Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Ajas Nettivaraus” versioiden välillä

Rivi 1: Rivi 1:
 
=== Internet-ajanvarauksen käyttöönotto===
 
=== Internet-ajanvarauksen käyttöönotto===
  
'''Integrointi nettisivuille'''
+
====Integrointi nettisivuille====
 
<br>
 
<br>
 
Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä.  Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "'''OMA_TUNNUS'''" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:
 
Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä.  Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "'''OMA_TUNNUS'''" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:
Rivi 21: Rivi 21:
 
<br>
 
<br>
 
<br>
 
<br>
'''Teeman valinta'''
+
====Teeman valinta====
 
<br>
 
<br>
 
Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo [[Asetukset#Asiakasnäkymän teeman valinta|Asiakasnäkymän teeman valinta]].
 
Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo [[Asetukset#Asiakasnäkymän teeman valinta|Asiakasnäkymän teeman valinta]].
 
<br><br>
 
<br><br>
'''Luo oma teema'''
+
====Luo oma teema====
 +
<br>
 +
Ohjeita tulossa myöhemmin.
 
<br><br>
 
<br><br>
  

Versio 27. kesäkuuta 2018 kello 10.33

Internet-ajanvarauksen käyttöönotto

Integrointi nettisivuille


Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä. Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "OMA_TUNNUS" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:

  • Tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiin heti Ajas-tilauksen tekemisen jälkeen
  • Ajas Touchin Asetukset -sivulta, Ulkoasun asetukset -välilehdeltä kohdasta Liitä asiakasnäkymä kotisivuillesi. Katso myös Ulkoasun asetukset.


Asiakasnäkymän integrointi kotisivuillenne. Esimerkki sivu: | Demo ajanvaraus

<div id="ajas-ajanvaraus"></div>
<script type="text/javascript" src="https://nettivaraus5.ajas.fi/iframe.php?lid=OMA_TUNNUS"></script>

Asiakasnäkymän linkin lisääminen kotisivuillenne:

 
<a href="https://nettivaraus5.ajas.fi/ajanvaraus.php?lid=OMA_TUNNUS" target="_blank">Ajanvaraus</a>



Teeman valinta


Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo Asiakasnäkymän teeman valinta.

Luo oma teema


Ohjeita tulossa myöhemmin.

Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle

Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :

  • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
  • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
    • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
  • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
  • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
    • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
    • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Katso miten tämä tapahtuu käytännössä seuraavasta videosta