Ero sivun ”Kuitin lähettäminen sähköpostilla” versioiden välillä
(→Kuitin lähettäminen sähköpostilla) |
(→Kuitin lähettäminen sähköpostilla) |
||
Rivi 17: | Rivi 17: | ||
*Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai | *Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai | ||
*Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia. | *Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia. | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | [[Tiedosto:Kuitti-sahkopostilla3.jpg|none]] | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | '''3)''' Jos maksu on suoritettu suoraan kassalla ilman käyntiä, Kassa-lomakkeelle pitää valita asiakas.<br><br> | ||
+ | |||
+ | Kuitti lähetetään painamalla kirjekuori-ikonia. Onnistuneesta lähetyksestä näkyy ilmoitus: "Kuitti lähetetty asiakkaalle". <br> | ||
+ | Asiakas saa kuitin sähköpostiin PDF-liitetiedostona. | ||
<br> | <br> |
Nykyinen versio 17. toukokuuta 2019 kello 07.33
Kuitin lähettäminen sähköpostilla
Kuitin voi lähettää suoraan asiakkaan sähköpostiin. Jotta tämä onnistuisi:
- Asiakkaan sähköpostiosoite on löydyttävä asiakaskortilta.
- Oman sähköpostinpalveluntarjoajan sähköpostiasetukset on lisättävä järjestelmään. Katso myös ohje: Sähköpostiasetukset.
1) Jos käynti on maksettu pikamaksuna, avaa maksu Käyntilomakkeella olevasta maksusuorituksen "Näytä" -napista.
2) Jos kuitin lähettäminen sähköpostilla on mahdollista, kirjekuori-ikoni ilmestyy näkyviin. Jos kirjekuorta ei näy:
- Käynnissä olevan asiakkaan sähköpostiosoitetta ei löydy asiakaskortilta tai
- Ajas-ohjelmasta ei löydy toimivia sähköpostiasetuksia.
3) Jos maksu on suoritettu suoraan kassalla ilman käyntiä, Kassa-lomakkeelle pitää valita asiakas.
Kuitti lähetetään painamalla kirjekuori-ikonia. Onnistuneesta lähetyksestä näkyy ilmoitus: "Kuitti lähetetty asiakkaalle".
Asiakas saa kuitin sähköpostiin PDF-liitetiedostona.