Ero sivun ”Voiko asiakkaan varausvahvistus- ja muistutusviestiin saada peruutuslinkin?” versioiden välillä
Rivi 2: | Rivi 2: | ||
*Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus, | *Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus, | ||
[[Tiedosto:Html-viesti2.jpg|500px]]<br><br> | [[Tiedosto:Html-viesti2.jpg|500px]]<br><br> | ||
− | *Tekstivieteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan | + | *Tekstivieteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan koodilla: '''{url_peruutus}'''<br><br> |
+ | |||
+ | Katso myös ohje: [[Asetukset#Viestipohjien_muokkaus|Viestipohjien muokkaus]]<br><br> | ||
− | |||
− | |||
'''Asiakkaan saama viesti'''<br> | '''Asiakkaan saama viesti'''<br> | ||
− | |||
'''Omat varaukset'''<br> | '''Omat varaukset'''<br> |
Versio 3. helmikuuta 2023 kello 15.55
Varauksen tarkastelu ja peruminen on tuettu asiakasnäkymän Nettivaraus 6 -versiossa.
- Uusissa HTML-muotoisissa sähköposti-viestipohjissa varauksen voi avata tarkasteltavaksi painikkeesta: Avaa varaus,
- Tekstivieteissä linkkiä ei ole oletuksena, mutta sen voi itse lisätä niin halutessaan koodilla: {url_peruutus}
Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus
Asiakkaan saama viesti
Kun asiakas klikkaa linkkiä, hänelle avautuu Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän Omat varaukset osio, ja siinä valmiiksi valittuna kyseisen varauksen varauskoodi.
- Huom: Peruutuslinkki ei peruuta varausta. Peruutuslinkillä asiakas pääsee suoraan katsomaan oikeaa varausta Omat varaukset -osiossa. Asiakkaan on painettana "Peruuta" -painiketta.
Jos asiakas ei näe "Peruuta" -painiketta, syy on Ajanvarauksen asetuksissa.
Tarkistakaa seuraavat Toimipisteen Ajanvarauksen asetukset:
- Varauksen peruutuksen esto (h) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Varauksen peruutuksen esto (min) - onko varauksen alkuun vähemmän aikaa kun tämä arvo?
- Estä hallinnasta varattujen aikojen peruutus - jos tämä on Kyllä, onko varaus tehty Ajas Touchin kautta?
- Estä varausten peruutus - jos tämä on Kyllä, asiakkaan itse tekemä peruutus on kokonaan estetty.
Jos asiakas ei saa peruutuslinkkiä, tarkista seuraavat:
- Onko peruutuslinkin koodi asetettu oikeaan viestipohjaan?