Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Ongelmia kirjautumisessa” versioiden välillä

Rivi 8: Rivi 8:
 
Kirjautumista ei ole tehty Ajas tilausvahvistuksessa olevan alkuperäisen kirjautumisosoitteen kautta<br>
 
Kirjautumista ei ole tehty Ajas tilausvahvistuksessa olevan alkuperäisen kirjautumisosoitteen kautta<br>
 
*Hae alkuperäinen kirjautumisosoite sähköpostista, minkä nimi on Ajas Tilausvahvistus.  
 
*Hae alkuperäinen kirjautumisosoite sähköpostista, minkä nimi on Ajas Tilausvahvistus.  
* Se sisältää 20-merkkisen yritystunnuksen, mikä kirjautumisen yhteydessä vaaditaan. Katso ohje: [[Kirjautuminen#Kirjautumistiedot|Kirjautumistiedot]].<br> <br>  
+
* Se sisältää 20-merkkisen yritystunnuksen, mikä kirjautumisen yhteydessä vaaditaan. Katso ohje: [[Touch kirjautumisen ohje#Kirjautumistiedot|Kirjautumistiedot]].<br> <br>  
 
Jos kirjautumislinkki on liian vaikea muistaa, voit luoda asetusten kautta kirjautumisen pikakoodin, johon voi asettaa esimerkiksi yrityksen nimen tai nettisivun osoitteen. Näin monimutkaistan numerosarjaa ei tarvitse jatkossa muistaa.
 
Jos kirjautumislinkki on liian vaikea muistaa, voit luoda asetusten kautta kirjautumisen pikakoodin, johon voi asettaa esimerkiksi yrityksen nimen tai nettisivun osoitteen. Näin monimutkaistan numerosarjaa ei tarvitse jatkossa muistaa.
  
Rivi 17: Rivi 17:
 
*Jos et ole varma asiasta, kysy sähköpostiosoitetta ja/tai käyttäjätunnusta oman oman yrityksen järjestelmän pääkäyttäjältä.
 
*Jos et ole varma asiasta, kysy sähköpostiosoitetta ja/tai käyttäjätunnusta oman oman yrityksen järjestelmän pääkäyttäjältä.
 
Jos salasana on väärin:<br>  
 
Jos salasana on väärin:<br>  
*Vaihda salasana käyttämällä  [[Kirjautuminen#Unohtuiko_salasana|Unohtuiko salasana]] -toimintoja. <br>
+
*Vaihda salasana käyttämällä  [[Touch kirjautumisen ohje#Unohtuiko_salasana|Unohtuiko salasana]] -toimintoja. <br>
 
<br>
 
<br>
  

Versio 21. huhtikuuta 2020 kello 09.19

Ongelmia Ajas Touchiin kirjautumisessa?

Yleisin syy kirjautumisongelmiin on väärä kirjautumislinkki.
Muut yleiset syyt ovat väärät kirjautumistunnukset tai selaimen välimuistiin tallentuneet vanhat tai väärät tunnukset.


1) Väärä kirjautumislinkki
Kirjautumista ei ole tehty Ajas tilausvahvistuksessa olevan alkuperäisen kirjautumisosoitteen kautta

  • Hae alkuperäinen kirjautumisosoite sähköpostista, minkä nimi on Ajas Tilausvahvistus.
  • Se sisältää 20-merkkisen yritystunnuksen, mikä kirjautumisen yhteydessä vaaditaan. Katso ohje: Kirjautumistiedot.

Jos kirjautumislinkki on liian vaikea muistaa, voit luoda asetusten kautta kirjautumisen pikakoodin, johon voi asettaa esimerkiksi yrityksen nimen tai nettisivun osoitteen. Näin monimutkaistan numerosarjaa ei tarvitse jatkossa muistaa.


2) Käyttäjänimi tai salasana on väärin.
Ajas Touchiin kirjaudutaan useimmiten omalla sähköpostisositteella.

  • Tarkista, että käytät samaa sähköpostiosoitetta, mikä järjestelmään on oman profiilisi kohdalle tallennettu.
  • Jos et ole varma asiasta, kysy sähköpostiosoitetta ja/tai käyttäjätunnusta oman oman yrityksen järjestelmän pääkäyttäjältä.

Jos salasana on väärin:


3) Selaimen muistiin on tallennettu toisen käyttäjän tunnukset tai oma vanha salasana.

  • Kokeile kirjautumista jollain toisella selaimella tai selaimen incognito-tilassa.
  • Tyhjennä tallennettu salasana selaimen muistista.


Jollei mikään näistä auta, lähetä asiakaspalveluun sähköpostilla kuvakaappaus tilanteesta, joka edeltää sitä hetkeä, kun painaa Kirjaudu sisään -painiketta.


Avainsanat: kirjautuminen, salasana, väärä salasana, salasana ei toimi