Ero sivun ”Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?” versioiden välillä
Rivi 17: | Rivi 17: | ||
'''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br> | '''Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta''', syy on Ajanvarauksen asetuksissa.<br><br> | ||
− | + | Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:<br> | |
− | Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset: | ||
*Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo? | *Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo? | ||
Rivi 25: | Rivi 24: | ||
*Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty. | *Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty. | ||
− | '''Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä''', tarkista seuraavat: | + | '''Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä''', tarkista seuraavat:<br> |
*Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan? | *Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan? | ||
− | |||
− | |||
[[Tiedosto:Peruutuslinkki3-nv6.jpg|600px]]<br><br> | [[Tiedosto:Peruutuslinkki3-nv6.jpg|600px]]<br><br> |
Versio 19. lokakuuta 2021 kello 09.27
Viestin peruutuslinkki on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.
- Voit itse muokata viestipohjia lisäämällä niihin peruutuslinkin. Katso ohje: Viestipohjien muokkaus
- Varauksen Vahvistus -sähköpostiviestissä ja Vahvistus -tekstiviestissä peruutuslinkki toimii automaattisesi.
- Jos haluat käyttää peruutuslinkkiä varauksen Muistutus -sähköpostiviestissä ja Muistutus -tekstiviestissä, ota yhteyttä asiakaspalvelu (at) ajas.fi
Lisää peruutuslinkki viestipohjaan
Asiakkaan saama viesti
Peruutuslinkin koodi on: {url_peruutus}
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.
- Huom: Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.
Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:
- Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
- Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.
Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:
- Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?