidaan lähettää markkinointiviestejä. Hyväksyessään markkinointiviestit asiakkaalla tulee olla myös tiedossa, miten hän pystyy saamaan nimensä pois markkinointiviestilistalta.

Markkinointilupa

  • Lupaa markkinoinviestien lähettämiseen kysytään Asiakasnäkymän eli nettivarauksen varauslomakkeen lopussa.
    • Toiminnossa on eroja riippuen siitä, onko käytössä oleva versio NV5 vaiko NV6.
  • Voit vaikuttaa markkinointiluparastien näkyvyyteen Yhteisissä asetuksissa: Ylläpito -> Asetukset -> Yhteiset asetukset -> Asiakasnäkymän asetukset -> kohta Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut. Lisää tietoja Yhteisistä asetuksista löydät täältä: Yhteiset asetukset
  • Valittavat rastit tehdään kohdassa: Lisätietokentät.
    • Markkinointilupaa koskevat lisätietokentät, joissa lisätietotyyppinä "Markkinointiluvan tyyppi".
    • Lisätietokenttien otsikoiden tulee olla tarkalleen Lisätietokentät-ohjeen Asiakkaan lisätietokentät -kuvan otsikoiden mukaiset (eli esimerkiksi "Tekstiviestillä", "Sähköpostilla", "Kirjepostilla").
      • Jos kirjoitat otsikoksi jotain muuta, kohta "Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut" katoaa Yhteisistä asetuksistasi ja asiakkaat lisätään automaattisesti markkinointiviestilistalle sen jälkeen, kun he ovat lähettäneet varauslomakkeen.
    • NV5: kaikki lisäämäsi Markkinointiluvan tyypit näkyvät varauslomakkeen lopussa.
    • NV6: Valintaruudut tulevat näkyviin varauslomakkeen loppuun sen mukaan, mitä tietoja asiakas on täyttänyt.
      • Eli jos asiakas esimerkiksi kertoo sähköpostinsa, kysytään häneltä, saako hänelle lähettää markkinointiviestejä sähköpostilla.
  • Kun asiakas rastittaa (NV5) tai vastaa Kyllä (NV6) markkinointiluvan tyypille, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan Asiakkaan lisätiedot.
    • Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "Kyllä", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen.
    • Jos Sisältö-sarake on tyhjä, ei asiakas ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen.

Lisatietokentat Tekstiviestilla Sahkopostilla.jpg

  • Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella.
    • Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.


Voimassa olevat markkinointiluvat

  • Ohjeet voimassaolevien markkinointilupien tarkistamiseen löydät täältä: Haku asiakkaan lisätiedoista (havainnollistava kuva otsikon yläpuolella).

Markkinointiviestin lähettäminen

  • Ohjeet markkinointiviestien tekemiseen löydät täältä: Viestipohjan lisäys.
  • Ohjeet markkinointiviestin lähettämiseen massapostina löydät täältä: Tee massapostitus sähköpostilla.
    • HUOM. Massapostitus-toiminto on vielä testausvaiheessa ja se ei toimi moitteettomasti. Lisäksi massapostitus vaatii ulkopuolisen sähköpostipalvelun tai -välittäjän.

Tällä hetkellä varmin tapa lähettää markkinointiviestejä:

  1. Tee asiakashaku.
  2. Paina Toiminnot -> Vie sähköpostiosoitteet CSV-tiedostoon.
  3. Avaa CSV - Kopioi koko sarake, missä sähköpostiosoitteita on
  4. Siirrä osoitteet omassa sähköpostissasi kirjoittamasi markkinointiviestin vastaanottajat kenttään
  5. Kirjoita viesti ja lähetä.