Ero sivun ”Asiakkaat” versioiden välillä
(→Asiakkaan lisäys) |
(→Asiakkaan lisäys) |
||
Rivi 10: | Rivi 10: | ||
<br> | <br> | ||
[[Tiedosto:asiakas_uusi.png|800px|none]] | [[Tiedosto:asiakas_uusi.png|800px|none]] | ||
+ | <br> | ||
+ | |||
+ | ===Asiakaskortti=== | ||
+ | |||
+ | * | ||
+ | <br> | ||
+ | [[Tiedosto:asiakas10.jpg|800px|none]] | ||
<br> | <br> | ||
Versio 15. marraskuuta 2017 kello 15.49
Sisällysluettelo
Asiakkaan lisäys
- Ajas Asiakashallintaan voidaan tallentaa asiakkaiden tietoja. Uusi asiakas voidaan lisätä valitsemalla Asiakkaat-näkymä päävalikosta ja näkymän avauduttua painamalla oikeasta yläkulmasta keltaista "Lisää asiakas" -painiketta.
- Asiakaskorttiin kannattaa lisätä heti luontivaiheessa asiakkaan perustiedot kuten nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite ja osoitetiedot.
- Asiakaskortista löytyy perustietojen lisäksi paljon eri toimintoja ja ominaisuuksia, joista tarkemmat ohjeet alempana.
Asiakaskortti
Asiakaskortin lisätoiminnot
- Asiakaskortin lisätoiminnoissa on erilaisia hallintaan ja seurantaan liittyviä osioita. Niihin voidaan esimerkiksi tallentaa erilaisia lisätietoja ja sieltä voidaan seurata asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa.
- "Asiakkaan historia" -osiosta voidaan tarkistella asiakkaan varaus- ja käyntihistoriaa ja avata näiden tapahtumien tiedot tarkempaa tarkastelua varten.
- "Asiakkaan lisätiedot" -osiosta voidaan asettaa asiakkaalle erinäisiä lisätietoja, kuten ammatti, harrastukset, sairaudet tai vammat, lääkitys, syntymäaika tai, että saako asiakkaan tietoja luovuttaa kolmansille osapuolille.
Yritysasiakkaan lisäys
- Yritysasiakkaan lisääminen tapahtuu samasta painikkeesta kuin normaalinkin asiakkaan lisäys. Uusi asiakas -ruudun auetessa asiakastyyppi voidaan vaihtaa yritysasiakkaaksi.