Ero sivun ”Ajas Nettivaraus” versioiden välillä
(→Internet-ajanvarauksen käyttöönotto) |
(→Internet-ajanvarauksen käyttöönotto) |
||
Rivi 28: | Rivi 28: | ||
<br> | <br> | ||
'''Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle''' | '''Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle''' | ||
− | Jotta palvelusi näkyisivät ja olisivat varattavissa | + | Jotta palvelusi näkyisivät ja olisivat varattavissa asiakkaillesi, tarkista, että olet tehnyt seuraavat toimenpiteet: |
+ | |||
+ | **Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake). | ||
+ | **Toimipisteeseen on liitetty työntekijä. | ||
+ | ***Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake). | ||
+ | **Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake). | ||
+ | **Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti. | ||
+ | ***Varattava aika (kuukausia) tai Varattava aika (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja. | ||
+ | ***Varaukset työryhmään kuulumattomille -asetus = Kyllä. | ||
+ | |||
+ | Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä. | ||
+ | |||
Katso myös [[Toimipisteet#Uusi toimipiste nettivarauksessa|Uusi toimipiste nettivarauksessa]]. | Katso myös [[Toimipisteet#Uusi toimipiste nettivarauksessa|Uusi toimipiste nettivarauksessa]]. |
Versio 15. tammikuuta 2018 kello 10.53
Internet-ajanvarauksen käyttöönotto
Integrointi nettisivuille
Nettiajanvarauksen asiakasnäkymän voi sijoittaa omalle webbisivulle upotuskoodia käyttämällä. Alla olevat koodit ovat esimerkkejä, joissa "OMA_TUNNUS" tarkoittaa oman Ajas-tilin "lid-tunnusta". Oman tilin upotuskoodi löytyy valmiina kopioitavaksi seuraavista paikoista:
- Tilausvahvistuksesta, jonka olet saanut sähköpostiin heti Ajas-tilauksen tekemisen jälkeen
- Ajas Touchin Asetukset -sivulta, Ulkoasun asetukset -välilehdeltä kohdasta Liitä asiakasnäkymä kotisivuillesi. Katso myös Ulkoasun asetukset.
Asiakasnäkymän integrointi kotisivuillenne. Esimerkki sivu: | Demo ajanvaraus
<div id="ajas-ajanvaraus"></div> <script type="text/javascript" src="https://nettivaraus5.ajas.fi/iframe.php?lid=OMA_TUNNUS"></script>
Asiakasnäkymän linkin lisääminen kotisivuillenne:
<a href="https://nettivaraus5.ajas.fi/ajanvaraus.php?lid=OMA_TUNNUS" target="_blank">Ajanvaraus</a>
Teeman valinta
Asiakasnäkymään on valittavissa muutama valmis ulkoasuteema. Vaihtoehdot löytyvät Asetukset -sivulta Ulkoasun asetukset -välilehdeltä. Valittu teema vaikuttaa koko tilin ulkoasuun. Asiakasnäkymään voidaan asetuksilla valita joko päivä- tai viikkonäkymä. Nämä valinnat voi tehdä toimipistekohtaisesti. Katso ohjevideo Asiakasnäkymän teeman valinta.
Luo oma teema
Varattavien aikojen näkyminen asiakkaalle
Jotta palvelusi näkyisivät ja olisivat varattavissa asiakkaillesi, tarkista, että olet tehnyt seuraavat toimenpiteet:
- Toimipisteellä on aukioloajat. (Toimipiste -lomake).
- Toimipisteeseen on liitetty työntekijä.
- Kun toimipisteen nimen päällä klikkataan, avautuu uusia valintoja. Näytä nettivarauksessa -liukuvalinta on asennossa "Kyllä". (Työntekijä -lomake).
- Ainakin yksi palvelu on liitetty työntekijään. (Palvelu -lomake).
- Ajanvarauksen asetukset on asetettu toimipistekohtaisesti.
- Varattava aika (kuukausia) tai Varattava aika (vuorokausia) - asetukselle on annettu arvo. Nämä ovat vaihtoehtoisia tapoja.
- Varaukset työryhmään kuulumattomille -asetus = Kyllä.
Jos työntekijä on liitetty työvuorojärjestelmään, tarkistetaan myös, että työvuorot on avattu kaikissa halutuissa toimipisteissä.
Katso myös Uusi toimipiste nettivarauksessa.