Ero sivun ”Markkinointiluvan käyttö viestinnässä” versioiden välillä
(→Markkinointiluvan valintaruudut Nettivaraus 6 -asiakasnäkymässä) |
(→Markkinointiluvan valintaruudut Nettivaraus 6 -asiakasnäkymässä) |
||
Rivi 15: | Rivi 15: | ||
'''2a-b)''' Sähköpostilla - Kyllä ja Ei -vaihtoehdot. Näkyy kaikille nettivarauksen käyttäjille.<br><br> | '''2a-b)''' Sähköpostilla - Kyllä ja Ei -vaihtoehdot. Näkyy kaikille nettivarauksen käyttäjille.<br><br> | ||
− | + | *Kun asiakas vastaa Kyllä, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan [[Asiakkaat#Asiakkaan_lis.C3.A4tiedot|Asiakkaan lisätiedot]]. | |
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | |||
− | *Kun asiakas | ||
**Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "'''Kyllä'''", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen. | **Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "'''Kyllä'''", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen. | ||
− | **Jos Sisältö-sarake on '''tyhjä''', ei | + | **Jos Sisältö-sarake on '''tyhjä''', asiakas ei ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen. |
[[Tiedosto:Lisatietokentat_Tekstiviestilla_Sahkopostilla.jpg]]<br><br> | [[Tiedosto:Lisatietokentat_Tekstiviestilla_Sahkopostilla.jpg]]<br><br> |
Versio 5. elokuuta 2020 kello 13.31
HUOM. Sivua uudistetaan ja se on työn alla. Pahoittelemme häiriötä.
Sisällysluettelo
Markkinointilupa -toimintojen käyttöönotto
- Lupaa markkinoinviestien lähettämiseen voidaan kysyä Asiakasnäkymän eli nettivarauksen varauslomakkeen lopussa. Markkinointilupa -kysymys tulee näkyviin asetuksella.
- Avaa: Ylläpito -> Asetukset -> Yhteiset asetukset -> Asiakasnäkymän asetukset -> kohta Asiakasnäkymän markkinointiluvan valintaruudut. Katso myös ohje: Yhteiset varausasetukset
- Kun asetus otetaan käyttöön, se samalla luo järjestelmään uuden lisätietotyypin (Markkinointiluvan tyyppi) sekä oletuksena kaksi siihen kuuluvaa otsikkoa: "Sähköpostilla" ja "Tekstiviestillä". Markkinointiluvan tilannetta seurataan ja hallinnoidaan näiden lisätietokenttien avulla.
Markkinointiluvan valintaruudut Nettivaraus 6 -asiakasnäkymässä
Asiakkaalta kysytään varauslomakkeella: "Minulle saa lähettää markkinointiviestejä":
1a-b) Tekstiviestillä - Kyllä ja Ei -vaihtoehdot. Näkyy ainoastaan silloin, kun tilauksessasi on myös tekstiviestipalvelu.
2a-b) Sähköpostilla - Kyllä ja Ei -vaihtoehdot. Näkyy kaikille nettivarauksen käyttäjille.
- Kun asiakas vastaa Kyllä, tieto tallentuu hänen asiakaskortilleen, kohtaan Asiakkaan lisätiedot.
- Jos Sisälto-sarakkeessa lukee "Kyllä", on asiakas antanut luvan markkinointiviestien lähettämiseen.
- Jos Sisältö-sarake on tyhjä, asiakas ei ole antanut lupaa markkinointiviestin lähettämiseen.
- Markkinointilupaa kysytään joka kerta uudelleen. Kun asiakas tekee seuraavan kerran varauksen nettivarauksessa, päivittyy tieto markkinointiluvasta sillä kertaa täytettyjen tietojen perusteella.
- Tähän ollaan tekemässä tulevaisuudessa muutoksia.
Voimassa olevat markkinointiluvat
- Ohjeet voimassaolevien markkinointilupien tarkistamiseen löydät täältä: Haku asiakkaan lisätiedoista (havainnollistava kuva otsikon yläpuolella).
Markkinointiviestin lähettäminen
- Ohjeet markkinointiviestien tekemiseen löydät täältä: Viestipohjan lisäys.
- Ohjeet markkinointiviestin lähettämiseen massapostina löydät täältä: Tee massapostitus sähköpostilla.
- HUOM. Massapostitus-toiminto on vielä testausvaiheessa ja se ei toimi moitteettomasti. Lisäksi massapostitus vaatii ulkopuolisen sähköpostipalvelun tai -välittäjän.
Tällä hetkellä varmin tapa lähettää markkinointiviestejä:
- Tee asiakashaku.
- Paina Toiminnot -> Vie sähköpostiosoitteet CSV-tiedostoon.
- Avaa CSV - Kopioi koko sarake, missä sähköpostiosoitteita on
- Siirrä osoitteet omassa sähköpostissasi kirjoittamasi markkinointiviestin vastaanottajat kenttään
- Kirjoita viesti ja lähetä.