Ero sivun ”Upotettu varauskalenteri ei toimi kunnolla?” versioiden välillä
(Ak: Uusi sivu: Tilanne:<br> Olet upottanut ajanvarauksen asiakasnäkymän omille verkkosivuillesi. Varausten tekeminen kuitenkin estyy esimerkiksi sen vuoksi, että: <br> * Varauslomake ei näy...) |
(ei mitään eroa)
|
Versio 2. toukokuuta 2024 kello 11.37
Tilanne:
Olet upottanut ajanvarauksen asiakasnäkymän omille verkkosivuillesi. Varausten tekeminen kuitenkin estyy esimerkiksi sen vuoksi, että:
- Varauslomake ei näy kokonaisena, eikä käyttäjä pysty skrollaamaan näkymää niin, että piiloon jääneet toiminnot kuten muut pakolliset täytettävät kentät ja "Varaa aika" -painike eivät tule näkyviin.
- Jokin muu asiakasnäkymän toiminto näyttää jäävän piiloon
Ongelma on siinä, että upotus skripti on lisätty väärin verkkosivuille, eli eri tavalla kuin Ajas Touchin kohdassa: Ylläpito -> Asetukset -> Nettivarauksen käyttäytyminen -> Asiakasnäkymän upottaminen on kerrottu.
Nettisivulla täytyy siis olla tämä asetuksissa ilmoitettu skripti. Mikään muu ei toimi.
<div id="nettivaraus6-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://nettivaraus6.ajas.fi/scripts/iframe-embed.php?lid=OMA LID TUNNUS&lang=fi"></script>
Upotus tehdää kopioimalla omaa tiliäsi koskeva upotuskoodi sellaisenaan.
OMA LID TUNNUS on oman tilisi Nettivaraus 6 -linkissä ja upotuskoodissa näkyvä 12 merkin tunnus.
Katso myös ohje: Nettivaraus 6 -asiakasnäkymän upottaminen omille verkkosivuille
Aina on hyvä idea myös, että verkkosivulle, vaikka heti upotetun kalenterin yläpuolelle, lisätään myös suora linkki ajanvarauskalenteriin tarjolle esimerkiksi ohjeella: Jos ajanvarauskalenteri ei avaudu selaimessasi, voit myös avata kalenterin tästä linkistä: (linkki tai painike omasta suorasta linkistä)