Loikkaa: valikkoon, hakuun

Ero sivun ”Varauksen kellonaika näkyy kalenterissa X tuntia aikaisemmin tai myöhemmin kuin oikea varauksen kellonaika, missä vika?” versioiden välillä

Rivi 5: Rivi 5:
 
*Kesäaika: Eastern European Summer Time (EEST), UTC +3
 
*Kesäaika: Eastern European Summer Time (EEST), UTC +3
  
Jos kellonajat poikkeavat Suomen virallisesta ajasta itselläsi (Ajas Touch, testivaraukset, synkronoinnit), tee seuraavat tarkistukset omalla koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.<br><br>
+
Jos kellonajat poikkeavat Suomen virallisesta ajasta itselläsi (Ajas Touch, testivaraukset, synkronoinnit), tee seuraavat tarkistukset omalla koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.<br>
  
Jos asiakkaasi ilmoittaa, että hänen tallentama varausmerkintä kalenterissa poikkeaa Suomen virallisesta ajasta, pyydä asiakasta tekemään seuraavat tarkistukset hänen käyttämällä koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa. <br><br>
+
Jos asiakkaasi ilmoittaa, että hänen tallentama varausmerkintä kalenterissa poikkeaa Suomen virallisesta ajasta, pyydä asiakasta tekemään seuraavat tarkistukset hänen käyttämällä koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa. <br>
  
  
 
+
'''Tarkista:'''<br>
Tarkista:<br>
 
 
*Tietokoneen/laitteen aikavyöhyke ja maa-asetukset
 
*Tietokoneen/laitteen aikavyöhyke ja maa-asetukset
 
*Selaimen aikavyöhyke ja maa-asetukset
 
*Selaimen aikavyöhyke ja maa-asetukset

Versio 9. joulukuuta 2020 kello 09.53

Ongelma johtuu käytetyn koneen/laitteen, selaimen tai kalenterin aikavyöhykkeistä.

Ajas-järjestelmä näyttää ajan aina tässä muodossa:

  • Talviaika: Eastern European Time (EET), UTC +2
  • Kesäaika: Eastern European Summer Time (EEST), UTC +3

Jos kellonajat poikkeavat Suomen virallisesta ajasta itselläsi (Ajas Touch, testivaraukset, synkronoinnit), tee seuraavat tarkistukset omalla koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.

Jos asiakkaasi ilmoittaa, että hänen tallentama varausmerkintä kalenterissa poikkeaa Suomen virallisesta ajasta, pyydä asiakasta tekemään seuraavat tarkistukset hänen käyttämällä koneella/laitteella, selaimessa ja kalenterissa.


Tarkista:

  • Tietokoneen/laitteen aikavyöhyke ja maa-asetukset
  • Selaimen aikavyöhyke ja maa-asetukset
  • Oman kalenterin, johon varaus siirretään, aikavyöhyke ja maa-asetukset.

Kokemuksemme mukaan 999 tapausta tuhannesta toimii oikein, mutta tunnettuja poikkeamia voi aiheuttaa esimerkiksi vanhat käyttöjärjestelmän, selaimen tai kalenteriohjelman versiot tai ulkomaan mukaan tehdyt aikavyöhykeasetukset omalla koneella.