Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Asiakkaat” versioiden välillä

(Asiakkaan lisäys)
(Asiakkaan lisäys)
Rivi 10: Rivi 10:
 
<br>
 
<br>
 
[[Tiedosto:asiakas_uusi.png|800px|none]]
 
[[Tiedosto:asiakas_uusi.png|800px|none]]
 +
<br>
 +
 +
===Asiakaskortti===
 +
 +
*
 +
<br>
 +
[[Tiedosto:asiakas10.jpg|800px|none]]
 
<br>
 
<br>
  

Versio 15. marraskuuta 2017 kello 15.49

Asiakkaan lisäys


  • Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.
  • Asiakaskorttiin kannattaa lisätä heti luontivaiheessa asiakkaan perustiedot kuten nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja osoitetiedot.
  • Asiakaskortista löytyy perustietojen lisäksi paljon eri toimintoja ja ominaisuuksia, joista tarkemmat ohjeet alempana.


Asiakkaat lisaa asiakas2.png


Asiakas uusi.png


Asiakaskortti


Asiakas10.jpg


Asiakaskortin lisätoiminnot


  • Asiakaskortin lisätoiminnoissa on erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä osioita. Niihin voidaan esimerkiksi tallentaa erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
  • "Asiakkaan historia" -osiosta voidaan tarkistella asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa ja avata näiden tapahtumien tiedot tarkempaa tarkastelua varten.


Asiakas2.jpg


  • "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.


Asiakas3.jpg


Yritysasiakkaan lisäys


  • Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.
Asiakkaat lisaa asiakas3.png