Ero sivun ”Mistä näen asiakkaiden ja käyntien lukumäärän viime vuonna?” versioiden välillä
Rivi 9: | Rivi 9: | ||
Asiakkaiden lukumäärä löytyy Asiakkaat-raportin viimeiseltä riviltä, sarakkeesta "Asiakkaat yhteensä".<br> | Asiakkaiden lukumäärä löytyy Asiakkaat-raportin viimeiseltä riviltä, sarakkeesta "Asiakkaat yhteensä".<br> | ||
− | * Raportti laskee saman asiakkaan vain kerran tällä aikavälillä. Jos siis raporttisi aikaväli on 1.1.2021 - 31.12.2021, ja samalla asiakkaalla on 5 käyntiä tällä aikavälillä, hänen käynnit tulostuvat kappalemäärällä 1. | + | * Raportti laskee saman asiakkaan vain kerran tällä aikavälillä. Jos siis raporttisi aikaväli on 1.1.2021 - 31.12.2021, ja samalla asiakkaalla on 5 käyntiä tällä aikavälillä, hänen käynnit tulostuvat kappalemäärällä 1. Tämä näkyy asiakkaan ensimmäisen käynnin kohdalla haetulla aikavälillä. |
* Jos haluat tarkastella uusien ja palaavien asiakkaiden lukumääriä, ja yrityksessä on useita toimipisteitä, katso myös raportin info-napin alta suodatukseen liittyviä lisäohjeita. <br><br> | * Jos haluat tarkastella uusien ja palaavien asiakkaiden lukumääriä, ja yrityksessä on useita toimipisteitä, katso myös raportin info-napin alta suodatukseen liittyviä lisäohjeita. <br><br> | ||
Versio 17. helmikuuta 2022 kello 11.48
Jos tarvitset viranomaisraportteja varten tiedon asiakkaiden ja käyntien lukumäärästä tietyllä aikavälillä, kappalemääriä löytyy Ajas Touchin Raportit - Taulukot -osiosta seuraavasti. Alla olevat esimerkkiraportit perustuvat käynteihin, eli raportit on saatavana kun:
- Tilauksesi on Ajas Asiakashallinta, Ajas Pro tai Ajas Premium.
- Varauksesta on tehty käynti tai käynnit on tehty itsenäisesti ilman varausta toiminnolla "Lisää käynti".
Yleisohje siitä, kuinka taulukkoja käytetään: Taulukot
Asiakkaiden lukumäärä löytyy Asiakkaat-raportin viimeiseltä riviltä, sarakkeesta "Asiakkaat yhteensä".
- Raportti laskee saman asiakkaan vain kerran tällä aikavälillä. Jos siis raporttisi aikaväli on 1.1.2021 - 31.12.2021, ja samalla asiakkaalla on 5 käyntiä tällä aikavälillä, hänen käynnit tulostuvat kappalemäärällä 1. Tämä näkyy asiakkaan ensimmäisen käynnin kohdalla haetulla aikavälillä.
- Jos haluat tarkastella uusien ja palaavien asiakkaiden lukumääriä, ja yrityksessä on useita toimipisteitä, katso myös raportin info-napin alta suodatukseen liittyviä lisäohjeita.
Käyntien lukumäärä yhteensä - Käynnit-raportti
Jos tarvitset käynneistä vain yhden numeron, eli kaikki käynnit yhteensä, palvelusta riippumatta, tämä löytyy Käynnit-raportin viimeiseltä riviltä kohdasta "Yhteensä".
Käyntien lukumäärä yhteensä - Myynti-raportti
Jos tarvitset käynneistä vain yhden numeron, eli kaikki käynnit yhteensä, palvelusta riippumatta, voit nyt löytää tämän myös Myynti-raportin viimeiseltä riviltä kohdasta "Yhteensä".
Huom: Uusi toiminto 21.2.2022 julkaistavassa Ajas Touchin esijulkaisuversiossa. Beta-käyttäjille testattavana alkaen 1.2.2022.
1) Myynti-raportin sarake "Myynnin tyyppi/tapahtumatiedot"
2) Käynnit X kpl.
3) Kohtaan 2) lasketaan vain käynnit, ei maksujen siirtoa tms. Jos "Käynti" sarakkeessa lukee käynnin ID, niin se on laskettu tähän mukaan. Muut myynnit sisältää ne, joissa myynnin tyyppinä lukee "Kassa / Myynti" tai "Varaus".
Käyntien lukumäärä palvelukohtaisesti yhteensä - Myynti-raportti
Jos tarvitset käynneistä lukumäärän per tietty palvelu, tämän luvun saat vastaavalla tavalla kuin käyntien kokonaismäärän 2 lisäsuodatuksella.
Huom: Uusi toiminto 21.2.2022 julkaistavassa Ajas Touchin esijulkaisuversiossa. Beta-käyttäjille testattavana alkaen 1.2.2022.
1) Sisältösuodatus: Palveluiden provisio. Tämän jälkeen Palveluiden provisio: esimerkissä valittu palvelu: Fysioterapia 45 min.
2) Luo raportti normaalilla tavalla.
3) Käynnit X kpl.
4) Kohtaan 3) lasketaan vain käynnit, ei maksujen siirtoa tms. Jos "Käynti" sarakkeessa lukee käynnin ID, niin se on laskettu tähän mukaan. Muut myynnit sisältää ne, joissa myynnin tyyppinä lukee "Kassa / Myynti" tai "Varaus".