Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Toimipisteet” versioiden välillä

(Uusi toimipiste nettivarauksessa)
(Uusi toimipiste nettivarauksessa)
Rivi 35: Rivi 35:
 
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä. <br>
 
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä. <br>
  
Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:<br>
+
Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät edellisestä huolimatta näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:<br>
 
[[Ajas_Nettivaraus#Varattavien_aikojen_n.C3.A4kyminen_asiakkaalle|Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle]]
 
[[Ajas_Nettivaraus#Varattavien_aikojen_n.C3.A4kyminen_asiakkaalle|Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle]]
  

Versio 21. maaliskuuta 2019 kello 08.53

Aukioloaikojen muuttaminen

  • Rekisteröinnin yhteydessä järjestelmään luodaan yksi toimipiste, jonka nimi oletuksena on tilausvahvistuksessa oleva Yrityksen nimi. Toimipisteen aukioloajat ovat oletuksena asetettu aikavälille 8.00 - 16.00.
  • Muuttaaksesi toimipisteen aukioloaikoja, siirry Ylläpidon alta löytyvälle Toimipisteet -sivulle ja paina Avaa-sarakkeessa sijaitsevaa nappia.


Toimipiste aukioloajat1.jpg


  • Siirry "Aukioloajat" -välilehdelle muokataksesi toimipisteen aukioloajat erikseen kullekin viikonpäivälle.
Aukioloajat.jpg


Toimipisteen perustiedot

  • Toimipisteen perustietoja ovat Nimi, Puhelinnumero, Osoite ja Sähköposti.
  • "Lisätiedot" -kenttään voi kirjoittaa muita asiakkaalle hyödyllisiä tietoja, kuten ovikoodi. Lisätietokentän sisällön saa tulostumaan asiakkaille varauksen yhteydessä lähteviin vahvistusviesteihin. Viestipohjassa sen merkki on: {tp_lisatiedot}. Katso myös ohje: Viestipohjien muokkaus

Toimipiste perustiedot.jpg

Asetukset -välilehti

  • "Asetukset" -välilehdellä on toimipisteen näkyvyyteen vaikuttavia lisäasetuksia.
  • Jos "Näytä Ajas Touchissa" tai "Näytä Nettivarauksessa" on asetettu olemaan "Ei", toimipiste ja siihen liitetyt työntekijät ovat kokonaan piilotettu hallinnan (Ajas Touch) tai asiakasnäkymän (Nettivaraus) puolella. Piilottaminen on joskus käytännöllisempi ratkaisu kuin poistaminen. Piilotetun toimipisteen voi palauttaa näkyviin muuttamalla asetus olemaan "Kyllä". Poistettua toimipistettä ei pysty itse enää palauttamaan.
  • Sijainti -asetuksilla toimipiste voidaan asettaa kartalle, ja kartta näkyy joissakin nettivarauksen ulkoasuteemoistamme. Toimintoa voi jo käyttää, jos tietää oman toimipisteen osoitteen Latitudin ja Longitudin. Toiminto tulee kehittymään automaattisemmaksi myöhemmin.


Toimipiste asetukset.jpg


Uusi toimipiste nettivarauksessa

  • Internet-ajanvarauksen asiakasnäkymässä näytetään ne toimipisteet, työntekijät ja palvelut, jotka käyttäjä on valinnut näytettäväksi.
  • Jotta varattavat ajat näkyisivät asiakkaille netissä, tarkista seuraavat valinnat ja asetukset :
    • Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
    • Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
      • Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
    • Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
    • Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
      • Asiakasnäkymästä varattavissa (kuukausia) tai Asiakasnäkymästä varattavissa (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
      • Varaukset työvuoroihin kuulumattomille -asetus = Kyllä.

Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.

Jos asiakaspalvelijan varattavissa olevat ajat eivät edellisestä huolimatta näy nettivarauksessa, tarkista kaikki asetukset tämän sivun teksti- ja kuvaohjeiden mukaan:
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle